چه کارهایی را نباید در چین انجام دهید

به گزارش بانیما، به آداب و فرهنگ هر کشوری باید احترام گذاشت

استفن لیوی (Stephen Lioy) توصیه هایی راجع به بعضی از خط قرمزهای گردشگری در چین دارد و پیشنهاد می نماید که در عوض چه کارهای دیگری می توان انجام داد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چه کارهایی را نباید در چین انجام دهید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

1. در طی هفته های طلایی مسافرت نکنید

دو مناسبت در طول سال وجود دارد که بسیاری از اهالی چین به همراه خانواده به گشت و گذار می پردازند. یکی روز ملی (اکتبر) و دیگری جشنواره بهاره (سال جدید قمری) است. در طی این دو مناسبت، خیلی سخت می توان بلیط هواپیما و قطار پیدا کرد و هر جایی هم که باز باشد، جمعیت زیادی به آن هجوم می آورند تا بلیط آن هم با بهای بسیار گزاف تهیه نمایند.

در عوض… در ماه های دیگر سال از چین بازدید کنید

به جز هفته های طلایی، چین می تواند میزبان خوبی برای گردش و تفریح شما باشد. وقتی فکر می کنم که در طی تابستان، از از یانگشوئو بازدید داشتم، یا در پاییز به دیوار بزرگ چین رفته بودم… خاطره اینها همواره برای من انگیزه ای برای بازگشت به چین است.

2. انتظار مهارت در زبان انگلیسی نداشته باشید

در برخی از شهرها ممکن است انگلیسی زیاد به گوشتان بخورد، ولی همواره سه عبارت تکراری را می شنوید: Hello!، How are you? و What is your name?. اگر واقعاً ضروری است به زبان انگلیسی به شما یاری گردد، بهتر است به دنبال یک دانش آموز دبیرستانی یا یک تاجر بگردید چون آنها اغلب سطح زبان بهتری نسبت به سایرین دارند.

در عوض… کمی ماندارین یا زبان چینی یاد بگیرید

از آنجا که همواره Hello!، How are you? و What is your name? را به وفور می شنوید، خوب است که پاسخ همین ها را هم به زبان چینی یاد بگیرید. من در مسافرت با قطار و هنگامی که چینی ها به من چای تعارف می کردند، توانستم با تشکر به زبان خودشان تحسین آنها را برانگیزم!

یادگیری قدری زبان در خصوص چانه زنی هم می تواند در بازار و هنگام خرید، برای شما مفید باشد.

3. نوشیدنی بای جیو (bai jiu) را دست کم نگیرید

بای جیو، نوشیدنی معروف چین است و سر میز شام و یا ملاقات های تجاری و معمولاً در لیوان های خیلی کوچک سرو می گردد. اما مشکل جایی شروع می گردد که از شما می خواهند مقدار زیادی از آن را بنوشید.

در عوض… وانمود کنید که از این رسم و رسوم چیزی سر در نمی آورید و خودتان را به دردسر نیندازید!

4. به بدن برهنه بچه ها خیره نشوید

اجازه بدهید این مورد را دست کم نگیریم؛ چون چیزی است که به وفور دیده شده است. حتی در شهرهای بزرگ چین هم بچه ها هر جا که راحت باشند، ادرار می نمایند. اولین باری که چنین چیزی را مشاهده کردم، داخل یک مرکز خرید شلوغ بود که مادری یک کیسه زیر کودکش نگه داشته بود تا ادرار کند. حتی شلوار بچه ها چنین درزی دارد. معلوم نیست بچه ها تا چه سنی مجاز هستند اینطور راحت باشند؛ اما من که هرگز نتوانستم از این شلوارها برای خودم پیدا کنم!

در عوض… سعی کنید با دیدن این صحنه زیاد نخندید

5. از غذا نترسید

اسب، سر ماهی، توفوی بودار، گوشت سگ، پای مرغ و خیلی چیزهای نامتعارف دیگر… برخی از آنها بوی بدی دارند، برخی مثل کرم می لولند و برخی دیگر هم اصلاً قابل تشخیص نیستند! اولین عبارتی که من به زبان چینی یاد گرفتم، در خصوص غذا بود تا منظورم را برسانم و به همین خاطر می دانستم که در منو چه می گذرد!

در عوض… به دنبال غذای خیابانی و نودل های اسلامی باشید

در شانگهای و غرب چین، منقل های کنار جاده ای زیاد دیده می شوند. این غذاهای خیابانی اغلب ارزان و خوشمزه هستند. نودل های اسلامی هم گزینه محبوب من هستند که در زبان چینی به صورت兰州拉面 نوشته می شوند و به ندرت به انگلیسی ترجمه می گردند. در عوض، می توانید از روی عکس آنها که روی دیوار آویزان است، آنها را نشان و سفارش بدهید. من که دوست دارم نودلی که می خورم، سرخ شده و آغشته به سس تند باشد.

6. دیدن هنگ کنگ را از دست ندهید

هنگ کنگ جای بسیار مهمی است. گذرگاه هنگ کنگ، راه ورود به این جزیره است. سرزمین های جدید واقع در شمال کولون (Kowloon) هنوز هم دارای روستاها و بناهای قدیمی چینی و میزبان یکی از سواحل محبوب من، یعنی ساحل موج بزرگ است. مجسمه بزرگ لانتاو (Lantau) از این جزیره بزرگ پیداست و با ماشین کابلی می توان به آن رسید.

در عوض… مکان کمتر محبوب ماکائو (Macau) را ببینید

اگر هنگ کنگ فرزند شرق و غرب است، ماکائو فرزند خوانده مغفول آنهاست. ماکائو قبلاً یک مستعمره پرتغال بود و اکنون وگاس آسیا نامیده می گردد. در هر گوشه از آن فضای بازی و رستوران دیده می گردد. همچنین، یک باشگاه سوارکاری و پانسیون سگ هم دارد. شهر قدیمی که در میدان سنادو (Senado) واقع شده، دارای معماری سنتی پرتغالی، چند کلیسا و یک قلعه است. در جزیره جنوبی هم ویلاهای ماهیگیری و تعدادی مکان برای کوهنوردی وجود دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4779

به "چه کارهایی را نباید در چین انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کارهایی را نباید در چین انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید