فروشنده پیروز کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش بانیما، فروشنده پیروز کیست و از چه روش هایی برای فروش پرسود خود استفاده می نماید؟ آیا فروشندگان پیروز، زیاد صحبت نموده و تماس های مداومی با مشتریان خود دارند؟ آن ها چطور سرمایه شرکت را صرف نموده و سودآوری را از چه مسیری به انتها می رسانند؟

فروشنده پیروز کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اگر شما نیز علاقه مند به شغل فروش هستید و خود را برای تبدیل شدن به یک فروشنده کاملا پیروز آماده می سازید با ما همراه باشید. در این مطلب به ویژگی های یک فروشنده پیروز و کارآمد در مدل سازمانی می پردازیم.

خصوصیات فروشنده پیروز

1. یک مستمع عالی

تصور نکنید که فروشندگان پیروز آن هایی هستند که زیاد صحبت می کنند! بلکه آن ها در واقع شنوندگانی عالی هستند. آن ها اطلاعات لازم خود را از مشتریان به دست آورده و به این صورت یک بانک اطلاعاتی کامل از احتیاجهای مشتری ها را کسب می کنند. همچنین با گوش دادن به صحبت های مشتریان، به یک شریک قابل اعتماد تبدیل خواهند شد. به این صورت؛ روابط مبتنی بر دانش و درک واقعی و گفتگوی اندک میان فروشنده و مشتری ها شکل می گیرد.

بیشتر بدانید: مهمترین فنون مذاکره در بازاریابی و فروش برای افزایش فروش

2. پژوهشگری مشتاق

فروشندگان خوب معتقدند که دانستن، همواره امری ضروری است. آن ها نسبت به همه چیز با نگاهی کنجکاو جلو می آیند. این فروشندگان شناخت کافی نسبت به محصولات در حیطه اختیار خود داشته و کاربردهای آن ها را در هر حوزه جغرافیایی می شناسند. آن ها می توانند به شما بگویند که به طور دقیق چه چیزی در صنعت آن ها اتفاق می افتد. البته این فروشندگان بیشتر به یادگیری آن چه که در بخش مصرف و مشتریان اتفاق می افتد، اهمیت می دهند. فروشندگان حرفه ای همواره به دنبال کشف بازخوردهای فروش و محصولات در میان مشتریان هستند.

3. دارای ارتباطات هوشمند

فروشندگان پیروز همواره ارتباطات پیروز و کاملی دارند. این تنها به معنای ارتباطات آنلاین نیست؛ بلکه آن ها هر شکلی از ارتباط را در بهترین شکل و قوی ترین فرمول آن، به کار می گیرند. در هر زمانی که احتیاج باشد آن ها شبکه ارتباطی خود را گسترش داده و با افراد مورد احتیاج، ارتباطات لازم را شکل می دهند. به علاوه آن ها از ارتباطات خود، در جهت منافع مشتری بهره مند شده و به این ترتیب اعتمادسازی بیشتری به وجود می آورند.

4. جاه طلب

یک فروشنده خوب، هرگز با شرایط فعلی راضی نشده و از آن احساس رضایت کامل ندارد. آن ها درک می کنند که تغییر سخت است، اما برای رسیدن به شرایطی بهبود یافته و مترقی تر، کوشش و اقدام می کنند. آن ها چشم اندازهای جاه طلبانه ای برای خود ترسیم نموده و جهت رسیدن به آن ها خیز برمی دارند.

5. به عنوان حلال مبتکر مسائل شناخته می گردد

فروشندگان خوب موانع را دوست دارند، زیرا این فرصت برای آن ها ایجاد می گردد تا خلاقیت خود را بروز داده و عظیم و عظیمتر شوند. آن ها در این جهت اطلاعات بیشتری به دست آورده و پتانسیل های خود را شکوفا می سازند. به واقع فروشندگان پیروز، قادر به رویارویی با شرایط پیچیده بازار و شرایط نابسامان فروش هستند و می توانند کشتی فروش محصولات را از میان امواج خروشان و پیچیده، راهنمایی کنند.

این نوع فروشندگان، نظم و انضباط زیادی داشته و امور را به دست می گیرند. یک فروشنده خوب، چیزی را که برای فروش محصولات احتیاج دارد، یافته و آن را به درستی به کار می گیرد.

6. یک موقعیت یاب هدفمند

فروشندگان خوب، دارای اهداف مشخصی هستند. آن ها به خوبی می دانند که هر یک از مکالمات به تنهایی، دارای ارزش و اهمیت است. از این روی، آن ها سخنان خود را به صورت هدفمند جلو می برند. هر جمله ای که یک فروشنده پیروز می گوید، برای رسیدن به هدف و یک گام دیگر نزدیک شدن به آن است. به واقع او کلمات را به شکلی در اختیار می گیرد که از آن ها به شکل ابزاری برای رسیدن به هدف فروش خود استفاده نماید.

7. وظیفه شناس

فروشندگان پیروز، کاملا وظیفه شناس بوده و نسبت به شغل خود دارای وجدان کاری بیدار هستند. این افراد از انجام وظایف خود، سرباز نزده و هرگز در انجام آن سهل انگاری نمی کنند. بهترین این فروشندگان آن هایی هستند که احساس مسئولیت دو جانبه نسبت به شرکت و مشتری احساس نموده و وجدان بیداری در هر دو سمت دارند.

همچنین بخوانید: روش های ایجاد اعتماد در مشتری به صورت حضوری و آنلاین

8. فروشنده پیروز با احترام برخورد می نماید

فروشندگان پیروز به خوبی می دانند که وقت مشتری تا چه اندازه مهم است و به آن ارزش می نهند. مشتری احتیاجمند دریافت اطلاعات نسبت به محصولات و اقدام به خرید، احتمالا با وقت محدودی روبرو هستند و یک فروشنده خوب این احتیاج و شکل صحیح رفتار با آن را می داند. او با احترام کامل در تماس با مشتری عمل نموده و در سریع ترین فرصت پیگیری های لازم را به انجام خواهد رساند.

9. پایداری زیاد

اگر می خواهید به عنوان یک فروشنده خوب، دارای پیروزیت های واقعی و عمیق باشید، باید به اصطلاح پوستتان کلفت باشد. یک فروشنده ضروری است که توانایی شنیدن کلمه نه را تا حد زیادی داشته باشد. اگر می خواهید به دنیای فروش وارد شده و درگیر آن باشید، باید اطمینان و پشتکار لازم را در خود بیابید. شما احتیاج به صبوری، پایداری، ملاحظه و رهبری فرآیند فروش دارید. به یاد داشته باشید که پایداری در اینجا به معنای کشف راه چاره های صحیح و کاربردی، در مواجهه با مسائل و موانع است.

10. دارای نگرشی مثبت

شما ترجیح می دهید از چه کسی خرید کنید؟ یک فروشنده خرسند و مثبت یا یک شخص عبوس و منفی؟ داشتن نگرش مثبت باعث می گردد تا بتوانید مشتری ها را به خود جلب نموده و توجه آن ها را به دست بیاورید. با به دست آوردن توجه مشتریان، فرآیند فروش اتفاق خواهد افتاد. به یاد داشته باشید که مثبت بودن می تواند مسری باشد.

اگر در زندگی شخصی خود لحظات سختی را پشت سر می گذارید و روحیه شما به اندازه کافی مساعد نیست، تمام کوشش خود را به خرج دهید تا این روحیه منفی به شرایط کاری شما سرایت نکند. با یک مشاور حرفه ای یا حتی یک دوست صحبت نموده، کمی ورزش کنید، به مدیتیشن روی بیاورید، نفس عمیق بکشید و با به خاطر آوردن هدف خود، حداقل در فضای فروش مثبت اندیش و مثبت نگر باشید. شما باید این روحیه مثبت را به مشتریان خود انتقال داده و به آن ها حس خوبی از خرید کردن القا کنید.

11. علاقه مند به شغل خود

فروشندگان حرفه ای به شغل و حرفه فروش خود، کاملا علاقه مند هستند. مانند بسیاری از مشاغل دیگر، شما باید عاشق کار فروش باشید تا بتوانید مراحل رسیدن به فروش حرفه ای را تجربه سازید. هیجان و اشتیاق شما نسبت به فروش، باعث می گردد که دیدگاه مثبت تری نسبت به آن داشته و قادر به کشف راهکارهای جدید و کارساز در جهت فروش باشید.

12. فروشندگان پیروز، سوالاتی کاربردی می پرسند

یک فروشنده پیروز به خوبی می داند که باید چه سوالاتی از مشتری خود بپرسد. این سوالات لزوما در خصوص محصول نیستند، بلکه این پرسش ها به فروشنده یاری می نماید تا شناخت بیشتری نسبت به احتیاج مشتری پیدا نموده و محصول مطابق و مناسب با آن را معرفی نماید. زمانی که مشتری احساس کند که فروشنده شناخت درستی از احتیاج و خواسته وی دارد، اعتماد بیشتری نسبت به وی پیدا نموده و اتفاق خرید با ضریب بالاتری رخ می دهد.

13. عملکرد مستقل

این بدان معنا نیست که فروشنده در یک سازمان به صورت انفعالی عمل کند، بلکه بدان معناست که وی قدرت تصمیم گیری مستقل داشته و برای پیشبرد امور به حضور مقام بالاتر خود، محتاج نیست. وی قادر است که در زمان اضطرار و شرایط بحرانی، تصمیم های سازنده ای گرفته و راهنمایی تیم فروش را برعهده بگیرد.

14. مدیریت وقت

مدیریت زمان، یکی از مهارت هایی است که در هر نوع شغلی، ضرورت دارد و به بالا رفتن ضریب پیروزیت، یاری می نماید. به همین صورت، بهترین فروشندگان زمان خود را به طور موثر مدیریت می کنند و بهترین جهتها را برای ایجاد فرصت و شکل دریافت فروش، پیدا می کنند.

15. سیری ناپذیر

این فروشندگان همواره به دنبال مشتریان بیشتر و بیشتر، فروش بالاتر و سودآوری افزون تری هستند. آن ها سیری ناپذیر به نظر می رسند و پیوسته اهداف جدیدی برای خود ترسیم می کنند. به واقع ذات فروش نیز با چنین چیزی هماهنگ است. فروش شغلی پویا و همواره زنده است که به یک شخص با همین خصوصیات در رأس هرم خود احتیاج دارد.

16. یک فروشنده پیروز شخصیتی جذاب دارد

مردم جذب افراد با شخصیت های قوی و جذاب می شوند. شما تمایل به خرید از یک فروشنده با شخصیت جذاب و گیرا دارید. این فروشندگان با اعتماد به نفس بالا در میان مردم حضور پیدا نموده و از قرار دریافت در موقعیت های جدید و دیدار با افراد تازه، هراسی به دل راه نداده و برعکس لذت زیادی نیز می برند. عجیب نیست که آن ها را در بسیاری از رویدادها مشاهده نموده و همواره عده ای را حلقه زده در اطراف ایشان ببینیم.

حتما بخوانید: مهمترین تکنیک های تبلیغات برای افزایش فروش

17. آمادگی همیشگی

این فروشندگان همواره آماده هستند. آن ها برای قرار دریافت در هر موقعیتی آمادگی دارند و به خوبی می دانند چطور کوچک ترین لحظات را به پیروزیت دلخواه خود نزدیک گردانند.

18. پذیرای کلام مربی

شاید داشتن تجربه، همواره اهمیت زیادی داشته باشد؛ اما یک فروشنده پیروز با انرژی و اشتیاق خود به یادگیری، همواره برای پذیرش توصیه های مدیر یا مربی خود؛ آمادگی دارد. چنین فروشنده ای از پذیرفتن پیشنهادهای جدید مسرور شده و قادر است که الگوهای فروش خود را با توصیه های کارآمد تازه، تغییر دهد.

19. قدرت تطبیق پذیری بالا

یک فروشنده پیروز، نمی تواند همواره الگوی شخصی خود را پیش برده و در فضاهای مختلف، به شکلی یکسان حضور پیدا کند. وی باید با توجه به زمینه های فکری و شخصیتی مشتری یا مشتریان خود، تطابق پیدا نموده و حضوری متناسب داشته باشد. به طور مثال شاید برای حضور پیدا کردن در یک جلسه مشاوره فروش، احتیاج به پوشیدن لباس رسمی و یا در جلسه ای دیگر حضور با لباس کاملا خودمانی و اسپرت باشد.

20. فروشندگان پیروز خود عظیم بین نیستند

فروشندگان پیروز دارای قدرت اعتماد به نفس خوبی هستند، اما آن ها از خصلت خودعظیم بینی به دور می مانند. آن ها به خوبی می دانند که با تصورات دور از واقعیت نمی توانند در امر فروش پیروز ظاهر شده و برعکس خود را در دام توهمات و سوء برداشت ها خواهند انداخت. تصورات نادرست نسبت به خویشتن در این فروشندگان، باعث می گردد که تصمیمات نادرستی گرفته و از اهداف فروش دور شوند.

پیشنهاد مطالعه: ساخت تیم فروش؛ چگونه یک تیم قوی برای فروش بسازیم؟

21. حس مشتری مداری قوی

فروشندگان پیروز دارای حس مشتری مداری قوی هستند. آن ها همواره موقعیت مشتری را در نظر گرفته و منافع وی را در امر فروش لحاظ می کنند. این سود قطعی نیست که فروشندگان پیروز در پی آن هستند، بلکه آن ها در کنار سودآوری، به جلب اعتماد و رضایت مشتری پرداخته و هرگز آن را قربانی سود لحظه ای خود یا شرکت نخواهند کرد. چنین دیدگاهی باعث می گردد که به جای سودهای لحظه ای و کوتاه مدت، به مشتریانی وفادار دست یابند و سودهای تضمین شده و دائمی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ارزش طول عمر مشتری (CLV) چیست و چگونه محاسبه می گردد؟

22. اجتناب از اغراق

فروشندگان پیروز واقع بین هستند و این واقع بینی را به مشتریان خود نیز ارائه می دهند. آن ها از ابراز جملات اغراق آمیز اجتناب نموده و در خصوص ویژگی های محصول یا خدمات خود، جملاتی واقعی و متناسب به زبان می آورند. این فروشندگان، مشتریان مقابل خود را مستحق دانستن حقیقت در خصوص محصولات دانسته و به این شکل بالاترین سطح اطمینان و اعتماد را از سوی مشتری دریافت می کنند.

23. صحبت کردن شفاف

فروشندگان پیروز، مستقیم و شفاف صحبت می کنند. آن ها به خوبی می دانند که هیچ چیز جز یک پاسخ شفاف و واضح، مشتری را راضی نخواهد کرد. مشتری به دنبال اطلاعات موثق و کاملا مستقیم و واضح است و با دریافت آن از فروشنده، اعتماد لازم را به دست آورده و به خرید کردن نزدیک می گردد.

سخن پایانی

شما چطور یک فروشنده پیروز را تعریف می کنید؟ این هویت شغلی چه تفاوتی با مهندس فروش دارد؟ این فروشنده چه ویژگی هایی دارد و در تعامل با مشتریان چه رفتارهایی از خود نشان می دهد؟ تعریف خود از یک فروشنده حرفه ای و پیروز را در بخش پیغام هابا ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11810

به "فروشنده پیروز کیست و چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشنده پیروز کیست و چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید