برخورد سلبی با موضوعات فرهنگی نتیجه ای در پی ندارد

به گزارش بانیما، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر حزب مردم سالاری در خراسان رضوی گفت: برخورد سلبی با موضوعات فرهنگی هیچ گاه به نتیجه نرسیده و ما باید فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی را به مردم آموزش دهیم.

برخورد سلبی با موضوعات فرهنگی نتیجه ای در پی ندارد

عطیه نیک جوانی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اتخاذ سیاست فیلترینگ که همیشه برای محدود کردن شبکه های اجتماعی مطرح می شود، اظهار کرد: فیلترینگ تجربه ای شکست خورده به حساب می آید زیرا بدیهی است که مردم بازهم به استفاده از فیلترشکن ها روی می آورند. به نظر من، درست نیست که بخواهیم به وسیله فیلتر کردن این شبکه ها محدودیتی برای انتقال اطلاعات ایجاد کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم تمایل به استفاده از شبکه های مجازی به جز فضاهای اطلاع رسانی داخلی دارند، گفت: این امر نشان دهنده آن است که ما در اطلاع رسانی شفاف به مردم پیروز نبودیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: در نتیجه این مسئله، مردم به بسترهایی مثل تلگرام و اینستاگرام رجوع می نمایند که ممکن است معایبی هم درپی داشته باشد، اما همه این ها به پیروز نبودن بستر شبکه های داخلی ما در اطلاع رسانی برمی شود.

دبیر حزب مردم سالاری در خراسان رضوی بیان نمود: به نظرمن بحث فیلترینگ شبکه های مجازی بحثی است که باعث نارضایتی بیشتر بین مردم می شود، این کار نباید صورت بگیرد و به جای آن باید به آسیب شناسی بپردازیم و ببینیم چه مسئله ای در بستر اطلاع رسانی داخلی وجود دارد که مردم نمی توانند به آن ها اعتماد نمایند و نیازمند به کسب اطلاعات از فضای مجازی هستند.

نیک جوانی با مقایسه دو مرجع اطلاع رسانی روزنامه و فضای مجازی اظهار کرد: در دهه 70 که روزنامه ها فعال بودند، جوانان علاقه مند به مطالعه روزنامه ها بودند اما الان چرا رغبتی وجود ندارد؟ در وهله اول به دلیل این که ما در فضای مجازی اخبار را سریع تر دنبال نموده و می توانیم از اتفاقاتی که می افتد آگاه شویم و دوم این که نظارتی که بر روزنامه ها اعمال می شود و مسئولیتی که یک مدیرمسئول دارد، در شبکه های مجازی نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری اعلام کرد: بنابراین به نظر من فیلترینگ شبکه های مجازی یک بحث شکست خورده است و درآستانه انتخابات، این اشتباه عظیم را نمایندگان مردم در مجلس نباید مرتکب شوند، این مسئله تعامل مردم با حاکمیت را تحت تاثیر قرارداده و ایجاد نارضایتی عمومی می نماید که در این برهه از زمان اصلا به نفع حکومت و کشور ما نیست. ما به دنبال این هستیم که وفاق ملی را بیشتر کنیم .

وی در ادامه گفت: تصور نمی شود بحث فیلترینگ باتوجه به این که احتمال دور زدن آن توسط مردم وجود دارد محدود شود. در دنیای امروزی نمی توان دسترسی به اطلاعات را محدود کرد، علم آن قدر پیشرفت نموده که بالاخره راهکارهایی پیدا خواهد شد که مردم فیلترینگ را دور بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اعلام کرد: همان طور که توییتر یک شبکه مجازی فیلترشده است اما شاهد فعالیت بیشتر مقامات رسمی و غیررسمی جمهوری اسلامی ایران در آن هستیم، آن وقت چه توقعی از شهروندان داریم تا از این شبکه ها استفاده ننمایند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد سلبی با موضوعات فرهنگی هیچ گاه پیروز نبوده و ما باید فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی را به مردم آموزش دهیم، اضافه نمود: بسیاری از فرزندان ما از سنین پایین وارد شبکه های مجازی می شوند بنابراین باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی را به فرزندان و خانواده خود آموزش دهیم.

نیک جوانی با اشاره به اینکه به جای فیلترینگ باید فرهنگ سازی، پاسخ گویی و شفافیت جایگزین آن شود، اعلام کرد: اگر مردم ببینند مطالباتشان در روزنامه ها و رسانه های رسمی مطرح می شود، مرجع رسمی دریافت اطلاعاتشان رسانه های رسمی و مجوزدار می شود اما زمانی که درمی یابند اطلاعات مورد نیازشان در فضای مجازی راحت تر قابل دسترسی است طبیعی است که به این شبکه ها روی می آورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12144

به "برخورد سلبی با موضوعات فرهنگی نتیجه ای در پی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد سلبی با موضوعات فرهنگی نتیجه ای در پی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید