معرفی تعدادی از بهترین جشنواره های غذایی دنیا

به گزارش بانیما، غذا یکی از نشانه های رسوم و فرهنگ هر قوم، قبیله و ملت بوده و گاهی شباهتهای غذایی نشان دهنده یکی بودن این دو ملت در زمانه دور است. جنگها و برخورد ملل در تاریخ، باعث بوجود آمدن فرهنگهای غذایی مشترک فراوانی شد. امروزه و با گسترش گردشگری و صنعت توریسم، مزه کردن غذاهای مختلف در کشورهایی با فرهنگ متفاوت یکی از هیجانات مسافرانی بوده که بد غذا نیستند و از احساس مزه های گوناگون لذت می برند. در این میان، در بسیاری از کشورها بهترین جشنواره های غذایی دنیا راه می افتند که با حضور به موقع در آنان می توانید در یک محل از تنوع مزه های مختلف بهره مند شوید. با ما در مقاله جالب ترین جشنواره های غذای دنیا همراه شوید تا شما را با تعدادی از بهترین فستیوال های غذای دنیا آشنا کنیم.

معرفی تعدادی از بهترین جشنواره های غذایی دنیا

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

جشنواره سالانه کرنگورمز

از هر اسکاتلندی بپرسید که غذای محبوب شما چیست؟ بدون شک نامی جز فرنی (Porride) نخواهید شنید. جالب است بدانید این غذا در شعر بسیاری از مشاهیر اسکاتلند هم آمده است. فرنی عضو جدایی ناپذیر در صبحانه کلاسیک یک اسکاتلندی بوده و صبحانه ای سنگین و مقوی بحساب می آید. اسکاتلندی ها بدلیل اهمیتی که فرنی برایشان دارد، هر سال در دهکده کاربریج (Carrbridge) جشنواره ای برگزار می نمایند که در حقیقت یک مسابقه فرنی پزی است. جایزه این مورد از بهترین جشنواره های غذایی جهان یک وسیله سنتی مردم اسکاتلند بوده که با آن فرنی هم می زنند و جنس آن از چوب است.

به برنده این فستیوال غذایی یک Purtle طلایی اهدا می گردد. حال بشنوید از شرایط عجیب این جشنواره فرنی پزی؛ مسابقه دهندگان باید فرنی را با ضمیر آن ها صدا نمایند و حتما باید فرنی را در جهت عقربه های ساعت هم بزنند. غذای آماده باید در کاسه مخصوص سرو گردد. در ضمنً، این غذای سنتی اسکاتلندی در این جشنواره باید سرپا میل صرف گردد.

جشنواره Wild foods Festival ،Hokitika

اگر در اوایل مارس گذرتان به نیوزیلند افتاد، می توانید سری به سواحل غربی بزنید و با حضور در شهر هاکیتیکا، یکی از جالب ترین جشنواره های غذای جهان را تجربه کنید. این فستیوال بی نظیر غذایی که به جشنواره غذاهای حیات وحش نیز مشهور است، محل به نمایش در آمدن طعم و مزه هایی بوده که بسیاری از آنها ذائقه خاص می خواهد. صدف های کوهی، تخم مرغ دریایی، کتلت گوشت صاریغ شاید معمولی ترین خوراکی های این جشنواره باشند. از دیدن غذاهایی چون حلزون پر شده با سیر، پای قورباغه و انواع کرم های خاکی تعجب نکنید، چون موارد دیگری را خواهید دید که دلتان نمی خواهد نام غذا را روی آن بگذارید. این فستیوال برای کسانی که بدنبال ماجراجویی شکمی هستند، به یاد ماندنی ترین اتفاق خواهد بود.

جشنواره بازار پیاز

برن هر سال فستیوال بزرگی را برگزار می کند که در آن چیزی بالغ بر پنجاه تن پیاز عرضه می گردد. این جشنواره که از ساعت شش صبح آغار شده، محلی است که از ساعتی قبل در اطراف آن بوی غذاهایی می پیچد که با پیاز درست می شوند. انواع سوپ، تارت و پیراشکی از جمله غذاهای پیازداری بوده که می توانید در فستیوال پیاز برن مزه کنید. البته، در اینجا طلا، جواهر، اسباب بازی، سرامیک و منسوجات مختلف نیز بفروش می رسند. جشن معروف کاغذهای رنگی نیز چهار عصر در همین مکان برپا می گردد.

جشنواره شاه ماهی

اگر به ماهیگیری علاقه دارید یا حتی می خواهید در کلاسهای آموزشی ماهیگیری و نحوه فیله کردن ماهی شرکت کنید، باید در ماه آوریل به فلات رینگکوبینگ بروید. جمع شدن شاه ماهی ها و تخم ریزی آنها در این منطقه هر ساله ماهیگیران فراوانی را به آنجا می کشاند و سبب بوجود آمدن جشنواره غذایی شاه ماهی می گردد. آشپزان ماهر نیز با حضور در این مورد از بهترین فستیوال های غذای جهان و طبخ شاه ماهی های تازه با روشهای مختلف، علاقمندان بسیاری را به سمت خود می کشانند. در کنار شاه ماهی های سرخ یا پودر شده در کیک می توانید سری هم به نمایشگاه طراحی لباس بزنید و از دیدن آخرین مد لباسهای پیک نیک، ضد بو و ضد آب خاطره ای خوش برای خود بسازید.

جشنواره گیاه شاهی آبی

سبزی شاهی یکی از پرکاربردترین مواد اولیه برای پخت غذای مردم انگلستان است. بیشتر سوپ ها، سس ها و سالادهای این منطقه دارای شاهی هستند. برای گرامیداشت این گیاه خوش عطر و مزه، در سومین یکشنبه از ماه می جشنواره گیاه شاهی در مرکز نیو اولرسفورد برگزار می گردد. در کنار حضور کشاورزانی که محصولات خود را در این فستیوال سنتی عرضه می نمایند، آشپزهای معروف نیز با این سبزی های تازه غذاهایی خاص می پزند؛ غذاهایی که طعمی بی نظیر دارند مانند سوشی شاهی، قزل آلا با شاهی، گوشت گاو سرخ شده با شاهی. از نکات جالب این جشنواره، ورود دسته ای نوازنده در ساعت ده و نیم صبح بوده که خبر ورود پادشاه و ملکه شاهی را می دهند. آنها سوار بر اسب وارد این فستیوال شده و اولین برداشت شاهی آن سال را بین حضار تقسیم می نمایند.

جشنواره غذاهای گیاهی

جشنواره ای نه روزه برای یک رژیم غذایی گیاهی اتفاقی است که در جزیره پوکت هر سال رخ می دهد. در این مورد از بهترین جشنواره های غذایی جهان، فانوس های معابد نیز روشن شده و پیروان آنها در حالتی روحانی با راه رفتن روی زغال داغ و سوراخ کردن بدن، محافظت خداوند از خود را به رخ می کشند، طبل می کوبند و ارواح خبیث شیطانی را از اطراف خود می رانند. حمام کردن با روغن داغ نیز از دیگر مراسم هستند. در طبخ این غذاها بقدری هنر به خرج می رود که گاهی فکر می کنید طعم لذیذ گوشت را زیر زبان خود احساس کرده اید اما، مطمئن باشید که در این مورد از بهترین فستیوال های غذای جهان فقط غذاهای گیاهی سرو می شوند.

جشنواره شکلات

هیچ جشنواره شکلاتی در جهان به کیفیت جشنواره شکلات کوییتو اکوادور نمی رسد. شرکت بیش از پانزده هزار نفر در این جشنواره خود گواه این مدعاست. اواسط ماه ژوئن، همه عاشقان شکلات خود را به این فستیوال می رسانند تا از طعم و مزه فوق العاده شکلاتهای این ناحیه لذت ببرند. غرفه های تست رایگان شکلات از پرطرفدارترین بخش های این فستیوال بزرگ هستند. اگر می خواهید طعم هیچ شکلات رایگانی را از دست ندهید، باید ازدحام جمعیت ورودی در ساعت ده و نیم صبح را به جان بخرید.

کلاسهای آموزشی برای یاد دادن طرز تهیه شکلات از دیگر برنامه های جانبی این مورد از جالب ترین جشنواره های غذای جهان است. در آخرین ساعت از آخرین روز این جشنواره، مسابقه بهترین مجسمه شکلاتی نیز برگزار می گردد.

جشنواره پیتزا

پانصد هزار نفر رقمی است که تعداد بازدید نماینده های هر ساله جشنواره پیتزای ایتالیا را معین می کند. صد هزار نوع پیتزا در این جشنواره جهانی برای مشتریان عاشق پیتزا عرضه می شوند و نوع پخت و خوردن پیتزای تند وسوویو از مسابقات این فستیوال پر رونق غذایی است. برترین پیتزاپزهای ناپل در این مورد از بهترین جشنواره های غذایی جهان 50 نوع پیتزای کلاسیک را سرو می نمایند؛ پیتزاهایی مانند ناپولیا، مارینا و مارگریتا.

جشنواره بیکن

کالیفرنیا به کافه های شلوغ و رستوران های محلی فضای باز و لبنیات مشهور است اما، جشنواره بیکن نیز یکی از شاخصه های شهرت کالیفرنیا هست. در این جشنواره همه غذاهایی که با بیکن آماده می شوند، برای تست حاضر هستند؛ بستنی بیکن، سیب زمینی و بیکن، سالاد بیکن و بیکن رشته ای. نکته جالب این مورد از بهترین فستیوال های غذای جهان ممنوعیت استفاده از گوشت فرآوری شده و یخ زده است بنابراین، هرچه که آشپزها سرو می نمایند، طعم خوشایند گوشت تازه را می دهد.

جشنواره گیلاس

دیدن مسابقات بمب گیلاس لاکروس، تماشای تیم اسکیت دختران شهر، مسابقه پخت پای گیلاس، تاجگذاری ملکه گیلاس و رژه برگ گیلاس بخشهایی از دیدنی های جانبی جشنواره ملی گیلاس میشیگان هستند. شاید وقتی اولین بار در سال 1852 در این شهر درخت گیلاس کاشته شد، کسی تصور هم نمی کرد که این درخت بتواند در برابر زمستانهای سخت آن منطقه دوام بیاورد و امروزه یک سوم گیلاس کشور آمریکا را تامین کند. برگزاری چنین فستیوال زیبایی، برای احترام به این میوه بومی شده هست.

جشنواره غذای آبی

نواحی دریای کارائیب بدلیل آب گرفتگی های زیاد مکان خوبی است برای پرورش گیاهی از انواع تارو به نام دشین (Dasheen). این گیاه هنگام پختن رنگی آبی می گیرد و نام این جشنواره غذایی برگرفته از همین اتفاق است. اواسط اکتبر در دهکده ساحلی بلادی بخشی از جزایر کارائیب، شاهد برگزاری فستیوال غذای آبی هستیم. از هجده سال پیش تا به امروز، مردم زیادی برای پختن انواع غذاهای خلاقانه با دشین در این منطقه جمع می شوند. بازدیدنمایندگان علاوه بر مزه کردن این غذاها، می توانند از دیدن اجرای موسیقی زنده و رقصهای محلی نیز لذت ببرند.

جشنواره پیراشکی

غذایی که در این جشنواره عرضه می شد، پیراشکی مخصوصی است با نام زنگزی (Zongzi) که شامل برنج چسبناک و مواد افرودنی دیگر بوده که درون برگ بامبو، موز یا نیلوفر آبی پیچیده می گردد. روز پنجم از ماه قمری چینی، روز برگزاری این فستیوال در هنگ کنگ است. این روز نزد اهالی هنگ کنگ یک روز تعطیل محسوب شده و بسیاری از مردم برای خرید پیراشکی و دیدن مسابقه قایقرانی اژدها در این جشنواره حاضر می شوند.

جشنواره شاه بلوط

مردم منطقه آردش برای آشپزی خود مرتب از بلوط استفاده می نمایند. سوپ ها، انواع خورش، پیسادو خوردنی هایی بوده که مردم این ناحیه در آن از بلوط سود می برند. آردش با تولید 62 نوع شاه بلوط شیرین بزرگترین تولید نماینده این محصول است. اهالی آردش به درخت بلوط درخت نان (Bread Tree) می گویند. در این مورد از جالب ترین جشنواره های غذای جهان می توانید همه غذاهایی که با شاه بلوط طبخ می شوند را از نزدیک مزه کنید یا بلوط های تازه بخرید. همچنین، قنادی های آردش نوعی شیرینی را نیز عرضه می نمایند که به نام شاه بلوط های براق مشهور است.

جشنواره کیک ماه

چینی ها در نیمه دوم پاییز، فستیوال جالبی را برگزار می نمایند که به جشنواره کیک ماه مشهور است. در این فستیوال که با پانزدهمین روز از ماه هشتم تقویم چینی ها برابری می کند، برای تشکر از ماه و شکرگزاری کیک گردی پخته می گردد. مردم این کیک دارای مغز شیرین را به عزیزان خود هدیه داده و به همراه آن برایشان بهترین ها را آرزو می نمایند. در پخت کیک ماه از زرده تخم مرغ، لوبیای شیرین، عصاره سدر، رب عناب و پنج مغز سود می برند.

جشنواره پنیر

جشنواره های پنیر هر سال در سراسر جهان برپا می گردد که هر کدام از آنها جذابیت خود را دارند. یکی از این جشنواره های پنیری، فستیوالی است که هر ساله در کالیفرنیا برگزار می گردد. انواع مختلف پنیر اعم از فتا، ماسکارپونه، پارمزان، چدار در این جشنواره عرضه می گردند.

جشنواره کباب دنده

هر ساله بیش از 150 هزار نفر برای شرکت در جشنواره دنده خود را به ریچموند هیل تورنتو می رسانند. هر کسی که ادعایی در کباب کردن دنده دارد و فکر می کند می تواند با طبخی خلاقانه، غذایی خوشمزه تر تهیه کند، در این فستیوال مشغول کباب پزی می گردد. البته، سرگرمی های دیگری نیز در کنار این فستیوال برگزار شده و روز زیبایی را برای عشاق کباب و دنده فراهم می نمایند.

جشنواره پوتین

یکی از محبوب ترین غذاهای اهالی کبک ، پوتین است. این غذا جزیی از فرهنگ این مردم بوده و سیب زمینی سرخ شده با آب گوشت و کشک محصولی است که به آن پوتین می گویند. هر ساله در ماه می برای این غذای محبوب جشنواره ای را راه می اندازند و در کنار بازی و سرگرمی های متنوع، پوتین می پزند و میل می نمایند.

کلام پایانی

جشنواره های غذایی و فستیوال هایی برای چشیدن و مزه کردن در بسیاری از نقاط جهان برگزار می شوند و تعداد آنها شاید از شمارش خارج باشد. غذا بخشی از سنت و رسوم هر ملتی بوده و با رفتن به جشنواره های معتبر غذایی می توانید علاوه بر چشیدن طعمی نو، پی به بعضی عادات و رسوم مردم آن سرزمین هم ببرید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11311

به "معرفی تعدادی از بهترین جشنواره های غذایی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از بهترین جشنواره های غذایی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید