فواید عجیب لحاف سنگین!

به گزارش بانیما، لحاف سنگین حاوی دانه های شیشه ای، گلوله های پلاستیکی، ساچمه یا مواد دیگری است که به وزن کلی آن می افزایند. در سال های اخیر محبوبیت این لحاف ها افزایش یافته و بسیاری از شرکت ها ادعا می نمایند سنگینی آن ها به کاهش اضطراب و به خواب رفتن یاری می نماید.

فواید عجیب لحاف سنگین!

به گزارش فرادید، بسیاری از مبتلایان به اضطراب یا افسردگی خود را در یک چرخه معیوب، گرفتار می بینند. اضطراب و افسردگی می تواند بر خواب تأثیر منفی بگذارد و کمبود خواب سبب تشدید اضطراب و افسردگی می گردد؛ بنابراین پرداختن به مشکل خواب برای یاری به برطرف آن بسیار مهم است. با توجه به دشواری انجام آزمایشات کنترل تصادفی در خصوص لحاف های سنگین، هنوز شواهد کافی برای اثبات قطعی و نهایی مزایای آن وجود ندارد.

اما با این حال آنالیز سیستماتیکی که نتایج آن سال 2020 در مجله آمریکایی کاردرمانی منتشر شد نشان داد استفاده از لحاف سنگین، توانایی فرد برای به خواب رفتن، خواب عمیق در طول شب و استراحت در طول روز را بهبود می بخشد. استفاده از این نوع لحاف ها سبب بهبود برنامه روزانه صبح و عصر، از جمله آماده شدن برای خواب و بیدار شدن در صبح می گردد. با این حال، نویسندگان به این نتیجه رسیدند اگرچه لحاف سنگین شاید یک ابزار درمانی مناسب برای کاهش اضطراب باشد، شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد این روانداز ها می توانند درمانی برای بی خوابی باشند.

اگر دوست دارید این لحاف ها را امتحان کنید، توصیه می کنیم لحافی خریداری کنید که وزن آن، تقریباً 10 درصد وزن بدن شما است. بهتر است موردی را انتخاب کنید که گرمای بیش از حد به بدن شما ندهد، چون ثابت شده که خوابیدن در محیط خنک به برطرف بی خوابی یاری می نماید. در خصوص عوامل محیطی مؤثر بر خواب تان، مانند تاریکی، تأثیر صفحه نمایش و سر و صدای محیط هم فکر کنید!

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22642

به "فواید عجیب لحاف سنگین!" امتیاز دهید

1 کاربر به "فواید عجیب لحاف سنگین!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید عجیب لحاف سنگین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید