کمیاب شدن داروهای تالاسمی در پی تحریم ها ، حساسیت برخی بیماران به داروهای ایرانی

به گزارش بانیما، مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان گفت: با اعمال تحریم ها مقدار کمبود داروهای خارجی بسیار زیاد شده به گونه ای که حدود 2 ماه است بیماران منتظر داروی دسفرال هستند.

کمیاب شدن داروهای تالاسمی در پی تحریم ها ، حساسیت برخی بیماران به داروهای ایرانی

به گزارش خبرنگاران، مریم خوش اخلاق مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به آثار تحریم بر کمبود داروهای بیماران تالاسمی اظهار کرد: داروهای خارجی بیماران تالاسمی بسیار کمیاب هستند و گاه در یک ماه، بعضی اقلام دارویی خارجی تنها برای چند بیمار تالاسمی تامین می گردد.

وی اضافه نمود: با اعمال تحریم ها مقدار کمبود داروهای خارجی بسیار زیاد شده به گونه ای که حدود 2 ماه است بیماران منتظر داروی دسفرال هستند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان گفت: هر چند داروی ایرانی وجود دارد اما بعضی بیماران تالاسمی به این داروها حساسیت دارند و دارو را مصرف نمی نمایند.

وی گفت: مصرف نکردن دارو موجب می گردد بیماران تالاسمی دچار سلسله بیماری ها و عوارض از جمله بزرگ شدن و درگیری قلب، از کار افتادن کبد، تحت تاثیر قرار گرفتن همه اندام های داخلی بدن و حتی ابتلا به دیابت شوند و در نهایت این عوارض منجر به مرگ این بیماران می گردد.

خوش اخلاق توضیح داد: به تازگی یکی از بیماران تالاسمی در تهران به علت حساسیت به داروهای ایرانی و استفاده نکردن از دارو فوت نموده است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به قرار گرفتن داروهای ایرانی بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمه اعلام کرد: اکنون مسئله ای بابت هزینه داروها نیست زیرا داروهای ایرانی صددرصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند اما همچنان بیماران سیکل سل دفترچه خاص ندارند و برای دریافت خدمات خصوصی باید هزینه پرداخت نمایند اما داروها را به صورت رایگان از بیمارستان بقایی اهواز دریافت می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 21331

به "کمیاب شدن داروهای تالاسمی در پی تحریم ها ، حساسیت برخی بیماران به داروهای ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیاب شدن داروهای تالاسمی در پی تحریم ها ، حساسیت برخی بیماران به داروهای ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید