موافقت شورای شیراز با مساعدت به مقابله با شیوع ویروس کرونا

به گزارش بانیما، خبرنگاران/فارس شورای شهر شیراز در دومین جلسه علنی که به واسطه شیوع کروناویروس، بدون حضور نمایندگان رسانه و مدعوین، اما با عنوان علنی برگزار گردید، با مساعدت این شورا و شهرداری در مورد مقابله با شیوع ویروس کرونا موافقت کرد.

موافقت شورای شیراز با مساعدت به مقابله با شیوع ویروس کرونا

در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر شیراز که بعدازظهر چهارشنبه 14 اسفند برگزار گردید، با دو طرح دوفوریتی مساعدت در خرید کیت تشخیص بیماری کرونا و همچنین گندزدایی و سم پاشی اماکن و محل های نگهداری سالمندان، بچه ها و افراد کم توان ذهنی و بی سرپرست بصورت رایگان موافقت شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شورای شیراز، ضمن تصویب دوفوریت طرح ها، شهرداری مکلف شد طی انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به انجام کلیه هزینه ها درخصوص پیشگیری از بیماری کرونا و تهیه تجهیزات و احتیاجمندی های حوزه درمان از محل ردیف های بودجه سال 1398 شهرداری اقدام کند.

به گزارش خبرنگاران، لایحه دوفوریتی بخگرددگی مبالغ اضافه شده در مدت مازاد چک های معوق تا انتها سال 1398، دیگر دستورکار این جلسه بود که با نظر مثبت اعضا به تصویب رسید.

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز نیز در مورد تهاتر مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی به وسیله اوراق تسویه خزانه نوع دوم و افتتاح حساب نزد بانک های عامل و تهاتر مطالبات و بدهی تا سقف مبلغ 5 هزار میلیارد ریال، دیگر دستور این جلسه بود که مورد آنالیز نهاده شد و به تصویب اعضا رسید.

همچنین در این جلسه طرح دوفوریت جمعی از اعضای شورای شهر درخصوص پرداخت پاداش به اعضاء کمیسیون های بدوی و تجدیدنظر ماده صد ،ماده 77 قانون شهرداری و ماده 38 آئین نامه اقتصادی شهرداری، بند 20 ماده 55 قانون شهرداری و هیئت تطبیق مصوبات مستقر در فرمانداری، دبیران و کارکنان دبیرخانه کمیسیون های مذکور و نمایندگان شهرداری نیز آنالیز و مصوب شد.

طرح یک فوریتی پبشنهادی جمعی از اعضای شورای شهر درخصوص تعویق اجرای مصوبات اخذ عوارضی برای اجرا از ابتدای اردیبهشت ماه سال 99 نیز در این جلسه مطرح و موضوع از دستور کار خارج و مسکوت شد.

لایحه شهرداری شیراز نیز با عنوان هزینه تأمین و ساخت پارکینگ مورد احتیاج شهر نیز به دلیل کسب تنها دو رأی موافق بایگانی شد.

الزام شهرداری به کاشت درختان سرو، نارنج و چنار در طرح های احداث فضای سبز شهری، که از سوی اعضای شورا مطرح شد مورد موافقت نهاده شد.

به موجب این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد در طرح های احداث فضای سبز و همچنین در روز درختکاری نسبت به غرس درختان بومی سرو، نارنج و چنار از محل ردیف اعتباری پروژه بهسازی و توسعه فضای سبز در سطح شهر، به طور ویژه و با رعایت ملاحظات اکولوژیکی اقدام کند.

طرح اعضای شورا درخصوص ضرورت اعمال مقررات ملی ساختمان به ویژه مبحث بیست و یکم (پدافند غیرعامل) در ساخت و سازها دستور کار دیگر این جلسه بود که با تصمیم کمیسیون مذکور موافقت و مقرر شد بایگانی گردد.

مصوبات کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز، با آنالیز نامگذاری و تغییر نام چند خیابان دنبال شد و به موجب آن بر نامگذاری بوستان 7هکتاری در دست احداث محله کشن به نام نوید، نامگذاری بلوار جدیدالاحداث مجاور اراضی کارخانه سیمان فارس به نام صنعت سیمان و نامگذاری خیابان های منشعب از این بلوار به نام یازده شهید صنعت سیمان فارس موافقت شد.

اعضای شورای شیراز همچنین با درخواست نامگذاری کوچه 7/9 بلوار مطهری جنوبی به نام شهید نورمحمد حاتمی و تغییر نام خیابان شیخ روزبهان به علت تکراری بودن به نام ابوالقاسم انجوی شیرازی و همچنین نصب تندیس این ادیب موافقت کردند.

نامگذاری بوستان واقع در خیابان هجرت به نام پیشنهادی ابریشم و نیز نامگذاری بوستان عرفی شیرازی دیگر مصوبات این جلسه بود و همچنین مقرر شد تندیس و توضیح مختصری با هدف معرفی این شاعر در بوستان مذکور نصب گردد.

در این جلسه اعضای شورای شهر با نامگذاری بوستان واقع در میدان قائم با نام اطلسی و نامگذاری بوستان واقع در بلوار نصر خیابان کسری با نام کسری و نیز نامگذاری کوچه 6 بلوار هفت تنان به نام شهید عباس ظرفی موافقت نموده و با مخالفت با تغییر نام خیابان بزرگ در محدوده منطقه یک شهرداری شیراز به نام خیابان وکلا آن را به کمیسیون مذکور بازگرداندند.

به گزارش خبرنگاران، این جلسه با انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی مابین شورا، شهرداری و جمعیت هلال احمر استان فارس شروع و با ارائه گزارشی از دکتر یوسف آفرینی رئیس اداره آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز با موضوع اقدامات پیشگیرانه در کاهش شیوع ویروس کرونا ویژه گروه های هدف این اداره پایان پیدا کرد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7876

به "موافقت شورای شیراز با مساعدت به مقابله با شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت شورای شیراز با مساعدت به مقابله با شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید