راهنمای سفر به بانکوک

به گزارش بانیما، راهنمای مسافرتی به بانکوک | Travel Guide To بانکوک

شهر بانکوک پایتخت کشور پرهیجان تایلند است که هر آنچیزی که شما در سفرتان به این کشور را انتظار دارید برایتان فراهم می آورد. جاذبه های تاریخی و مدرن در کنار هم سبب شده اند تا جذابیت ویژه ای در این شهر به وجود بیاید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به بانکوک خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور تایلند همراهی کنید.

راهنمای سفر به بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

موقعیت جغرافیایی شهر بانکوک در تایلند

شهر بانکوک از لحاظ جغرافیایی در بخش مرکزی کشور در کرانه باختری رودخانه چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند قرار گرفته است. مساحتی که شهر بانکوک در کشور تایلند برای خود اختصاص داده حدود 1.568.737 کیلومترمربع است. طبق آمار سرشماری که سال 2010 در بانکوک انجام شد این شهر حدود 8 میلیون جمعیت دارد که پرجمعیت ترین شهر تایلند و بیست و دومین شهر پرجمعیت جهان به شمار می رود.

متخصری از تاریخ شهر بانکوک

این شهر در قرون هفدهم و هجدهم میلادی، تنها دهکده ای کوچک و بندری برای کشتی هایی بود که به آیوتهایا -پایتخت سابق سیام- می رفتند. در سال 1782، رامای اول، آن را تأسیس کرد و به عنوان پایتخت تایلند انتخاب شد. بانکوک در طول جنگ جهانی دوم، متحمل خساراتی شد؛ در دسامبر1941، ژاپنی ها آن را غارت کردند و در سال های 1944 و 1945، هدف بمباران های مکرر هواپیماهای نیروهای متحد شد. طی سده های نوزدهم و بیستم میلادی، این شهر توسعه یافت و به مرکزی مالی، اجتماعی و سیاسی، نه تنها برای تایلند، بلکه برای آسیای جنوب شرقی، هند و چین تبدیل شد؛ به طوری که در بعضی گزارش ها در سال 2008، بهترین شهر جهان برای مسافرت و استراحت، معرفی شده است.

اطلاعات کلی شهر بانکوک در تایلند

زبان رسمی: تایلندی

واحد پول رسمی: بات تایلند (THB)

نوع برق شهری: 220 ولت - 50 هرتز

پیش شماره تایلند: 66+

اختلاف ساعت با تهران: 3:30+

شماره های ضروری:

  • شماره پلیس: 191
  • شماره آتش نشانی: 199
  • شماره پلیس گردشگری: 1155
  • رزرو اتوبوس گردشگری: 1188
  • شماره پلیس دریایی: 883 211 76(0) 66+
  • شماره بیمارستان بین المللی پوکت: 400 249 76 66+

فرودگاه: فرودگاه بین المللی دن موئنگ

آب و هوای شهر بانکوک

با توجه به شرایط جغرافیایی شهر بانکوک دارا هست، همراه گرمسیر و بارانی است. گرم ترین ماه سال در این شهر ماه های فروردین و اردیبهشت است و سردترین ماه هم در این کشور دی است. اگر بخواهیم بهترین زمان ممکن برای سفر به بانکوک را خدمتتان بگوییم فصل زمستان بین ماه های آبان تا اسفند است. در اواخر بهار و تابستان این شهر خیلی گرم می شود. از اواسط ماه خرداد بارش در این شهر افزایش پیدا می نماید که همین دلیل می شود که گردشگران کمتری به بانکوک سفر نمایند برای همین میزان هزینه ها هم در این ماه کاهش پیدا می نماید.

هزینه اقامت در شهر بانکوک

بانکوک شهر نسبتا ارزونی هستش برای همین لازم نیست که نگران اقامت در این شهر باشید. به طوری برای اقامت در این شهر هتل های بهترین گزینه هستند زیرا هم هزینه کمتری را بابت آن می پردازید و هم کیفیت ارائه خدمات در این هتل ها بسیار مناسب است. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در اکثر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به بانکوک به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر بانکوک

  • هتل لبوا ات استیت تاور | lebua at State Tower

هتل 5 ستاره ای که در راهنمای سفر به بانکوک می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل ستاره لبوا ات استیت تاور در بانکوک است. از جمله ویژگی های این هتل می توان به سوییت های زیبا با ویژگی هایی مثل اتاق خواب جداگانه، اتاق نشیمن و آشپزخانه اشاره نمود. تمامی امکانات رفاهی جهت اقامت در این شهر برای مسافران برقرار است. اقامت خاطره انگیزی را خواهید داشت.

شماره تلفن: 006626249999

وب سایت: lebua.com

آدرس: 1055 Silom Road | State Tower, Bangrak, بانکوک 10500, Thailand

  • هتل پنینسولا بانکوک | The Peninsula بانکوک

هتل پیشنهادی دیگری که در راهنمای سفر به بانکوک می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل پنینسولا در شهر بانکوک این کشور است. این هتل 5 ستاره به عنوان یکی از بهترین هتل ها با بهترین طراحی و خدمات در این شهر شناخته شده است. در این هتل شما می توانید از امکاناتی نظیر ماشین، هلیکوپتر، رستوران، اینترنت، وان حمام، استخر، زمین تنیس، سالن بدنسازی، کلاسهای آشپزی و مذهبی و زمین گلف بهره مند باشید.

شماره تلفن: 006620202888

وب سایت: بانکوک.peninsula.com

آدرس: 333 Charoennakorn Road, Klongsan, بانکوک 10600, Thailand

  • هتل چاتریوم رزیدنس ساتهون بانکوک | Chatrium Residence Sathon بانکوک

هتل مناسب دیگری که در شهر بانکوک تایلند وجود دارد و چیزی از هتل های 5 ستاره این شهر کم ندارد، هتل 4 ستاره چاتریوم رزیدنس ساتهون است. این هتل برای کسانی که اقامت راحت و ارزان را می خواهند بسیار مناسب است. تمامی امکانات اقامتی نظیر استخر، سالن ورزشی و سالن اسپا می باشد.

شماره تلفن: 006626720200

وب سایت: www.chatrium.com

آدرس: 291 Naradhiwas Rajanakarindra 24 Alley, Khwaeng Chong Nonsi, Khet Yan Nawa, Krung Thep Maha Nakhon 10120, Thailand

هزینه خورد و خوراک در شهر بانکوک

در سفر به تایلند ایرانی برای خورد و خوراک کمی اذیت می شوند زیرا فرهنگ غذایی مردم کشور تایلند با ایرانی ها خیلی تفاوت دارد و به اصطلاح غذاهایی که در این کشور طبخ می شود برای ما عجیب و غریب است. برای همین ما چند رستوران ایرانی در این مطلب معرفی نموده ایم و همچنین پیشنهاد می کنیم که غذاهای آماده ای که در فروشگاه های این شهر وجود دارند را تهیه کنید تا گشنه نمانید. در ادامه راهنمای سفر به بانکوک به هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 80 بات را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید 850 بات پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر بانکوک به نسبت ارزان تر است و مبلغ 180 بات می باشد.

برای تهیه آب معدنی 10 بات و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 73 بات بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر بانکوک

  • رستوران تیلیشز | Tealicious بانکوک Restaurant

یک رستوران کوچک و جمع و جور که در شهر بانکوک وجود دارد و در صورت تمایل می توانید در آن غذاهای تایلندی را میل کنید، رستوران تیلیشز است. این رستوران غذاهای با کیفیت در برابر هزینه مناسب برای شما عزیزان ارائه می نماید. نکته مهم درباره رستوران تیلیشز این است که می توانید غذایتان را در فضای باز میل کنید.

آدرس: Soi Charoenkrung 49 Khwaeng Suriya Wong, Khet Bang Rak, بانکوک 10500, Thailand

  • رستوران ایرانی محسن | Mohsen Restaurant

در شهر بانکوک نگران خورد و خوراکتان نباشید زیرا در رستوران ایرانی محسن می توانید خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که می خواهید را میل کنید.

آدرس: Suriyawong, Bangrak 6 Soi Prachum (Silom) Silom Road, 10500, Thailand

  • رستوران ایرانی سبلان | Sabalan Restaurant

یکی دیگر از رستوران هایی که در این شهر وجود دارد، رستوران ایرانی سبلان است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی و لذیذ را میل کنید.

آدرس: 11/107 Ratchaprarop Rd, Khwaeng Makkasan, Khet Ratchathewi, Krung Thep Maha Nakhon 10400, Thailand

هزینه حمل و نقل در شهر بانکوک

هزینه بلیط تک سفره 30 بات

هزینه بلیط ماهانه 1,000 بات

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 35 بات و به ازای هر یک کیلومتر 12 بات به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 120 بات باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 107 بات

جاذبه های گردشگری در بانکوک

  • دریم ورلد | Dream World

یکی از بزرگ ترین شهربازی های بانکوک و تایلند شهربازی دریم ورلد می باشد، که این شهر بازیِ جذاب و دیدنی در خارج از شهر قرار گرفته و مکانی منحصر به فرد برای گذراندن اوقاتی شاد درکنار خانواده است. این شهربازی به بخش های دریم ورلد پلازا ، باغ رویایی سرزمین خیالی و سرزمین ماجرا تقسیم می شود. بخش پلازا در قسمت ورودی دریم ورلد واقع شده است، که این قسمت با الهام دریافت از دیسنی لند امریکا ساخته شده و پر از فروشگاه ها و ساختمان هایی با اشکال متنوع هست.

آدرس: 62 Moo 1 Rangsit-Ongkharak Road Tambon Bang Yitho, Amphoe Thanyaburi, Chang Wat Pathum Thani 12130, Thailand

  • بانکوک شناور

عمومی ترین وسیله گردش در بانکوک Khlong به معنای کانال است و به عنوان یکی از شاخصه های بانکوک به شمار می رود. شما می توانید در کانال ها از طریق قایق های محلی BangYao گردش نمایید. این قایق های بلند و نازک بوسیله موتورهایی پر سر و صدا که در انتهای قایق واقع شده است به جلو رانده می شوند. هر چیزی که بخواهید می توانید در این بازارهای شناور تایلند تهیه کنید. این محل مجموعه ای گسترده و هیجان انگیز از دکه ها و فروشندگانی است که شما می توانید از آنها خرید کنید. مشهور ترین بازار شناور، بازار damnoen saduak است که در راچا بوری ، نزدیک به بانکوک واقع است.

ساعت کاری: 9 صبح تا 2 بعد از ظهر

آدرس: Rim Bueng Rd، Tambon Talat Chinda، Amphoe Sam Phran، Chang Wat Nakhon Pathom 73110، Thailand

  • شهر تاریخی آیوتایا | Ayutthaya City

شهر قدیمی و تاریخی آیوتایا در سال 1350 بنا شد و به عنوان پایتخت تایلند در نظر گرفته شد. آیوتایا در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته است و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای هست. این شهر که خیلی ها در قرن 17 اون رو از زیباترین شهرهای جهان می دانستند، از سال 1991 در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است

آدرس: Soi Ton Pho، Tambon Hua Ro، Amphoe Phra Nakhon Si Ayutthaya، Chang Wat Phra Nakhon Si Ayutthaya 13000، Thailand

  • مزرعه تمساح ها | Samutprakarn Crocodile Farm and Zoo

مزرعه ای پر از تمساح در فاصله 30 کیلومتری بانکوک وجود دارد که در آن حدود 60.000 تمساح از 28 گونه مختلف زندگی می نمایند. حیوانات دیگه ای از جمله فیل، میمون، شیر و مار هم در این مزرعه وجود دارند. موزه دایناسورها هم که شامل گونه های متنوع دایناسورها و اسکلت های آنها است. هر روز در این مزرعه نمایش های متنوعی همچون کشتی با تمساح ها و حرکات آکروباتیک فیل ها در این مکان اجرا می شود.

آدرس: Thetsaban Bang Pu 2، Tambon Thai Ban، Amphoe Mueang Samut Prakan، Chang Wat Samut Prakan 10280، Thailand

  • جهانی وحش سافاری بانکوک | Safari World

باغ وحش سافاری در مرکز بانکوک واقع شده است و بیشتر از 2000 حیوان و 1000 پرنده رو در خودش جای داده است. از همین رو این باغ وحش یکی از بزرگترین باغ وحش های تایلند است و از برترین جاذبه های گردشگری بانکوک و جاذبه های تایلند به شمار می رود.

آدرس: Panya Indra Rd، Khwaeng Sam Wa Tawan Tok، Khet Khlong Sam Wa، Krung Thep Maha Nakhon 10510، Thailand

مراکز خرید شهر بانکوک

شهر بانکوک برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند می تواند گفت که بهشت است. برای خرید کردن در این شهر می توانید هر طرف را که نگاه کنید یک فروشگاه پیدا کنید و در هر کدام از آنها جهانیی از شگفتی ها وجود دارد. بازار پرتونم یکی از هیجان انگیزترین بازارهای این شهر است که از کوچه های باریک تشکیل شده است. در ادامه راهنمای سفر به بانکوک به چند مرکز خرید دیگر هم اشاره خواهیم کرد.

  • بازار شناور بانکوک | Floating Market

آدرس: Rim Bueng Rd، Tambon Talat Chinda، Amphoe Sam Phran، Chang Wat Nakhon Pathom 73110، Thailand

  • بازار آخر هفته چاتوچاک | Chatuchak Weekend Market

آدرس: 1، Khwaeng Chatuchak، Khet Chatuchak، Krung Thep Maha Nakhon 10900، Thailand

  • مرکز خرید بیگ سی | Big C Shopping Center

آدرس Thanon Ratchadamri، Khwaeng Lumphini، Khet Pathum Wan، Krung Thep Maha Nakhon 10330، Thailand

  • بازار پرتونم بانکوک | Pratu Nam Center

آدرس: Pratu Nam Center، Khwaeng Makkasan، Khet Ratchathewi، Krung Thep Maha Nakhon 10400، Thailand

بایدها و نبایدها در بانکوک

  • هرگز وسایل با ارزش خود را هنگام ترک هتل در اتاق نگذارید.
  • هنگام رفتن به مراکز عبادتی لباس مناسب و پوشیده به تن کنید.
  • در رستوران و یا هرجای دیگر اگر خدمت خوبی دریافت کردید سعی کنید انعام پرداخت نمایید.
  • در غرفه های غذافروشی خیابانی غذا میل کنید.
  • مطمئن شوید هنگام سوار شدن در تاکسی تاکسی متر روشن باشد.
  • از سیستم حمل و نقل عمومی بهره ببرید.
  • برای جابه جایی به جای تاکسی از قایق و کانال های آب این شهر بهره ببرید.
  • برای کسب اطلاعات درباره اخذ ویزا و سفارت این کشور می توانید راهنمای سفارت تایلند را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5242

به "راهنمای سفر به بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید