ونزوئلا سیل مهاجران را عادی می داند

به گزارش بانیما، دولت ونزوئلا تاکید نمود الگوهای مهاجرتی این کشور عضو اوپک عادی است و شرایط به گونه ای اغراق نمایی گردیده است که زمینه مداخله قدرت های خارجی فراهم گردد.

ونزوئلا سیل مهاجران را عادی می داند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس مهاجرت سازمان ملل ماه گذشته خاطرنشان کرد مهاجرت شهروندان ونزوئلایی که از فروپاشی اقتصادی و تورم نجومی رنج می برند، در مقایسه با شرایط مهاجران در مدیترانه یک نقطه بحرانی است.

با این وجود دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در کنفرانسی خبری گفت: کوشش هایی برای تغییر این روند نرمال مهاجرت به یک بحران انسانی دیده می گردد تا مداخله خارجی در ونزوئلا را توجیه کند. ما چنین اجازه ای نمی دهیم.

او از آژانس های خارجی به دلیل اتکا بر آمارهای مهاجرتی ونزوئلا که سایر کشورها آماده می نمایند، انتقاد کرد اما آماری رسمی از کشور ونزوئلا ارائه نداد. وزارت اطلاع رسانی ونزوئلا هنوز پاسخی نداده است.

سازمان های مهاجرتی و پناهجویی سازمان ملل ماه اوت در بیانیه ای خاطرنشان کردند 2.3 میلیون ونزوئلایی اکنون خارج ساکن هستند و بیش از 1.6 میلیون تن از سال 2015 از این کشور خارج شدند. تصاویری از مردم ونزوئلا که به دلیل تورم نجومی و کمبود غذا با پای پیاده به سمت کلمبیا فرار می نمایند، زنگ های هشدار را در سراسر این منطقه به صدا درآورده است و کشورهایی مانند اکوادور، پرو و شیلی برای مدیریت با موج مهاجران آماده شدند.

مقام های ونزوئلایی این موارد را صحنه سازی رسانه ها و دشمنان سیاسی برای خدشه دار کردن وجهه دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا دانستند. این دولت ماه گذشته خاطرنشان کرد که 89 ونزوئلایی را پس از شکایت آنها از رفتار تحقیرآمیز در پرو تحویل گرفته است.

مقام های مهاجرتی کشورهای آمریکای جنوبی دوشنبه جلسه ای دو روزه در کیتو، پایتخت اکوادور را برای آنالیز استراتژی های منطقه ای با هدف مدیریت موج مهاجران شروع کردند. کلمبیا، پرو و اکوادور پنج شنبه خواهان یاری بین المللی برای مدیریت این سیل مهاجرتی شدند که خدمات عمومی را مختل نموده است.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 430

به "ونزوئلا سیل مهاجران را عادی می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا سیل مهاجران را عادی می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید