نقش تأثیرگذار شهرداری ها و شوراهای شهر در افزایش سرمایه اجتماعی

به گزارش بانیما، خبرنگاران/گلستان معاون عمرانی وزیر کشور اظهار کرد: شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر نقش تأثیرگذاری در افزایش وفاق، همدلی و سرمایه اجتماعی دارند.

نقش تأثیرگذار شهرداری ها و شوراهای شهر در افزایش سرمایه اجتماعی

مهدی جاقتصادی نژاد که ظهر امروز در جمع شهرداران استان گلستان در مینودشت صحبت می کرد، گفت: سال گذشته سالی سختی بود که با سیل آغاز و با کرونا تمام شد. با وجود این همه بحران و به علاوه تحریم ها و مسائل اقتصادی، مردم ما خیلی صبور بودند و باید سخاوتمندی آن ها را قدر دانست.

وی گفت: مسائل و بحران ها با وجود سختی هایی که به همراه داشت، شیرینی هایی هم داشت که آن دوستی بین مردم بود. در ماجرای سیل دیدیم که استان های حادثه دیده از زلزله به استان های درگیر با سیل کمک می کردند. در همین استان گلستان از سرپل ذهاب به سیل زدگان کمک هایی ارسال شد.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به نقش شهرداران و دهیاران در شرایط سخت، گفت: مدیران باید در شرایط سخت خود را نشان دهند. شهرداری یا شورای شهر نباید بوی فساد یا نبود شفافیت بدهد. ساده زیستی شهرداران، شفاف بودنشان و دل به مردم بستن آن ها می تواند اعتمادسازی کند.

جاقتصادی نژاد با تاکید بر اینکه مردم تشنه خدمت هستند، ادامه داد: اعتمادسازی بسیار مهم است و اگر در این باره شهرداری ها و شوراها خوب عمل کنند باعث افزایش سرمایه اجتماعی، رفاه، هم دلی و رفاقت می شود و موجب بالا رفتن امنیت اجتماعی و امنیت ملی می شود.

وی بابیان اینکه در مجلس قبل در حوزه شهری قانون های خوبی مصوب شد، شرح داد: سه چهار قانون شهری در مجلس دهم تصویب شد که بی نظیر بود. یکی از آنها تصویب درآمدهای پایدار بعد از 37 سال بود.

معاون عمرانی وزیر کشور به اجرای پروژه هایی با عنوان 1400 نیز اشاره کرد و اضافه نمود: به پروژه های کم هزینه و زودبازده شهرداری ها که زمان اتمام آن ها تا انتها زمان شورای شهر باشد، کمک خواهد شد. شهرداری ها باید طرح های در حال اجرای خود در این خصوص را برای بررسی به معاونت عمرانی وزارت کشور ارسال کنند تا در صورت تصویب، تأمین اعتبار شود.

وی در ادامه به آغاز ساخت پارک امام رضا(ع) مینودشت اشاره کرد و گفت: اگر روی این پارک خوب کار شود، بیش از هزینه های خود می تواند درآمد داشته باشد.

جاقتصادی نژاد ضمن برشمردن ویژگی های استان گلستان، شرح داد: استان گلستان فرصت های زیادی مانند دارا بودن موقعیت مرزی، برابری نسبت شهری و روستایی، تنوع جغرافیایی و تنوع قومی دارد که استفاده درست از آن ها باعث درآمدزایی استان و شهرداری ها می شود.

فرماندار مینودشت نیز در این جلسه گفت: بعد از سیلی که سال گذشته در این شهرستان رخ داد، اقدامات بسیار خوبی اجرا شده است و تقریباً بالای 90 درصد بازسازی خانه های روستایی که دچار آسیب شده بودند، اجرا شده و این پروژه مراحل انتهای خود را سپری می کند و نهایتاً در تابستان به صاحبانشان تحویل داده می شود.

سیدرضا طباطبایی با اشاره به کلنگ زنی پارک امام رضا(ع) مینودشت، شرح داد: اقدامات خوبی در توسعه فضای سبز از سوی شهرداری ها و دهکمک های شهرستان مینودشت اجرا شده، اما این کافی نیست و باید این گونه اقدامات افزایش یابد.

وی گفت: جاده های مواصلاتی شهرستان مینودشت دائما دچار رانش می شوند و باید این راه ها مورد بازسازی اساسی قرار بگیرند.

طباطبائی از آغاز تعریض پل خاکی منطقه خوردیماق مینودشت خبرداد و گفت: پروژه تعریض پل خاکی شهدای گمنام مینودشت با کمک 3 میلیارد تومانی استانداری از محل اعتبارات سیل آغاز شده و تا انتها سال به اتمام می رسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9767

به "نقش تأثیرگذار شهرداری ها و شوراهای شهر در افزایش سرمایه اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش تأثیرگذار شهرداری ها و شوراهای شهر در افزایش سرمایه اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید