علاقه مند به سرمایه گذاری ایتالیا در هرمزگان هستیم

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، جاسم جادری عصر شنبه در دیدار با سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دو کشور ایران و ایتالیا به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارای اشتراکات بسیاری هستند، مطرح نمود: دولت و ملت ایتالیا همیشه مواضعی معتدلانه نسبت به ایران داشته اند و ارتباط خوبی میان دو کشور برقرار بوده است.

علاقه مند به سرمایه گذاری ایتالیا در هرمزگان هستیم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وی کشته شدن تعدادی از مردم ایتالیا در حادثه اخیر وقوع زلزله در این کشور را تسلیت گفت و ضمن ابراز همدردی با مردم و دولت این کشور، اضافه کرد: متاسفانه این زلزله خسارت های جانی و مالی برای کشور ایتالیا به همراه داشت و از طرف مردم هرمزگان این حادثه را تسلیت می گویم.

استاندار هرمزگان در ادامه این استان را قطب فراوری فولاد در ایران معرفی کرد و بیان داشت: این استان همچنین از بنادر بزرگ تجاری برخوردار است و در کنار سواحل خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته و از زمینه های مناسبی برای همکاری با کشور ایتالیا برخوردار است.

جادری توضیح داد: طرح های توسعه ای و ایجاد مناطق آزاد و ویژه مالی در سواحل شرق و غرب هرمزگان در حال اجراست که کشورهایی از جمله چین، روسیه و کره جنوبی برای سرمایه گذاری در این مناطق اعلام آمادگی نموده اند و ما علاقه مندیم کشور ایتالیا نیز در این سرمایه گذاری ها حضور داشته باشد.

وی گفت: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نیز از دیگر ظرفیت های هرمزگان برای سرمایه گذاری و انجام فعالیت های مالی است.

استاندار هرمزگان به پهلوگیری ناوشکن کشور ایتالیا در بندرعباس اشاره نمود و گفت: حضور این ناوشکن می تواند موجب مستحکم تر شدن روابط نظامی بین دو کشور ایران و ایتالیا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5205

به "علاقه مند به سرمایه گذاری ایتالیا در هرمزگان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه مند به سرمایه گذاری ایتالیا در هرمزگان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید