سرپرست وزارت آموزش و پرورش: شاد سال جاری هم رایگان است

به گزارش بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در جلسه با وزیر ارتباطات و مدیر عامل همراه اول، قرار شد اپلیکیشن شاد مانند سال قبل رایگان باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: شاد سال جاری هم رایگان است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا کاظمی درباره جزئیات شروع سال تحصیلی 1401-1400 و بعلاوه بازگشایی مدارس اضافه نمود: سال تحصیلی 1401-1400، از یکم مهر به صورت مجازی در کنار مدرسه تلویزیونی ایران شروع می گردد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: با توجه به اینکه واکسیناسیون معلمان تا به امروز به انتها نرسیده است و واکسینه شدن آن ها تا اوایل مهر ادامه خواهد داشت و سیاست ما این است که بعد از دو هفته و به صورت تدریجی با تأمین سلامت دانش آموزان، کلاس درس مدارس به صورت حضوری بازگشایی گردد.

آقای کاظمی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس به صورت حضوری در دو گام تعریف شده است گفت: در گام اول، مدارس کم جمعیت موجود در نقاط مختلف کشور که امکان استفاده از فضای مجازی برای آن ها سخت تر یا شرایط آن موجود نیست و به راحتی می توانند شیوه نامه های بهداشتی را اجرا نمایند بازگشایی خواهند شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: در گام دوم، کلاس های درس در مدارسی که جمعیت بیشتری دارند، به صورت ترکیبی برگزار خواهد شد، به شکلی که دانش آموزان فقط دو روز در هفته در کلاس های درس حاضر خواهند شد.

آقای کاظمی اضافه نمود: از 100 هزار مدرسه فعال در کشور، حدود 45 هزار مدرسه کمتر از 75 دانش آموز و حدود 100 هزار مدرسه هم کمتر از 15 دانش آموز دارند که رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، دانش آموزان می توانند به صورت تمام وقت در مدارس حضور داشته باشند.

وی اعلام کرد: در سال تحصیلی نو، بازگشایی کلاس های درس به صورت حضوری در اختیار مدارس، شورای مدارس و تأیید آموزش و پرورش منطقه وشهرستان است؛ این کار باعث می گردد تا با توجه به شرایط هر منطقه زمینه حضور کم دغدغه و آرام دانش آموزان در مدارس فراهم گردد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به آسیب های دوری از فضای مدرسه اشاره و اسم کرد: خانواده ها و دانش آموزان به واسطه دوری از فضای مدرسه آسیب های زیادی از جمله کاهش کیفیت آموزش، آسیب های تربیتی به واسطه فعالیت در فضای مجازی و آسیب های جسمانی به علت کم تحرکی دیده اند.

آقای کاظمی به روپوش مدارس اشاره و اسم کرد: طبیعی است با بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس های درس، مدارس برای تهیه روپوش همانند سال های گذشته عمل خواهند کرد، اما مدیران باید به شکلی برنامه ریزی نمایند که هیچ اجبار و فشاری به دانش آموز و خانواده های آن ها برای تأمین روپوش نباشد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری با اشاره به سرویس مدارس گفت: تمام شرایط برای تأمین سرویس دانش آموزان وجود دارد و پس از بازگشایی مدارس، واکسیناسیون رانندگان سرویس انجام و بر اساس شیوه نامه تدوین شده، فعالیت خود را شروع می نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17215

به "سرپرست وزارت آموزش و پرورش: شاد سال جاری هم رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست وزارت آموزش و پرورش: شاد سال جاری هم رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید