چطور در پکن غذا بخوریم!

به گزارش بانیما، شاید پیش خودتون میگید که دیگه غذا خوردن اینقدر قصه نداره که، آداب هم بخواد، اما باید بدونید که در فرهنگهایی مثل چین، غذا خورد آداب و رسوم خودش را دارد و برای اینکه در سفر به این کشور تجربه خوبی را از خوردن طعام داشته باشید بهتر است آنها را بدانید.

چطور در پکن غذا بخوریم!

در کشورهای غربی، به خاطر شهرت رستوران های چینی و تنوع غذایی، باید حتما ایده ای برای صرف غذای خود داشته باشید. شاید در استفاده از چاپستیک (وسیله سنتی چینی برای صرف غذا) ماهر گردیده باشید اما بدانید که تجربه صرف غذا حتی در سنتی ترین رستوران های چینی در جهان با تجربه لذت بردن از یک شام در یک رستوران محلی پکن متفاوت است.

تفاوت های غذا خوردن در تور چین

1. اگر بار اول است که در تور چین به پکن آمده اید، باید بدانید که غذا چطور سرو می گردد. برخلاف کشورهای غربی، مردم به صورت انفرادی سفارش نمی دهند؛ بلکه شما همیشه برای میزتان غذا سفارش می دهید. غذا وسط میز قرار داده می گردد و شما از خودتان پذیرایی می کنید.

2. هنگام پخت، از طیف وسیعی از مواد غذایی استفاده می گردد و این باعث تنوع در آشپزی های محلی گردیده است. اما برای سایرین ممکن است که این امر شگفت انگیز، عالی، خوش مزه، ترسناک و یا چندش آور باشد. مسافران اغلب شگفت زده می شوند، زیرا با غذایی که در یک رستوران چینی در کشور خود خورده اند متفاوت است. گفته می گردد که شما هنگام بازدید از پکن باید دو چیز را تجربه کنید: یکی لذت بردن از کباب اردک و دیگری رفتن به دیوار بزرگ چین.

بیشتر مردمی که به پکن سفر می نمایند، دوست دارند که از غذای کباب اردک بچشند. این اردک به صورت سنتی سرو می گردد و همراه آن نان، پیازچه و سس مخصوص اردک ارائه می گردد. تعداد زیادی رستوران وجود دارند که این غذا را سرو می نمایند اما شناخته گردیده ترین آنها کوانجود و دادونگ هستند. بالغ بر 250 خوراک سنتی در پکن وجود دارد که با موادی تازه آماده می شوند و سریع سرو می شوند. تعدادی از آنها از برنج شفته، سبوس، لوبیا و مواد سرخ گردیده درست می شوند.

انتشار: 13 دی 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 575

به "چطور در پکن غذا بخوریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در پکن غذا بخوریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید