مس افکت نو روی آنریل انجین 5 ساخته می گردد

به گزارش بانیما، چندین گزارش مهم در چند سال گذشته درباره مسائل توسعه بازی در استودیوی بایوور (BioWare) و بازی های معیوبی که منجر به آن شده، صحبت نموده اند و به طرز عجیبی، تقریبا همه گزارش ها حاکی از آن بوده اند که این مسائل از موتور بازی سازی استفاده شده سرچشمه می گیرد. بایوور در سال های اخیر از موتور بازی سازی اصلی کمپانی الکترونیک آرتز یعنی فراست بایت که به وسیله استودیوی دایس توسعه داده شده، استفاده نموده است. با این حال از آن جایی که این موتور برای ساخت بازی های نقش آفرینی چندان مناسب نیست، باعث ایجاد مسائلی شده است.

مس افکت نو روی آنریل انجین 5 ساخته می گردد

حال با بازی بعدی از سری مس افکت، به نظر می رسد که سازنده رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. قبلا گزارش شده بود که بایوور نوترین نسخه از این سری نقش آفرینی را روی آنریل انجین 5 خواهد ساخت و اکنون این موضوع تایید شده است. برنون هولمز از استودیوی بایوور که به عنوان تهیه کننده روی ساخت بازی نو مس افکت فعالیت می نماید، اخیرا فهرست های شغلی نوی را به اشتراک گذاشته و در این اعلامیه به نوعی فاش کرد که استودیو از موتورهای بازی سازی آنریل انجین 4 و 5 برای توسعه این بازی نقش آفرینی استفاده خواهد نمود.

البته این خبر مدت ها پیش فاش شده بود. در واقع جف گراب، روزنامه نگار شناخته شده صنعت بازی های ویدیویی، جزء اولین کسانی بود که گزارش داد مس افکت بعدی از موتور آنریل انجین استفاده خواهد نمود. گراب گزارش داده بود که بایوور در حال آنالیز گزینه های مختلف است با این حال اولویت با آنریل انجین است. حال با این انتخاب به نظر می رسد که الکترونیک آرتز باید هزینه های مجوز را به کمپانی اپیک گیمز بپردازد.

اگرچه موتور بازی سازی فراست بایت، انتخاب اصلی استودیوی بایوور در دهه اخیر بوده است، با این حال سه گانه مس افکت روی موتور آنریل انجین 3 توسعه پیدا نموده است. از آن موقع بازی هایی نظیر Dragon Age: Inquisition، Mass Effect: Andromeda و Anthem همگی روی فراست بایت ساخته شده و در نتیجه همه آن ها با مسائل متعددی روبرو شده اند. طبق گزارش ها، دراگون ایج بعدی نیز از فراست بایت استفاده می نماید که خبر چندان خوبی برای هواداران این مجموعه محسوب نمی گردد.

لازم به ذکر است که نسخه لجندری ادیشن سه گانه مس افکت که در امسال عرضه شد نیز از آنریل انجین 3 استفاده نموده است. به نظر می رسد که پایبندی نسخه های نو به سه گانه اصلی از دلایل اصلی این اتفاق بوده است. مک والترز از بایوور در این باره گفت:

لازم به ذکر است که در رابطه با نسخه نو سری نقش آفرینی مس افکت فعلا اطلاعات خاصی در دسترس نیست و تنها یک تصویر هنری از آن منتشر شده است.

منبع: GameSpot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19010

به "مس افکت نو روی آنریل انجین 5 ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مس افکت نو روی آنریل انجین 5 ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید