راهنمای جامع سفر به گوانجو چین &ndash قسمت اول

به گزارش بانیما، راهنمای سفر به گوانجو

گوانجو که در گذشته و در غرب با نام کانتون شناخته می شد، با جمعیتی بیش از 13 میلیون نفر، پس از پکن و شانگهای، سومین شهر بزرگ چین محسوب می گردد. این شهر در 214 سال پیش از میلاد بنا شده است و در جنوب چین واقع شده است. گوانجو مرکز تجاری، مبادلات فرهنگی، آموزشی، مالی، سیاسی، و بسیاری انقلاب ها و اصلاحات بوده است، و با قرار گیری در جهت جاده ابریشم یکی از شهرهایی است که باعث شکل گیری چین به صورت مدرن و امروزی آن شده است.

راهنمای جامع سفر به گوانجو چین &ndash قسمت اول

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

اگرچه گوانجو از لحاظ صنعتی شهرت دارد، از نظر گردشگری نیز بسیار توسعه پیدا نموده است. جاذبه های تاریخی و گردشگری گوانجو، آن را به شهری جذاب برای سفر تبدیل نموده است. مهم نیست که شما هوادار چه نوع جاذبه گردشگری باشید، در هر صورت سفر به گوانجو لحظات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

آب و هوای گوانجو

گوانجو آب و هوای شرجی نیمه گرراستای دارد. آب و هوای این شهر تحت تاثیر فصل های مانسون آسیا است و در طول سال ریزش باران در گوانجو شدید است. میزان بارش در این شهر به طور متوسط، تا 1.736 میلی متر می رسد. دمای هوا در این شهر از صفر درجه تا 39 درجه سانتیگراد متغییر است. زمستان های گوانجو معتدل است و دمای هوا در ماه ژانویه حدود 14 درجه سانتیگراد است.

به طور کلی در این شهر شاهد زمستان های سخت نیستیم، چون گوانجو در میان کوه ها قرار گرفته است و جبهه هوای سرد که از سیبری می آید به این شهر نمی رسد. میزان بارش برف نیز در این شهر بسیار کم است. تابستان های گوانجو همانند بقیه شهرهای جنوبی چین، بسیار گرم و شرجی است. در ماه جولای دمای هوا تا 32 درجه سانتیگراد و رطوبت هوا تا 82% می رسد. ماه های اکتبر و نوامبر بهترین ماه های سفر به گوانجو هستند. و بیشترین میزان بارش باران بین ماه های اپریل تا سپتامبر است.

خرید بلیط ارزان هواپیمای چاینا ساترن

روش های سفر به گوانجو

سفر به گوانجو با هواپیما

فرودگاه بین المللی گوانجو، قطب اصلی هواپیماهای جنوب چین و ایرلاین چاینا ساترن است. پروازهای داخلی این فرودگاه بسیار گسترده است و تقریبا به تمامی شهرهای چین پرواز دارد.

ملل خارجی از 51 کشور دنیا که میان دو کشور مختلف سفر می نمایند و از فروگاه گوانجو گذر می نمایند(برای مثال لندن، گوانجو، اوکلند)، می توانند 72 ساعت بدون ویزا در این فرودگاه اقامت داشته باشند. بنا به دلایل سیاسی، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نیز جزء پروازهای بین المللی محسوب می شوند.

اگر با هواپیماهای چاینا ساترن سفر کنید و در گوانجو توقف داشته باشید، ممکن است برای توقف کوتاهی که در این شهر دارید، هتلی رایگان در اختیار شما قرار داده گردد.

غذای فرودگاه بسیار گران است، به طوریکه برای یک فنجان قهوه باید 10 دلار بپردازید. بنابراین توصیه می گردد هر چیزی که ممکن است در فرودگاه احتیاج داشته را همراه خود ببرید.

فرودگاه گوانجو در 28 کیلومتری شمال گوانجوی مرکزی قرار گرفته است. راحت ترین راه برای رفتن از فرودگاه به شهر، استفاده از متروی خط 3 است. از طبقه پایین ترمینال فرودگاه به ایستگاه مترو فرودگاه راهنمایی می شوید. هزینه سفر به ایستگاه قطار شرقی، یا ایستگاه متروی Tiyu Xilu، 12 یوآن است و این مسافت 50 دقیقه به طول می انجامد. قطارها هر 7 دقیقه یکبار حرکت می نمایند. زمان حرکت اولین قطار 6 صبح و آخرین قطار 11 شب است.

برای رفتن از فرودگاه به شهر گوانجو از تاکسی هم می توانید بهره ببرید. تاکسی ها هم همانند قطار این راه را در عرض 50 دقیقه طی می نمایند. هزینه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر گوانجو، 120 یوآن است. ایستگاه های تاکسی در خروجی راهروهای ورودی هستند. مدت زمان انتظار برای سوار شدن به تاکسی، 45 دقیقه است. نه به این دلیل که تعداد تاکسی ها کم است، بلکه دلیل آن تعداد زیاد مسافران است.

ضمناً در این بخش انتظار صف های منظم نداشته باشید. چرا که برای چینی ها امری عادی است، و به نظم و ترتیب در صف اهمیت نمی دهند.

اتوبوس های سریع السیر فرودگاه فقط خارج از ترمینال ورودی سرویس می دهند. اما نسبت به مترو امن تر و قابل اطمینان تر هستند. اگر تعداد چمدان هایتان زیاد است، یا اتوبوس در مقابل هتل شما توقف دارد، استفاده از اتوبوس بهترین گزینه خواهد بود. خط 1 اتوبوس های سریع السیر، از ساعت 7 صبح تا زمان آخرین پرواز و هر 10-15 دقیقه، سرویس می دهند. بلیط آن ها 16 یوآن است، و 45 دقیقه تا ایستگاه قطار و هتل مرکزی در راه هستند. خط های 1 تا 6 در محدوده شهر سرویس می دهند، در حالیکه خطوط 7 تا 11 در خارج از محدوده شهر سرویس می دهند.

حمل و نقل عمومی در سفر به گوانجو

حمل و نقل عمومی در گوانجو مانند بسیاری شهرهای دیگر چین، گسترده است. اگر می خواهید برای مدت طولانی در گوانجو اقامت کنید، یک کارت چند منظوره Yang Cheng Tong خریداری کنید، که هم بتوانید در مترو از آن بهره ببرید، هم اتوبوس، کشتی، فروشگاه ها، تلفن های عمومی و هم دستگاه های فروش اتوماتیک.

در آخر سفر اگر قصد داشتید کارت را پس بدهید، باید به ایستگاه های Gongyuanqian (خروجی J)، Tiyu Xi(خروجیG)، و یا ایستگاه قطار شرقی(خروجی HJ) بروید.

با دوچرخه

در گوانجو مردم را به استفاده از دوچرخه بسیار تشویق می نمایند و بیش از 100 مرکز کرایه دوچرخه در خطوط BRT و ایستگاه های مترو وجود دارد. هزینه کرایه روزانه دوچرخه ها، 30 یوآن است. یکی از راستاهای محبوب دوچرخه سواری در گوانجو، در طول رودخانه پرل در محدوده Haizhu است. در بسیاری از مکان های کرایه دوچرخه، از کارت چند منظوره هم می توانید بهره ببرید.

اگر قصد داشتید در گوانجو خودتان دوچرخه شخصی خریداری کنید، هزینه آن از 500 یوآن برای دوچرخه های معمولی تا 3000-2000 یوآن برای دوچرخه های کوهنوردی است.

با مترو

متروی گوانجو در سال 1999 افتتاح شد. سیستم متروی گوانجو بیشتر نقاط مرکز شهر را پوشش می دهد. کرایه آن بین 2 یوآن تا 12 یوآن است. بیشتر نشانه های مترو به زبان چینی و انگلیسی نوشته شده اند.

اگر قصد اقامت طولانی مدت در گوانجو را دارید، یک کارت چندمنظوره Yang Cheng Tong تهیه کنید. در این صورت بعد از شانزدهمین استفاده از کارت در طول یک ماه، کرایه شامل 40 درصد تخفیف می گردد.

خط 1 مترو بهترین و پرکاربردترین خط برای گردشگران است. چرا که راستاهای آن در مرکز شهر است. و پنج راستا اصلی آن شامل هوآنگشا(Huangsha)، چانگشو لو(Changshuo Lu)، آموزشگاه چن سیلن(Chen Clans Academy)، زیمنکو(Ximenkou) و گونگیوآنکیان(Gongyuanqian)، 80 درصد مقاصد گردشگری را پوشش می دهند.

با اتوبوس

خطوط اتوبوسرانی گوانجو گسترده است. کرایه اتوبوس برای افراد بزرگسال 2 یوآن و برای بچه ها، سالمندان و ناتوانان جسمی 1 یوآن است. با این حال اطلاعات ایستگاه های اتوبوس بیشتر به زبان چینی نوشته شده است.

اتوبوس ها فقط در محدوده هایی که مترو سرویس ندارد، در دسترس هستند. بیشتر خطوط اتوبوس از 6 صبح تا 11 شب سرویس می دهند.

گوانجو بیش از 30 خط اتوبوس اکسپرس دارد که در ساعات شلوغی از پایانه های مترو و اتوبوس به نواحی پرجمعیت و خارج از محدوده سرویس می دهند. کرایه این اتوبوس ها 1 تا 4 یوآن است.

با BRT

سامانه اتوبوس تندرو گوانجو از سال 2010 آغاز به کار کرد. این خط، خطی طولانی است که از جاده تیان هه تا خیابان ژونگشان به سمت متروی شرقی کشیده شده است. بعضی معابر این راستا از پل ها و تونل هایی عبور می نماید که راستا سفر را کاهش می دهند، اما سایر معابر که ماشین های دیگر نیز در حال حرکت هستند، همانند مترو، شلوغ می شوند. اما تعداد درب های آن از مترو کمتر است و فضای ایستادن مسافران کمتر است.

با تاکسی

این روش، محبوب ترین راه میان مسافران خارجی و بسیار مقرون به صرفه است. کرایه تاکسی برای 2.6 کیلومتر اول راه، از 10 یوآن آغاز می گردد و برای هر کیلومتر اضافه 2.6 یوآن به آن اضافه می گردد. بسیاری از تاکسی ها کارت Yang Cheng Tong نیز قبول می نمایند. شماره تماس 24 ساعته تاکسیرانی گوانجو 96900 است. این شماره را ذخیره کنید چون در بسیاری مواقع به آن احتیاج پیدا خواهید کرد.

بیشتر رانندگان تاکسی نمی توانند به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر صحبت نمایند. بنابراین نام و آدرس مقصد خود را داشته باشید تا بتوانید به راننده نشان دهید.

با ماشین

در حالیکه رانندگی در گوانجو یک گزینه است، رانندگان نامطلع نسبت به شرایط رانندگی در شهرهای بزرگ چین، باید نسبت به خطرات احتمالی و جبران خسارت مطلع باشند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت های کرایه ماشین یک راننده نیز در اختیار گردشگران قرار می دهند.

با کشتی

سفر با کشتی ارزانترین وسیله نقلیه است که برای عبور از رودخانه پرل مورد استفاده قرار می گیرد. کشتی های گوانجو در دهه 1980 و 90 بسیار محبوب بودند. این کشتی ها روزانه دهها هزار مسافر را در طول رودخانه جابجا می کردند. اما امروزه این محبوبیت به طور فاحشی کمرنگ شده است. چرا که در بسیاری از بخش های رودخانه پل هایی ساخته شده است. و دیگر وسایل نقلیه عمومی به سیستم حمل و نقل عمومی گوانجو اضافه شده است.

در این مقاله با شهر گوانجو و آب و هوا و روش های سفر به آن آشنا شدید. در قسمت دوم این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری و مراکز خرید این شهر آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3475

به "راهنمای جامع سفر به گوانجو چین &ndash قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به گوانجو چین &ndash قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید