سالانه باید 200 هزار واحد روستایی در کشور احداث شود

به گزارش بانیما، خبرنگاران/لرستان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه باید 200 هزار واحد روستایی در کشور احداث شود.

سالانه باید 200 هزار واحد روستایی در کشور احداث شود

علی اکبر نیکزاد در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل بنیاد مسکن لرستان اظهار کرد: نهاد انقلابی بنیاد مسکن در طول چهار دهه خدمات ارزنده ای را در کشور به مردم ارائه کرده است.

وی اضافه نمود: اهدافی که این نهاد انقلابی برای تحقق آنها ایجاد شده بسیار ارزشمند است و برای رسیدن به آن باید تلاش ها، همت ها و مجاهدت ها کماکان مانند گذشته و حتی بیشتر از گذشته ادامه داشته باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه کار کردن در بنیاد مسکن شیرینی ها و سختی های خود را دارد و کار هر کسی نیست، گفت: بنیاد مسکن یک ریال بودجه جاری دولتی ندارد.

سند خودرسازی دولتی و انحصاری شده است

نیکزاد اعلام نمود: در خودروسازی اگر بستر برای رقابت خودرسازان بخش خصوصی ایجاد شود مشکل حل می شود؛ ایرانی که توان ساختن موشک را دارد چطور می تواند در ساخت خودرو پیروز نباشد؛ سند خودرسازی دولتی و انحصاری شده است.

وی با بیان اینکه در لرستان چقدر توانمند برای ورزش داریم و این درحالیست که امکانات ورزشی نداریم، بیان نمود: باشگاه داری آیا وظیفه دولتهاست؟ باشگاه داری وظیفه دولت ها نیست بلکه وظیفه بخش خصوصی است.

این نهاد انقلابی به معنی واقعی کلمه درآمد هزینه را در این چهل سال تمرین کرده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: این نهاد انقلابی به معنی واقعی کلمه درآمد هزینه را در این چهل سال تمرین کرده و باید ادامه دهد و در این راستا سختی های زیادی کشیده است.

نیکزاد گفت: بنیاد مسکن بار مالی برای دولت ندارد و خدماتی که برای نظام داشته خیلی ارزشمند است.

وی اضافه نمود: در یک بحران و حادثه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ماشین آلات خود در منطقه ها حضور پیدا می کنند تا به مردم اطمینان دهند نگران نباشند و بگوییم مردم با حضور تمام ظرفیت بنیاد در کنار شما هستیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این نهاد یادگار امام راحل و متعلق به همه مردم است، بیان نمود: در هرجایی که لازم بوده به ما دستور داده شده ورود پیدا کردیم.

مقاوم سازی واحدهای روستایی در لرستان بیش از 70 درصد است

نیکزاد در خصوص احداث مسکن روستایی گفت: در سال84، هفت درصد از واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم بودند و امروز به بالای 50 درصد رسیده و این درحالیست که در لرستان بالای 70 درصد است.

وی گفت: 27 درصد مقاوم سازی در لرستان بسیار سخت تر است چرا که بیشتر کسانی که توان مالی پایین دارند نتوانستند نوسازی و مقاوم سازی را انجام دهند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شرح داد: تا زمانی که تمام واحدهای روستایی مقاوم سازی نشوند از تلاش دست برنخواهیم داشت؛ در جنوب کرمان هر واحدی که با استفاده از تسهیلات نوسازی شدند مسئله ای نداشتند و خسارت ندیدند.

انتقاد نیکزاد از سازمان برنامه و بودجه

نیکزاد با بیان اینکه به سازمان برنامه و بودجه انتقاد دارم، گفت:در بحث ابلاغ وام 200 میلیون تومانی تعلل یک دقیقه ای جایز نیست چرا سازمان برنامه بودجه دستور آقای رئیس جمهور را که مصوب و ابلاغ کرده معطل می کنند.

وی بیان نمود: از دست دادن یک نفر در سیل یا زلزله قابل محاسبه نیست، چرا در این باره تعلل می شود.

سالانه باید 200 هزار واحد روستایی در کشور احداث شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید براینکه سالانه باید 200 هزار واحد روستایی در کشور احداث شود، اعلام نمود: تسهیلات 200 میلیون تومانی با سود پنج درصد، سفته سه نفره زنجیره ای با بازپرداخت 20ساله در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نیکزاد گفت: در بحث مسکن شهری سالانه یک میلیون مسکن باید ساخته شود و این کاری سنگین است.

وی اظهار کرد: مسکن برای خانوارها بسیار مهم است و محلی برای آرامش آنهاست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان نمود: تامین مسکن جزو مواردی است که خیلی از خانواده ها و جوانان در شرف ازدواج دغدغه آن را دارند.

نیکزاد با بیان اینکه مسکن جوانان در شورای عالی مسکن با رئیس جمهور در میان گذاشته شد، اضافه نمود: براساس دستور وزیر جوانانی که قصد دارند تا دو سال آینده ازدواج کنند برای ثبت نام مسکن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در بحث ساخت مسکن شهری هم به بنیاد مسکن ابلاغ شد که کمک کند و اگر قرار است مشکل مردم حل شود قطعا کمک خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان نمود: باید تلاش کنیم و خوب بسازیم و حساب و کتاب مردم را پاسخگو باشیم.

20 شرکت قوی زیرمجموعه بنیاد داریم که 100 درصد سهام آنها متعلق به بنیاد مسکن است

وی با بیان اینکه 20 شرکت قوی زیرمجموعه بنیاد داریم که 100 درصد سهام آنها متعلق به بنیاد مسکن است، اظهار کرد: با ورود این شرکت ها واحدهای نو خواهیم ساخت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید براینکه در مسکن روستایی عملکرد خوبی داشتیم، گفت: بستر فراهم است و باید 27 درصدی که برای مقام سازی مانده انجام شود.

نیکزاد با بیان اینکه دغدغه وزیر راه وشهرسازی این است که مشکل مسکن شهری مردم حل شود، اعلام نمود: در روستاها طرح هادی ایجاد شود با توجه به اینکه روستا محل تولید و اشتغال است باید اقتصاد مقاومتی یعنی بر پایه توانمندی داخل پایه ریزی کرد.

هرچه قدر به عمران و آبادی روستاها بپردازیم در حقیقت داریم پازل اقتصاد مقاومتی را کامل می کنیم

وی اضافه نمود: محیط روستا سالم است و اگر هرچه قدر به عمران و آبادی روستاها بپردازیم در حقیقت داریم پازل اقتصاد مقاومتی را کامل می کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شرح داد: روستا در حال بزرگ شدن است و باید طرح روستایی را بازنگری و مشکل زمین مردم را حل کنیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19018

به "سالانه باید 200 هزار واحد روستایی در کشور احداث شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه باید 200 هزار واحد روستایی در کشور احداث شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید