20 شرکت تعاونی سهامی عام تشکیل شد

به گزارش بانیما، معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تشکیل 20 شرکت تعاونی در قالب سهامی عام اطلاع داد.

20 شرکت تعاونی سهامی عام تشکیل شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه وبینار بین المللی تجربه نگاری الگو های کسب و کار تعاونی در کشور های منتخب که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل وزارت کار برگزار گردید، در تبادل نظر با خبرنگار مالی خبرگزاری فارس، در خصوص این که تا به امروز چه تعداد شرکت های تعاونی سهامی عام تشکیل شده اند گفت: تا به امروز 20 شرکت تعاونی سهامی عام تشکیل شده اند که اولین این شرکت ها نیز به نام شرکت بیمه تعاون در سال 93 در فرابورس پذیرفته شد؛ سرمایه اولیه این شرکت هنگام ورود به فرابورس 28 میلیارد تومان بود و اکنون سرمایه اش به بیش از 150 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت وارد بورس می شوند، گفت: این امر از اختیارات شورای عالی بورس است که هم تعیین کند سرنوشت شرکت های تعاونی شهرستانی سهام عدالت چه می گردد و هم تعیین کند شرکت های سرمایه گذاری استانی چه زمانی وارد بورس می شوند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: شرکت های سرمایه گذاری استانی که از تجمع شرکت های تعاونی شهرستانی عدالت تشکیل شده اند، باید منتظر باشند که شورای عالی بورس چه زمانی تصمیم می گیرد که آن ها وارد بورس شوند.

کبیری همچنین در خصوص این که 2 میلیون نفر از دارندگان کارت پرس شده سهام عدالت در سامانه سازمان خصوصی سازی به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی شوند تکلیف آن ها چیست، گفت: باید منتظر باشیم مجلس برای بازماندگان سهام عدالت چه تصمیمی می گیرد و سازمان خصوصی سازی در این زمینه آنالیز می نماید. البته هنوز آنالیز سازمان خصوصی سازی نهایی نشده است و در حال آنالیز است و با توجه به مصوبه مجلس تکلیف بازماندگان سهام عدالت تعیین می گردد.

همچنین ناطقی مدیر کل تعاون در خصوص این که چه میزان از واگذاری شرکت های دولتی به شرکت های تعاونی بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر عدد نمی دانم، اما سازمان خصوصی سازی اطلاع دارد که چه تعداد از واگذاری ها به شرکت های تعاونی واگذار شده است.

به گزارش فارس، 15 تیر ماه 99 به عنوان روز جهانی تعاون شناخته شده است که امروز وبینار بین المللی تعاون با حضور وزیر تعاون و مشارکت وزرای تعاون کره جنوبی و هند به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس در محل وزارت کار در حال برگزاری است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10652

به "20 شرکت تعاونی سهامی عام تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 شرکت تعاونی سهامی عام تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید