نگاهی به برلیانس h330 و آنالیز ابعاد و زوایا این خودرو

به گزارش بانیما، برلیانس h330 یکی از محصولات شرکت چینی برلیانس به شمار می رود که مدتی است در بازار خودروی ایران حضور یافته و به رقابت با سایر خودروهای چینی هم رده پرداخته است. همانند بسیاری از خودروهای چینی مشابه خودروی برلیانس h330 نیز طی قرارداد با شرکت سازنده در داخل کشور مونتاژ می گردد و در اختیار خودرو دوستان ایرانی قرار می گیرد.

نگاهی به برلیانس h330 و آنالیز ابعاد و زوایا این خودرو

خبرنگاران | سرویس خودرو - برلیانس h330 به عنوان یک خودروی سواری مجهز به صندوق، بیش از همه برای آن دسته از خودرو دوستان ایرانی مناسب جلوه می نماید که از یک سو تمایل چندانی به خرید خودروهای ساخت داخل ندارند و از سوی دیگر بودجه ای که در اختیار دارند، کفاف خرید خودروهای خارجی با کیفیت از برندهای مطرح دنیا را نمی دهد. در واقع برلیانس h330 نیز همانند بسیاری از خودروهای هموطن خود بیشتر به کار آن دسته از هموطنان ایرانی می آید که توان خرید خودروهای کره ای را ندارند اما در عین حال ترجیح می دهند که به سراغ خودروهای ساخت داخل نروند.

برلیانس h330 در عمل مدل صندوق دار خودروی برلیانس h320 به شمار می رود. در واقع این دو خودرو علاوه بر شباهت های ظاهری فراوان با یکدیگر، کم و بیش از تعیینات فنی و امکانات مشابهی هم بهره می برند. به طور کل می توان دو مدل یاد شده از خودروهای برلیانس را پیروز ترین و پرطرفدارترین نمونه های عرضه شده از این برند چینی در بازار خودروی ایران قلمداد کرد.

خودروی برلیانس h330 در قالب دو نسخه دستی و اتوماتیک در ایران مونتاژ شده است که جز در تعیینات مربوط به جعبه دنده، تفاوت چندانی به لحاظ برخورداری از تعیینات فنی با یکدیگر ندارند. البته به لحاظ بهره مندی از بعضی امکانات، بین این دو نسخه تفاوت هایی وجود دارد. در مجموع مدل اتوماتیک خودروی برلیانس h330 از قابلیت های بیشتری نسبت به همتای دنده دستی خود برخوردار است. حال بد نیست نگاه دقیق تری به خودروی برلیانس h330 بیاندازیم تا با تعیینات فنی و ظاهری این خودرو آشنایی بیشتری بیابیم.

تعیینات فنی خودروی برلیانس h330

همان گونه که به آن اشاره شد خودروی برلیانس h330 در بازار خودروی ایران در قالب دو مدل متفاوت مبتنی بر جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیک مونتاژ و عرضه شده است. در مدل دستی این خودرو جعبه دنده در حالت پنج سرعته دستی طراحی شده است و در مدل اتوماتیک آن نیز شاهد وجود جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته هستیم. با این حال به غیر از نوع جعبه دنده، سایر تعیینات فنی در این دو مدل از خودروی برلیانس اچ 330 کم و بیش یکسان هستند و تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند.

البته به جز نوع جعبه دنده می توان اندک تفاوت هایی را نیز میان بعضی دیگر از تعیینات فنی دو مدل یاد شده از خودروی برلیانس h330 مشاهده کرد. به عنوان مثال اگرچه در هر دو مدل دستی و اتوماتیک این خودرو، ترمزهای جلو به شکل دیسکی قابل تهویه طراحی شده اند، اما در نوع طراحی ترمزهای عقب این دو مدل شاهد وجود تفاوت هایی هستیم. به این معنی که ترمزهای عقب مدل دستی به شکل کاسه ای و ترمزهای عقب مدل اتوماتیک این خودرو نیز به شکل دیسکی طراحی شده اند. در مجموع به جز موارد یاد شده شاید نتوان تفاوت مهم و قابل ذکر دیگری را میان تعیینات فنی مدل دستی و اتوماتیک این خودرو مشاهده کرد.

خودروی برلیانس h330 به یک موتور بنزینی مدل BM15L که مبتنی بر آرایش خطی طراحی شده است مجهز بوده و از وجود 4 سیلندر و 16 سوپاپ بهره می برد.

اگرچه این خودرو در بازار ایران در قالب موتور 1.5 لیتری نیز وجود دارد، اما به طور عمده شاهد عرضه شدن آن در قالب موتور بنزینی با بهره مندی از گنجایش 1654 سی سی هستیم.

وجود موتور 1.6 لیتری برلیانس h330 امکان فراوری حداکثر توانی معادل 114 اسب بخار (با احتساب 6000 دور در دقیقه) را برای این خودرو به ارمغان می آورد و سبب ساز ایجاد حداکثر گشتاوری در حدود 154 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه برای آن می گردد. این در حالی است که گنجایش دقیق موتور 1.5 لیتری این خودرو رقمی معادل 1498 سی سی است. به موجب برخورداری از موتور 1.5 لیتری، خودروی برلیانس h330 قادر است حداکثر توانی معادل 103 اسب بخار (با احتساب 5800 دور در دقیقه) ایجاد کند و حداکثر گشتاوری در حدود 138 نیوتن متر را با احتساب 3800 دور در دقیقه فراوری نماید.

حداکثر سرعت قابل دست یابی توسط موتور 1.6 لیتری، رقمی معادل 170 کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد آن نیز حول و حوش رقم 13 ثانیه براورد می گردد. به این ترتیب می توان این خودرو را یک خودروی متوسط شهری موسوم به سدان نامید و قدرت و توان آن را در قیاس با محصولات هم رده سنجید. به بیان بهتر نباید از این خودرو انتظارات بیش از اندازه داشت و بهتر است آن را در قامت یک خودروی سواری معمولی مشاهده کرد. خودرویی که می تواند نیازهای مرسوم یک خانواده متوسط شهری را برآورده کند. سایر تعیینات فنی مربوط به این خودرو نیز در جدول زیر به طور کامل تعیین شده است.

تعیینات فنی خودروی برلیانس h330
طول خودرو4510 میلی متر
عرض خودرو1758 میلی متر
ارتفاع خودرو1460 میلی متر
فاصله موجود میان دو محور خودرو2580 میلی متر
وزن خودرو1240 کیلوگرم در مدل دستی و 1250 کیلوگرم در مدل اتوماتیک
نوع و مدل موتور خودروبنزینی خطی مدل BM15L
گنجایش موتور خودرو1654 سی سی
تعداد سیلندرچهار سیلندر
تعداد سوپاپشانزده سوپاپ
حداکثر توان موتور114 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور موتور154 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده خودروپنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک
نوع فرمان خودروتقویت شده برقی و دنده شانه ای قابل تنظیم
نوع سیستم تعلیق جلوسیستم مستقل مک فرسون
نوع سیستم تعلیق عقبسیستم نیمه مستقل میل پیچشی
استاندارد آلایندگییورو 5
گنجایش مخزن سوخت55 لیتر
میزان مصرف سوخت در حالت سیکل ترکیبی6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر برای مدل دستی و 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر برای مدل اتوماتیک
تعیینات رینگ خودرو J 15 در 6.5 آلومینیومی
تعیینات لاستیک خودرو195/65R15

امکانات و قابلیت های خودروی برلیانس h330

بر اساس آن چه در سطور پیشین متن پیش رو به آن اشاره شد، مدل اتوماتیک مونتاژ شده از این خودرو در ایران از قابلیت ها و امکانات بیشتری نسبت به مدل دستی آن بهره می برد. به عنوان مثال می توان به وجود سان روف برقی در این مدل از خودروی برلیانس اچ 330 اشاره نمود. همچنین در مدل اتوماتیک این خودرو امکان بسته شدن پنجره های خودرو با استفاده از ریموت کنترل نیز وجود دارد. قابلیتی که در مدل دستی این خودرو قابل مشاهده نیست.

علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، قابلیت تنظیم جایگاه راننده در هشت جهت مختلف به همراه امکان تنظیم گودی کمر و سیستم ورود و استارت بدون کلید نیز از جمله امکاناتی است که تنها در مدل اتوماتیک این خودرو وجود دارد.

در این میان بد نیست به متفاوت بودن سیستم صوتی به کار رفته در دو مدل دستی و اتوماتیک برلیانس h330 نیز اشاره نمود. در نسخه دستی این خودرو از وجود سیستم صوتی مبتنی بر دو بلندگو استفاده شده که علاوه بر امکان پخش فایل های ام پی تری و رادیو به درگاه یو اس بی نیز مجهز است. این در حالی است که در نسخه اتوماتیک، شاهد وجود یک سیستم چند رسانه ای که از وجود چهار بلندگو بهره می برد هستیم.

علاوه بر تمام مواردی که به آن اشاره شد، غربیلک فرمان هم در مدل اتوماتیک این خودرو از حالت چرمی برخوردار بوده و مجهز به دکمه تنظیم صدا است. به جز موارد مذکور سایر امکانات و قابلیت هایی که در ادامه این متن لیست شده اند، در هر دو مدل دستی و اتوماتیک، مشترک هستند و در هر دوی آنها یافت می شوند.

  • بهره مندی از کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جایگاه جلو
  • برخورداری از سیستم کمکی ترمز ABS و EBD
  • مجهز به سیستم تهویه مطبوع
  • برخورداری از سیستم تنظیم هوای ورودی که در مدل دستی این خودرو به شکل مکانیکی بوده و در مدل اتوماتیک آن به صورت الکتریکی است
  • بهره مندی از سنسور دنده عقب
  • برخورداری از امکان تنظیم الکتریکی آینه های جانبی خودرو
  • مجهز به شیشه بالابرهای برقی برای شیشه های جلو و عقب
  • بهره مندی از قفل مرکزی که در نسخه اتوماتیک این خودرو با سیستم کنترل از راه دور ارائه می گردد
  • برخورداری از امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
  • مجهز به چراغ مه شکن جلو
  • بهره مندی از سیستم تاشو برای جایگاه عقب
  • برخورداری از میله ضربه گیر برای درها
  • مجهز به میله فرمان جمع شونده که از قابلیت مستهلک کننده ضربه برخوردار است
  • امکان قفل شدن اتوماتیک درهای خودرو هنگام رسیدن سرعت آن به رقم بیست کیلومتر در ساعت
  • بهره مندی از سیستم ضد سرقت موتور یا سیستم ایموبیلایزر ای سی یو
  • امکان باز شدن اتوماتیک درهای خودرو هنگام وقوع تصادف
  • مجهز به سیستم هشدار روشن بودن چراغ
  • برخورداری از قابلیت یادآوری صوتی باز بودن کمربندهای ایمنی
  • بهره مندی جایگاه عقب از قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس
  • مجهز به سیستم الکترو مغناطیسی باز کردن در صندوق عقب
  • وجود تودوزی داخلی با رنگ سیاه
  • مجهز به کامپیوتر سفری
  • برخورداری از امکان تنظیم نور صفحه کیلومتر شمار

در مجموع می توان ادعا کرد که خودروی برلیانس h330، به خصوص در قالب مدل اتوماتیک خود، از امکانات و قابلیت های بیشتری نسبت به بسیاری از خودروهای ساخت داخل برخوردار بوده و آپشن های مشتری پسندتری را در قیاس با آنها در اختیار خودرو دوستان قرار می دهد. موضوعی که می تواند در جلب مشتری برای این خودرو و تحت الشعاع قرار دادن محصولات ساخت داخل بسیار تاثیرگذار باشد.

تعیینات ظاهری خودروی برلیانس h330

خودروی برلیانس h330 در حالت کلی چه از نظر طراحی فضای داخلی و چه از دیدگاه طراحی فضای بیرونی قدرت تاثیرگذاری قابل توجهی بر مخاطب دارد. اگرچه نوع طراحی ظاهری این خودرو از ظرافت و تاثیرگذاری خودروهای ژاپنی و کره ای برخوردار نیست، اما نسبت به خودروهای ساخت داخل بسیار پیروز عمل نموده و از این منظر یک سر و گردن بالاتر از آنها قرار می گیرد.

در نمای جلو شاهد استفاده بسیار مناسبی از خطوط حجم دهنده هستیم و نوع طراحی بخش هایی نظیر جلو پنجره و چراغ های جلو نیز به خوبی انجام گرفته است.

استفاده مناسب و به جا از خطوط حجم دهنده در نمای کناری خودروی برلیانس h330 نیز به وضوح قابل مشاهده است. اگرچه در این نما از خطوط حجم دهنده فراوانی استفاده نشده است، اما همان یک مورد موجود در بخش پایین این خودرو نیز از شمایل مناسبی بهره می برد.

در بخش عقب خودروی برلیانس h330 بخشی که برای قرار دریافت پلاک در نظر گرفته شده است، بیش از همه جلب توجه می نماید و چراغ های کوچک عقب تقریبا به حاشیه رانده شده اند. هرچند که زیبایی این نما در حد نمای جلوی این خودرو نیست، اما باز هم نسبت به نمونه های مشابه و تکراری ساخت داخل بسیار بهتر جلوه می نماید. خصوصا آن که در رنگ سفید این خودرو عیب و ایرادهای نمای عقب آن چندان به چشم نمی آید.

در فضای داخل کابین نیز نوع رنگ بندی جایگاه ها و هماهنگی آن با بخش پایینی فضای داشبورد و کناره درهای خودرو از نکات قابل توجه این فضا به شمار می رود. ضمن آن که متفاوت بودن نسبی شکل دسته دنده با مورد مشابه در خودروهای ساخت داخل نیز می تواند در نوع خود جلب توجه کند.

در مجموع شکل و شمایل خودروی برلیانس h330 به گونه ای طراحی شده که قادر است نظر مثبت مشتریان را به سوی خود جلب کند.

قیمت خودروی برلیانس h330

همان گونه که به آن اشاره شد خودروی برلیانس h330 علاوه بر مدل 1.6 لیتری در قالب نسخه های 1.5 لیتری نیز در بازار خودروی ایران یافت می گردد. در میان مدل های موجود از این خودرو در بازار ایران مدل 1.5 لیتری و دنده دستی آن از قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل ها برخوردار است و در حال حاضر با متوسط قیمتی حول و حوش 65 میلیون تومان به فروش می رسد.

پس از این مدل نوبت به مدل 1.6 لیتری و دستی خودروی برلیانس h330 می رسد که هم اکنون در قالب نسخه صفر کیلومتر و کار ننموده با متوسط قیمتی در حدود 69 میلیون تومان در بازار معامله می گردد.

در این میان مدل های اتوماتیک خودروی برلیانس h330 با توجه به بهره مندی از جعبه دنده اتوماتیک و امکانات بیشتر نسبت به مدل های دستی، از قیمت بالاتری در قیاس با آنها برخوردارند. به گونه ای که مدل 1.5 لیتری مولتی مدیا و اتوماتیک این خودرو از متوسط قیمتی معادل 79 میلیون تومان برخوردار است و مدل 1.6 لیتری مولتی مدیا و اتوماتیک این خودرو نیز با متوسط قیمتی حول و حوش 87 میلیون تومان معامله می گردد.

به هر حال اگر به دنبال یک خودروی سواری متوسط شهری می گشت که از آپشن هایی بیش از نمونه های ساخت داخل برخوردار باشد و قیمت آن نیز به زیر رقم 100 میلیون تومان برسد، می توانید به سراغ خودروی برلیانس h330 بروید.

در خاتمه برای دیدار نزدیک تر و عینی تر با این خودرو، پیشنهاد می گردد که ویدیوی کوتاه زیر را از نظر بگذرانید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: setare.com
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14431

به "نگاهی به برلیانس h330 و آنالیز ابعاد و زوایا این خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به برلیانس h330 و آنالیز ابعاد و زوایا این خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید