سیف الملوک یا دریاچه افسانه ها در پاکستان، عکس

به گزارش بانیما، آبی شفاف و آبی مایل به سبز دریاچه معروف سیف الملوک هر ساله اثرات مسحورکننده ای را بر ذهن و روح میلیون ها توریست می گذارد.

سیف الملوک یا دریاچه افسانه ها در پاکستان، عکس

سیف الملوک که به دریاچه افسانه ها معروف است، توسط کوه های پوشیده از برف اقتصادیکا پربات در شرق آن در دره کاغان در منطقه مانشهره احاطه شده است و بازدیدکنندگان را به دامان آرامش فرا می خواند.

این دریاچه به دلیل آب و هوای دلپذیر و آبشارهای ناشی از یخچال های مجاور مالکا پاربات، مرکز اصلی جذب جهانگردان خارجی و داخلی در دره های کاغان و ناران به ویژه در فصل تابستان است.

میان محمد بخش، شاعر برجسته صوفی، در کتاب معروف خود Fairytale of Saiful Malook در مورد سیف الملوک و پریان در هنگام بازدید الملوک از دریاچه روایت کرده است.

پاکستان کشوری زیبا است که دارای بسیاری از دریاچه های معروف مانند آنسو، لالوسار در کاغان، دودیپاستار در مانسهرا، کاتورا در دره کومرات در دیر علیا، ماهودند در سوات، شیوسار در گیلگیت بالتستان و راتیگولی در دره نیلوم آزاد کشمیر است.

منظور الحق، سفیر پیشین پاکستان هنگام گفتگویی خبری گفت: اما، سیفول الملوک از نظر زیبایی طبیعی، آب آبی مایل به سبز و جاری شدن آب تمیز از یخچال های طبیعی مالکا پربت و خروج روان آب به رودخانه کنهار ارزش قابل توجهی دارد.

منظور الحق که به عنوان سفیر پاکستان در مصر و عربستان سعودی خدمت کرده است، گفت: من از چندین دریاچه در چندین کشور بازدید کردم، اما زیبایی جذاب و آب سبز مایل به آبی تمیز این دریاچه، بیش از همه چیز مرا تحت تأثیر قرار داده است. من پس از 15 سال به دریاچه سیفول الملوک آمدم و شاهد بهبودی چشمگیر در شرایط جاده ناران بوده ام که این نشانه مثبتی برای توسعه بخش جهانگردی در پاکستان است.

سفر با قایق های رنگارنگ با بلیط 1000 روپیه برای گشت و گذار در کل دریاچه علاوه بر اسب سواری، جهانگردان را به اوج لذت می رساند. وی پیشنهاد کرد که ساختن تله کابین بین ناران و سیف مالوک می تواند علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی - اجتماعی مردم منطقه، میلیون ها روپیه برای استان نیز درآمدزایی کند.

وی اضافه نمود: البته دیدن کیسه های پلاستیکی پراکنده و بطری های آب در مجاورت دریاچه مشمئزکننده است. سفیر منظور گفت که علاوه بر افزایش تعداد کارگران بهداشتی برای دفع سریع زباله های جامد و تأسیسات در پارکینگ اتومبیل ها، تعداد سطل های زباله نیز باید افزایش یابد.

دریاچه های سیف الملوک و آنسو مکان های مورد علاقه جهانگردان هستند زیرا زیبایی طبیعی آنها همیشه مرا مجذوب خود می کند که چند هفته را در این مناطق دیدنی و جذاب پاکستان سپری کنم. خورشید خان، دستیار مدیر شرکت توسعه مواد معدنی پاکستان (PMDC) نیز هنگام گفتگوی خبری خود گفت: از سال 2015 پنجمین سال متوالی است که از دریاچه های رویایی خود بازدید می کنم وی گفت: من به بازدیدکنندگان توصیه می کنم که با پایین آمدن دما در ساعات شب این روزها در سیفول مالوک، ناران و کاغان لباس گرم به همراه داشته باشند.

لطیفور رحمان، سخنگوی اداره جهانگردی، ورزش و باستان شناسی گفت که در پی کاهش موارد ویروس کرونا، حدود 2.681 میلیون جهانگرد طی 13 آگوست 2020 تا 30 سپتامبر 2020 از خیبر پختونخوا بازدید کردند.

وی گفت بیش از 1.718 میلیون جهانگرد از آبوت آباد از جمله ناتیاگالی، تندیانی، کاغان، ناران و دریاچه سیف الملوک و 0.664 میلیون نفر از سوات در این مدت بازدید کرده اند. بخش جهانگردی KP در حال کار بر روی طرحی برای توسعه مکان های پیک نیک در مجاورت پنج سد کوچک از جمله سد چاتری هاریپور، سد تندا کهات، سد کندال سوابی، سد جلوزای نوشرا و سد جهانگرا ابوت آباد است و فرایند را در این زمینه آغاز کرده است

کارهای ساختمانی در جاده های دسترسی به سایت های جهانگردان تسریع شده است و دستورات کار برای ساخت جاده های دسترسی در مناطق اصلی جهانگردان در مناطق هزاره و ملاکند صادر شده است.

سید طائمور علی شاه، که یک محیط بان حیات وحش است به APP گفت که پارک های ملی سیف الملوک و لولوسار در سال 2003 برای حفاظت از محیط زیست، اکوسیستم، حفاظت از جنگل ها و زیستگاه های حیات وحش تاسیس شده اند و علاوه بر این که هزاران جهانگرد از این دریاچه ها بازدید می کنند، امکانات بهبود یافته دیگری نیز دارد.

وی گفت: دریاچه سیف الملوک برای اطمینان از حفاظت پایدار از آن در پارک ملی سیف الملوک گنجانده شده است.

وزیر امور خارجه گفت 11 منطقه جهانگردی یکپارچه (ITZ) در قالب یک پروژه بانک جهانی به ارزش 70 میلیون دلار برای ترویج جهانگردی در پاکستان ایجاد می شود. به همین ترتیب، 3 میلیارد روپیه تحت برنامه اجرای سریع برای توسعه سایت های جهانگردی در مناطق ادغام شده اختصاص داده شد. این پروژه های اجرای سریع به بخش برنامه ریزی و توسعه ارسال شده و کار ساخت و ساز در مناطق جهانگردی در مناطق ادغام شده سال آینده آغاز می شود.

جنید خان گفت که دولت فدرال برای ساخت دو پل در جهت راه آهن پیشاور-لندی کوتل برای احیای صفری قطار خیبر تحت چندین برنامه جهانگردی مورد استفاده قرار گرفته است. وی گفت که مسئولان منطقه بودجه ای را برای یک قطار سافاری که بین پیشاور و اتوک تصویب کرده است و اضافه نمود این پروژه در کنار راه آهن پاکستان مورد استفاده قرار گرفته و کار بر روی آن به زودی پس از اجازه دولت فدرال آغاز می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12624

به "سیف الملوک یا دریاچه افسانه ها در پاکستان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیف الملوک یا دریاچه افسانه ها در پاکستان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید