سران مصر، سودان و اتیوپی فردا درباره سد النهضه نشست دارند

به گزارش بانیما، مذاکرات سه جانبه سران مصر، سودان و اتیوپی درباره طرح سد النهضه اتیوپی فردا (سه شنبه) با نظارت اتحادیه آفریقا از سر گرفته خواهد شد.

سران مصر، سودان و اتیوپی فردا درباره سد النهضه نشست دارند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی توییت کرد: مذاکرات جامع درباره سد النهضه فردا (سه شنبه) 27 اکتبر با حضور سران کشورهای طرف مذاکره یعنی عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی و عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان پس از توقف هفت هفته ای از سر گرفته خواهند شد.

رامافوسا در ادامه از پایبندی همه طرف ها به مذاکره با رویکرد همکاری و حسن نیت استقبال کرد.

خبرگزاری رسمی سودان (سونا) پیشتر اعلام نموده بود که نشستی میان وزرای خارجه و آبیاری سه کشور سودان، مصر و اتیوپی سه شنبه با نظارت اتحادیه آفریقا برگزار می گردد و این نشست به آنالیز راه های ازسرگیری مذاکرات سه جانبه درباره سد النهضه اختصاص خواهد داشت و با دعوت کشور آفریقای جنوبی، رئیس دوره فعلی اتحادیه آفریقا برگزار خواهد شد.

این تصمیم چند روز پس از درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از حمدوک برای رسیدن به راه حلی محبت آمیز برای اختلافات بر سر سد النهضه میان سودان و مصر از یک سو و اتیوپی از سوی دیگر و نیز هشدار بی سابقه واشنگتن به آدیس آبابا گرفته شد.

ترامپ در کاخ سفید در جمع روزنامه نگاران گفت: به مصر نیز همین مساله را یادآور شدم، شرایط خطرناک است و محتمل است قاهره آن سد را منفجر کند، من در راستای توافقی برای حل این مشکل میانجی گری کردم اما اتیوپی توافق را نقض کرد.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12494

به "سران مصر، سودان و اتیوپی فردا درباره سد النهضه نشست دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران مصر، سودان و اتیوپی فردا درباره سد النهضه نشست دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید