شتاب دهی به تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساختی نیمه تمام استان سمنان در ماه های پایانی کار دولت

به گزارش بانیما، خبرنگاران/سمنان استاندار سمنان بر ضرورت شتاب دهی به فرایند تکمیل طرح های عمرانی و زیرساختی نیمه تمام استان سمنان تا روزهای پایانی کار دولت تاکید نمود و گفت: انتظار می رود که فرایند تکمیل پروژه های زیرساختی با پیشرفت فیزیکی بالا با برنامه ریزی های اصولی دستگاه های اجرایی شتاب گیرد.

شتاب دهی به تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساختی نیمه تمام استان سمنان در ماه های پایانی کار دولت

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

علیرضا آشناگر در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان اظهار کرد: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی تا پیش از سرانجام دولت تدبیر و امید طرح های درحال ساخت خود به ویژه طرح هایی که مشکل اقتصادی ندارند را هرچه سریع تر جمع بندی نمایند.

وی اظهار داشت: باید فرایند تکمیل طرح های عمرانی و زیرساختی استان سمنان شتاب گیرد و به طور جد مدیران کل دستگاه های اجرایی اتمام طرح ها را دستور کار قرار دهند.

استاندار سمنان افزود: طی مکاتبه ای که با ریاست جمهوری داشتم، بر لزوم تکمیل طرح های موثر در توسعه و با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد استان، تاکید شد و رئیس جمهوری نیز برای ابلاغ اعتبار دستورات لازم را به سازمان برنامه و بودجه صادر نموده و دکتر نوبخت هم با اعتبار درخواستی استان سمنان برای تکمیل طرح ها موافقت کردند.

آشناگر توضیح داد: 596 میلیارد تومان برای تکمیل بخش قابل توجهی از طرح های نیمه تمام استان سمنان احتیاج است که در صورت ابلاغ این اعتبار، بسیاری از طرح های نیمه تمام استان تا اردیبهشت 1400 به بهره برداری می رسد.

وی گفت: بعضی از طرح ها مانند تکمیل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ، درخواست استانداری است که به صورت موردی انجام می دهیم و اعتبار لازم برای تکمیل طرح، درخواست و بعد از آن ابلاغ شده است.

آشناگر توضیح داد: باید دستگاه اجرایی مربوطه هرچه سریع تر نسبت به مبادله موافقت نامه و انجام طرح تکمیل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اقدام کند.البته اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در ارتباط با تکمیل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تعهد دارد.

وی اظهار داشت: سال اقتصادی سال جاری در 29 اسفند 99 به سرانجام می رسد و دستگاه های اجرایی باید تا آن موقع نسبت به جذب اعتبارها اقدام نمایند و اگر توان جذب اعتبار را ندارند طی مکاتبه ای در کمترین زمان ممکن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اطلاع رسانی نمایند و در صورت جذب نشدن اعتبار و عدم اطلاع رسانی در ناتوانی در جذب اعتبار، مسئولیت دغدغه های بعدی برعهده دستگاه اجرایی مربوطه است.

تخصیص اعتبار به طرح های پژوهشی استان سمنان

استاندار سمنان گفت: تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های پژوهشی هوشمندانه، هدفمند و براساس ظرفیت های استان سمنان است.

آشناگر افزود: تصویب طرح ها برای پژوهش باید دارای توجیه فنی و کاربردی بوده و تاثیر پژوهش ها در جامعه ملموس باشد.

وی اظهار داشت: برای طرح های پژوهشی که در ابعاد مختلف توجیه ندارد و یا برای آنالیز و برطرف مسائل یک حوزه تخصصی احتیاج به پژوهش نیست و دلیلی برای تخصیص اعتبار و پژوهش نیر وجود ندارد.

استاندار سمنان توضیح داد: اعتباری برای طرح های پژوهشی غیرکاربردی در استان سمنان در نظر نخواهیم گرفت و تخصیص اعتبار برای طرح های پژوهشی که از سال گذشته در دست مطالعه و تحقیق است، نیز منوط به ارائه گزارش کار باشد.

آشناگر توضیح داد: واحدهای پژوهشی و تحقیقاتی دستگاه های اجرایی باید همیشه در حال پژوهش و تحقیق باشند و با انجام درست وظایف به طور حتم دیگر احتیاج به پژوهش و تامین اعتبار در ارتباط با موضوعی که زیرساخت های مطالعاتی آن در دستگاه اجرایی وجود دارد، نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14104

به "شتاب دهی به تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساختی نیمه تمام استان سمنان در ماه های پایانی کار دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتاب دهی به تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساختی نیمه تمام استان سمنان در ماه های پایانی کار دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید