کرونا در دنیا، هشدار مجدد سازمان دنیای بهداشت و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان

به گزارش بانیما، در حالی بیشتر کشورهای دنیا از افزایش شمار مبتلایان و فوتی های کرونا خبر می دهند، سازمان دنیای بهداشت اعلام نموده علاوه بر محدودیت دسترسی ها، باید مراقبت های بهداشتی تشدید گردد.

کرونا در دنیا، هشدار مجدد سازمان دنیای بهداشت و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویروس کرونا کماکان در حال جولان دادن در تقریبا تمام کشورهای دنیا است و در این بین قاره اروپا یکی از بدترین ایام خود را سپری می نماید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در ایتالیا کانون اصلی کرونا در اروپا تا به امروز 4825 نفر جان باخته اند. در این کشور در مجموع 53578 نفر به کرونا مبتلا شده اند. در این بین روسیه نیز از یاری خود به ایتالیا برای مقابله با کرونا اطلاع داده است. وزارت دفاع روسیه امروز گفت که هواپیماهای نظامی این کشور دارو، خودروهای ضد عفونی نماینده و تجهیزات دیگر پزشکی را به این کشور ارسال می نمایند.

در رومانی نیز مقام های بخش بهداشت این کشور از اولین فوتی خود بابت کرونا اطلاع دادند. رومانی مدعی است که تا به امروز 367 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

در آلمان تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت 16:30 یکشنبه سوم فروردین) 22346 نفر به کرونا مبتلا شده اند. آلمان اعلام نموده که تا به امروز 84 نفر جان باخته و 209 نفر نیز درمان شده اند.

وزارت بهداشت جمهوری چک نیز از افزایش شمار مبتلایان در این کشور به کرونا به رقم 1047 نفر اطلاع داد. این کشور اعلام نموده که تا به امروز کسی بابت کرونا فوت نشده است.

انگلیس نیز شمار مبتلایان به این ویروس به 5081 نفر رسیده است. جان باختگان کرونا در این کشور 233 نفر و مجموع درمان شدگان 93 تن اعلام شده است.

در اسپانیا آمار کلی مبتلایان به کرونا در اسپانیا در بعد از ظهر یکشنبه به 28572 نفر رسید و شمار جان باختگان به 1725 نفر افزایش یافته است.

در شرق آسیا، مالزی از 34 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور خود اطلاع داده است. این کشور بالاترین آمار کرونا را در منطقه جنوب شرقی آسیا داراست.

در اندونزی 64 مورد جدیدی مبتلا به کرونا اعلام شد. وزارت بهداشت این کشور یکشنبه گفت که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 514 مورد رسیده و 29 نفر نیز بهبود یافته اند.

کره جنوبی از مثبت شدن آزمایش کرونای 98 نفر دیگر اطلاع داد تا شمار مبتلایان به 8897 نفر برسد. دو نفر نیز فوت کردند. شمار کل فوتی ها 104 نفر است.

ووهان چین مرکز شیوع ویروس کرونا در یک خبر امیدوار نماینده برای چهارمین روز متوالی موردی از ابتلا را ثبت ننموده است.

وزارت خارجه ژاپن نیز در اقدامی احتیاطی در قبال تهدید ویروس کرونا، به شهروندانش توصیه کرد از هرگونه سفر غیر ضروری به آمریکا خودداری نمایند. میزان مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن 1054نفر و شمار جان باختگان تا به امروز، 36 نفر اعلام شده است.

کشور عمان در منطقه غرب آسیا نیز در اقدامی پیشگیرانه برگزاری هرگونه تجمع را ممنوع گفت و صرافی ها نیز تعطیل کرد. در این کشور تا به امروز 55 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

در شبه قاره هند، هند به عنوان بخشی از کوشش ها برای مقابله با کرونا، روز یکشنبه برای شهروندان این کشور، منع آمد و شد گفت.

در آفریقا نیز اوضاع رو به وخامت است.

به نوشته خبرگزاری واس اریتره سی و نهمین کشور در این قاره شد که روز یکشنبه اولین مورد مبتلا به کرونا را گفت. به گفته سازمان دنیای بهداشت در قاره آفریقا تا این لحظه 700 مورد مبتلا به کرونا گزارش شده و 17 نفر نیز جان باخته اند.

در قاره اقیانوسیه نیز استرالیا تدابیر جدیدی را برای مهار کرونا به کار بست و اسکات موریسون نخست وزیر این کشور دستور تعطیلی کلیه کسب و کارهای غیر ضروری را گفت.

در کشور آرژانتین واقع در آمریکای لاتین، دولت تا 31 مارس (دوشنبه 11 فروردین) محدودیت تردد و دسترسی سراسری اعلام نموده است.

در برزیل نیز وزیر بهداشت این کشور گفته که شیوع ویروس کرونا، نظام بهداشت این کشور را نابود می نماید. در این کشور پرجمعیت تا به امروز 1178 نفر به کرونا مبتلا شده و 18 تن جان باخته اند.

در آمریکای شمالی نیز شرایط ایالات متحده آمریکا بحرانی است.

نگرانی ها از کمبود تجهیزات پزشکی در آمریکا در حالی رو به افزایش است که طبق جدیدترین آمارها، تعداد قربانیان ویروس با افزایش 46 نفری به 348 مورد و تعداد مبتلایان به این ویروس با افزایش 2693 نفر به مجموع 26900 نفر رسید.

به گزارش رویترز، یکی از مقامات سازمان دنیای بهداشت نیز در گفت وگو با شبکه خبری بی بی سی گفت که با صرف محدودیت دسترسی نمی توان به جنگ کرونا رفت و ضروری است اقدامات بهداشت عمومی برای عدم شیوع کرونا ادامه یابد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8303

به "کرونا در دنیا، هشدار مجدد سازمان دنیای بهداشت و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در دنیا، هشدار مجدد سازمان دنیای بهداشت و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید