شورای رقابت سیاست افزایش تدریجی قیمت خودرو را دنبال می نماید

به گزارش بانیما، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید نمود: قطعا قیمت واقعی خودرو قیمتی نیست که شورای رقابت به صورت دستوری مشخص می نماید بلکه قیمتی است که در بازار مشخص می گردد.

شورای رقابت سیاست افزایش تدریجی قیمت خودرو را دنبال می نماید

محمدرضا منصوری در گفت وگو با خبرنگاران گفت: بسیار طبیعی است وقتی ارزش پول ملی کاهش می یابد قیمت کالاها و خدمات وابسته به آن صعودی می گردد.

نماینده مردم ساوه در مجلس در واکنش به انتشار خبر موافق بودن شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو قبل از هرگونه تصمیم گیری این شورا، گفت: نکته ای که نباید در این مسئله فراموش گردد این است که در وضعیت نابسامان و ناپایدار اقتصادی کشور که نرخ ارز لحظه به لحظه تغییر می نماید قطعا قیمت واقعی خودرو قیمتی نیست که شورای رقابت به صورت دستوری معین می نماید. قیمت واقعی هر کالایی همان قیمتی است که در بازار معین می گردد.

وی ادامه داد: اعضای این شورا با این رفتارشان شاید تصمیم گرفته باشند سیاست افزایش تدریجی قیمت خودرو عملیاتی گردد. شاید تصورشان این باشد که اگر به یک باره قیمت خودرو را افزایش دهند شوک بزرگ تری به بازار وارد می گردد به عبارت روشن تر شاید تاثیر روانی - اقتصادی این مسئله برای آقایان بیشتر مورد توجه بوده باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: صنعت خودروسازی کشور به سمتی در حرکت است که به هر کس که موفق به ثبت نام یک دستگاه خودرو گردد، میلیونها تومان سود می دهد. نمونه آن خودروسازان بخش خصوصی هستند که در جریان ثبت نام ها دوستان، آشنایان و خانواده خودشان را در اولویت ثبت نام قرار دادند و حاشیه سود قیمت کارخانه و بازار را نصیب اقوام و دوستان خودشان کردند.

منصوری در عین حال اضافه کرد: حتی اگر خودروسازی هم رفتار درستی می داشت، به دلیل چندین برابر بودن تقاضا نسبت به فراوری، هر کس زودتر موفق به ثبت نام می شد، سود حاشیه قیمت کارخانه و بازار را نصیب خود می نماید که این مسئله کاملا ناعادلانه است.

وی ادامه داد: به نظر بنده روال ثبت نام خودروسازان باید به نحوی اصلاح گردد که هر شهروند دارای گواهینامه بتواند با کد ملی فقط یک دستگاه خودرو ثبت نام کند. توجه شرکت های خودروساز به این پیشنهاد بازار دلالی را بهتر کنترل نموده، مصرف کنندگان واقعی بی واسطه موفق به خرید خودرو می شوند و دست واسطه ها از بازار تا حد زیادی قطع می گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید نمود: اگر خوب عمل گردد جلوی تقاضای کاذب و افزایش قیمت ناشی از عدم تعادل عرضه و تقاضا گرفته می گردد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 294

به "شورای رقابت سیاست افزایش تدریجی قیمت خودرو را دنبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای رقابت سیاست افزایش تدریجی قیمت خودرو را دنبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید