پیغام رزمایش دریایی چین و ایران چیست؟

به گزارش بانیما، ایرنا نوشت: روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ در مطلبی تحلیلی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک چین، ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان نوشت پیغام برگزاری این رزمایش مشترک، حمایت پکن از تهران است.

پیغام رزمایش دریایی چین و ایران چیست؟

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

این روزنامه روز یکشنبه در گفت و گو با دو تن از تحلیلگران مسایل نظامی نوشت این رزمایش به صورت منطقی بیانگر روابط نزدیک سه کشور چین، ایران و روسیه است و نشان می دهد که چین از تهران حمایت می نماید.

سرتیپ قدیر نظامی، رئیس امور بین الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ایران روز گذشته از برگزاری مانور نظامی مشترک بین ایران، چین و روسیه در دریای عمان و شمال اقیانوس هند خبر داده بود.

لی جی کارشناس نیروی دریایی مستقر در پکن به این روزنامه گفته است: زمان برگزاری این تمرین مشترک ممکن است کمی حساس باشد و بعضی ممکن است در صورت بروز درگیری های نظامی بین کشورها، آن را به عنوان نشانه حمایت چین از ایران تلقی نمایند.

وی ادامه داد: اما اگر این رزمایش در آب های بین المللی و بدون هدف قرار دادن کشور دیگری برگزار شود، یک تبادل نظامی معمول بین کشورها تلقی شود.

نی لکسیونگ یک متخصص نظامی و استاد علوم سیاسی و حقوق دانشگاه شانگهای هم به این روزنامه گفته است این رزمایش برای ارسال این پیغام است که چین در سناریوهای مختلف در کنار ایران خواهد بود.

او گفت: اگرچه ممکن است مسایل به این سمت نرود اما رزمایش دریایی ارسال پیغام ارعاب است.

گزارش می افزاید دو سال پیش، چین و ایران پس از آنکه واشنگتن تهران را به ارسال قایق های سریع السیر برای آزار و اذیت کشتی های جنگی آمریکایی که از آن منطقه عبور می کردند متهم کرد، یک تمرین دریایی مشترک را در نزدیکی تنگه هرمز در خلیج فارس انجام دادند.

در این گزارش آمده است سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اوایل ماه جاری برای دیداری سه روزه به چین سفر کرد دو طرف در جریان این دیدار توافق کردند دیدارهای بیشتری با مقامات ارشد نظامی داشته باشند و همکاری ها را در زمینه آموزشی تقویت نمایند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4679

به "پیغام رزمایش دریایی چین و ایران چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام رزمایش دریایی چین و ایران چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید