سگ بزرگ؛ شاسی بلند نو و پرطرفدار هاوال

به گزارش بانیما، شرکت چینی هاوال، میخواهد نسخه تازه ای از محصول پرطرفدار خود یعنی بیگ داگ را با پسوند هانتینگ ادیشن ظرف یک ماه آینده عرضه کند. این آفرودر که نخستین بار سال 2020 وارد بازار چین شد، به سرعت میان مردم این کشور محبوب شد. اما به علت تحریم ها شرکای تجاری هاوال در ایران نتوانستند قدمی برای مونتاژ این شاسی بلند بردارند.

سگ بزرگ؛ شاسی بلند نو و پرطرفدار هاوال

به گزارش خبرنگاران، در ایران هاوال را با چهار مدل M4 و H2 و H6 و H9 می شناسند. شاسی بلند هایی که دیار خودرو و بهمن موتور بین سال های 97 تا 98 مونتاژ و به بازار عرضه کردند. اما پس از آن به علت اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، ادامه همکاری هاوال و دو شرکت ایرانی به مشکل خورد. به همین علت همچنان شاهد تردد تعداد محدودی از محصولات شرکت هاوال در جاده های کشور هستیم.

در خصوص آفرودر پرطرفدار تازه هاوال نیز بعید به نظر می رسد که به این زودی ها شاهد حضورش در ایران باشیم.

اما با این حال چینی ها و هواداران هاوال در خاورمیانه، آفریقا، روسیه و آمریکای لاتین طی ماه های آینده می توانند بیگ داگ هانتینگ ادیشن را خریداری نمایند.

البته هاوال هنوز قیمت نسخه تازه سگ بزرگ را اعلام نکرده است. اما رسانه های چینی مدعی اند که قیمت آفرودر در چین از 119 هزار و 900 یوان آغاز می گردد و به 161.هزار و 900 یوان ختم می گردد که معادل 17 هزار و 825 دلار تا 24 هزار و 68 دلار خواهد بود. به پول ما این شاسی بلند و با حساب دلار 29 هزار تومانی بین 516 میلیون تومان تا 697 میلیون تومان برای خریدار آب می خورد.

تغییرات بیگ داگ هانتینگ ادیشن نسبت به مدل پیشین

هاوال مطمئن است که با تغییرات نه چندان جدی، سگ بزرگ همچنان مشتریان اش را حفظ می نماید. به همین علت دست به تغییر جدی در فرم طراحی، فضای داخلی کابین و بخش فنی این آفرودر نزده است. به نظر می رسد که خودروساز چینی میخواهد در گام اول قیمت این خودرو را در همان محدوده قدیم خود نگه دارد و در گام دوم، مشتریان را به خرید نسخه اسپرت تر و مجذوب کننده تر تشویق کند.

در واقع آنچه ما در نسخه تازه بیگ داگ می بینم تغییرات اندکی است که در بخش جلوی این شاسی بلند اتفاق افتاده است. درواقع نسخه تازه سگ بزرگ یک جلوپنجره تازه و بزرگتر دارد که با یک لبه پلاستیکی گسترده تکمیل شده است. علاوه بر این مدل تازه، یک سپر جلوی تقویت شده با معماری پیچیده و مه شکن های فشرده به دست آورده است.

در نمای کناری نیز، بخش پایین بدنه با کیت پلاستیکی پهن و با پرچ های فراوان تزیین شده است. رینگ ها نیز برخلاف گذشته بزرگ تر شده و گرافیک آلومینیومی داخل آن نیز به چشم می آید. علاوه بر این رنگ دستگیره های در نیز با رنگ بدنه هماهنگ شده است.

بخش عقب خودرو نیز به استثنای سپر و اسپویلر بدون تغییر به جای مانده است. سپر در نسخه تازه حجیم تر شده است و نمای عقب تر را بزرگ تر نشان می دهد. فضای داخلی کابین نیز همچنان بدون تغییر به جای مانده است.

مشخصات فنی نسخه تازه سگ بزرگ

هاوال برای بخش فنی بیگ داگ هانتینگ ادیشن تغییر تازهی در نظر نگرفته است؛ بنابراین دو پیشرانه توربو شارژ 1.5 و 2 لیتری در دسترس خریداران قرار می گیرد. موتور 1.5 لیتری قدرتی معادل 169 اسب بخار با گشتاور 285 نیوتن متر فراوری می نماید. قدرت نیز به وسیله یک جعبه هفت سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می گردد.

نسخه دو لیتری نیز قدرت 211 اسب بخاری با گشتاور 325 نیوتن متر دارد. اما برخلاف نسخه 1.5 لیتری، قدرت به وسیله جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه به تمامی چرخ ها می رسد.

تصاویر هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20071

به "سگ بزرگ؛ شاسی بلند نو و پرطرفدار هاوال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ بزرگ؛ شاسی بلند نو و پرطرفدار هاوال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید