آنالیز روش های درمان کرونا با طب ایرانی در کمیسیون بهداشت

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از آنالیز گزارش های مربوط به کارآزمایی های بالینی برای درمان کرونا با رویکرد طب ایرانی در جلسه امروز این کمیسیون خبرداد.

آنالیز روش های درمان کرونا با طب ایرانی در کمیسیون بهداشت

به گزارش ایسنا، زهرا شیخی در شرح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه بنده به عنوان رئیس کمیته طب ایرانی گزارش در مورد اثربخشی طب ایرانی در پیشگیری و درمان بیماری ها به خصوص بیماری کرونا ارائه دادم. در این گزارش به شرایط صندلی طب سنتی در ایران و جهان و جلسات برگزار شدهبا وزیر بهداشت و معاونانش اشاره شد. همچنین شرایط دانشگاه ها ودانشجویان و حوزه های آموزشی و پژوهشی مرتبط با طب سنتی و ایرانی مورد رسیدگی نهاده شد. این گزارش پیشنهاداتی جهت ارتقای بحث طب ایرانی در آموزش و پرورش و درمان مورد اشاره قرار داد.

وی اضافه کرد: درباره بحث کرونا و ظرفیت های علمی جهان و چگونگی مقابله با آن در ایران و جهان آنالیز های صورت گرفت و رئیس دفتر طب ایرانی و معاون او گزارش دقیقی درباره رسیدگی طب ایرانی و صندلیش در دانشگاه های علوم پزشکی و میزان مقالات چاپ شده ارائه کردند. از ابتدای مهر 91 تا به امروز حدود 2315 مقاله در پایگاه پژوهشی از دانشگاه های طب ایرانی قابل دسترس است.

به گفته شیخی در این جلسه کارآزمایی های بالینی در کرونا با رویکرد طب ایرانی نیز مورد رسیدگی نهاده شد. 4 طرح پژوهشی ثبت شده و 19 کارآزمایی بالینی رسیدگی وبه اتمام رسیده که بر روی متغییرهای گوناگون تاثیر مثبت داشتند.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13034

به "آنالیز روش های درمان کرونا با طب ایرانی در کمیسیون بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز روش های درمان کرونا با طب ایرانی در کمیسیون بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید