مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر با مرسدس بنز کلاس B و مینی کانتری من S

به گزارش بانیما، ب ام و سری 2 اکتیوتورر خودرویی هاچ بک است، اما کارشناسان معتقدند این اتومبیل مینی ونی جمع و جور است؛ چیزی که در ظاهر هم قابل مشاهده است. در این مقاله، ما به مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر با مرسدس بنز کلاس B و مینی کانتری من S می پردازیم.

مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر با مرسدس بنز کلاس B و مینی کانتری من S

مقدمه ای بر مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر

آمار فروش ب ام و سری 2 اکتیوتورر در سال های گذشته نشان می دهد که فروش آن در دنیا نسبت به سال 2016 میلادی تقریباً نصف شده است. این فرایند کاهشی فروش نشان دهنده کم شدن استقبال مخاطبان نسبت به آن است.

شاید دلیل اصلی آن غیر از مشکلاتی که خود این خودرو دارد، رقبایی باشد که با همین پول کیفیت بیشتری را نصیب خریدار می کند: رقبایی مثل مرسدس بنز کلاس B و مینی کانتری من S که هرکدام می تواند شما را راضی تر نگه دارد. البته این موضوع شاید در ایران صدق نکند، چون مثلاً بنز کلاس B فقط تا سال 2011 میلادی وارد ایران شد و بعد از آن مدلی وجود ندارد.

مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر با مرسدس بنز کلاس B

مرسدس بنز کلاس B با پسوند 180 از سال 2006 تا 2011 میلادی تولید می شد. بنابراین برخلاف ب ام و سری 2 اکتیوتورر نمی توان انتظار داشت نمونه صفر کیلومتر آن در بازار پیدا شود. این خودرو به صورت محدود وارد ایران شد؛ به همین دلیل تأمین وسایل یدکی آن با مشکل روبرو بوده و البته هزینه نگهداری اش هم زیاد است.

این دو خودرو از نظر قیمت هم سطح نیست، اما از نظر ظاهر و کلاس در یک رده قرار می گیرد. ظاهر مرسدس بنز سری B در مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر بهتر است؛ اما باز هم نمی توان لقب زیبا را به این اتومبیل داد، زیرا ظاهراً همه خودروهای مینی ون این مشکل را دارد و باید از مقوله زیبایی در طراحی ظاهری آنها صرف نظر کرد.

ب ام و سری 2 اکتیوتورر از نمای روبه رو

مرسدس بنز برای این خودروی 1395 کیلوگرمی از موتوری 4 سیلندر خطی با حجم 1600 سی سی استفاده کرده است. این موتور 122 اسب بخار قدرت خروجی دارد که از هر دو تیپ ب ام و سری 2 اکتیوتورر کمتر است. موتور مرسدس بنز طی 10 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند و در هر 100 کیلومتر 6 لیتر بنزین مصرف می کند.

همه این ها نشان دهنده ضعیف تر بودن موتور مرسدس بنز کلاس B180 در مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر است. استاندارد آلایندگی مرسدس بنز یورو 4 است که البته ممکن است به دلیل سال تولید آن باشد.

جعبه دنده مرسدس بنز B180 شش سرعته اتوماتیک است و نیروی موتور به دیفرانسیل خودرو که در جلو واقع شده است، منتقل می شود. ترمزهای جلو و عقب مرسدس بنز مثل ب ام و سری 2 اکتیوتورر از نوع دیسکی است که با هوا خنک می شود.

مرسدس بنز کلاس B180 مثل ب ام و سری 2 اکتیوتورر 6 کیسه هوای ایمنی دارد، اما سیستم های کمکی برای پایداری بیشتر ترمز خودرو فقط به ABS و EBD محدود شده است. این مورد از نقاط ضعف مرسدس بنز در برابر ب ام و سری 2 اکتیوتورر محسوب می شود.

نمای داخلی ب ام و سری 2 اکتیوتورر

ازنظر امکانات رفاهی و آپشن ها هردو خودرو شبیه به هم هستند و بین آنها تفاوت چندانی وجود ندارد. اما در طراحی داخلی، ب ام و سری 2 اکتیوتورر است که دست بالا را دارد و از کابین زیباتری برخوردار است.

قیمت خرید و فروش مرسدس بنز کلاس B

مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر با مینی کانتری من S

اگر فیلم های مستربین را دیده باشید با مینی ماینر، جد کوچک مینی کانتری من S، آشنا هستید. این خودروی تازه هم شباهت ظاهری زیادی به جدش دارد. مینی کانتری من S از طریق پرشیاخودرو و از سال 2017 میلادی، یعنی هم زمان با عرضه دنیای آن، وارد ایران شد و اکنون نمونه صفر کیلومتر آن هم در بازار وجود دارد.

نکته اول در مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر با مینی کانتری من S، ظاهر مجذوب کننده و دل ربای مینی کانتری است که وقتی جلوتر بروید و وارد خودرو شوید، مجذوب کننده تر هم می شود. کابین خودرو کاملاً به روز است و نمایشگری دایره ای در وسط کنسول خبر از طراحی خودرویی متعلق به آینده می دهد؛ همین ویژگی برگ برنده مینی کانتری من S در مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر است.

موتور توربوشارژ مینی 4 سیلندر با حجم 2000 سی سی است و 189 اسب بخار قدرت خروجی دارد. جعبه دنده هم 8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که به هر 4 چرخ منتقل می شود. این ویژگی مینی کانتری من S را نسبت به ب ام و سری 2 اکتیوتورر قوی تر می کند.

نمای پشتی ب ام و سری 2 اکتیوتورر

این خودرو در 7.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و مصرفش 6.4 لیتر است. استاندارد آلایندگی مینی کانتری من S یورو 6 است و توانسته 5 ستاره ایمنی اروپا را دریافت کند. فضای داخل مینی کانتری من S در مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر کوچک تر است و از نظر امکانات رفاهی هم کمی بهتر از ب ام و سری 2 اکتیوتورر خواهد بود.

قیمت خرید و فروش مینی کانتری من S

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از تازهترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

قیمت خرید و فروش ب ام و سری 2 اکتیوتورر

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20508

به "مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر با مرسدس بنز کلاس B و مینی کانتری من S" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و سری 2 اکتیوتورر با مرسدس بنز کلاس B و مینی کانتری من S"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید