درخواست کره جنوبی از آمریکا برای انعطاف در مورد تحریم های ایران

به گزارش بانیما، کره جنوبی برای جلوگیری از تاثیر پذیرفتن شرکت های این کشور از تحریم های ایران، از آمریکا درخواست نموده است بیشترین حد انعطاف را در مورد تحریم های ایران قائل گردد.

درخواست کره جنوبی از آمریکا برای انعطاف در مورد تحریم های ایران

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رویترز، کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی در تماسی تلفنی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمرکا درخواست این معافیت را داشته است.

کره جنوبی که یکی از متحدان آمریکا بوده و از بزرگ تریم خریداران نفت ایران می باشد، پیش از این واردات نفت از ایران را متوقف نموده است. شرکت های عمرانی کره جنوبی نیز ارتباطات مربوط به انرژی با ایران را به دلیل مسائل اقتصادی قطع نموده اند.

به بیان وزارت امور خارجه کره جنوبی، کانگ کیونگ وا، این خواست به کار بردن بیش ترین حد انعطاف را داشته است تا کره جنوبی بتواند این معافیت را برای کم کردن خسارت دیدن شرکت هایمان تامین کند.

همچنین به بیان این وزارتخانه، پمپئو گفته است وضعیت سئول را مورد توجه قرار داده است و به گفت وگو درباره این موضوع ادامه خواهد داد.

مسئله این معافیت آخرین نشان کشاکش میان واشنگتن و سئول درمورد طیفی از مسائل دیگر، به ویژه اعمال تحریم هایی علیه کره شمالی برای محدود کردن برنامه هسته ای و نظامی این کشوراست.

کره جنوبی و ژاپن تا کنون با ایالات متحده آمریکا مذاکراتی داشته اند تا از تاثیرات منفی اعمال دوبراه تحریم ها بر ایران ممانعت نمایند. هر دو این کشورها در دور قبلی تحریم های ایرن که در سال 2016 به انتها رسیدند در موارید از آسیب این تحریم ها مورد چشم پوشی واقع شدند.

مشتریان کره جنوبی نفت ایران در ماه های گذشته خرید خود از ایران را به دلیل درجه گرانی خاورمیانه و ابهامات موجود در مورد تجارت با ایران خرید خود را متوقف نموده اند.

ریسک دیگری که شرکت های کره جنوبی با آن روبرو اند آن است که تحریم ها نقل و انتقال پول پروژه های مربوط به ایران به واحد دلار را سخت خواهند کرد.

سفیر کره جنوبی پیش از این با اشاره به همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور گفته بود: واقعیت این است که شرکت های کره ای علاقه مند به کار در ایران هستند و می خواهند به روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران ادامه دهند، البته مشکل تحریم های یکجانبه آمریکا وجود دارد اما اخباری که اخیرا مبنی بر قطع روابط تجاری شرکت های کره ای با ایران در رسانه ها به چشم می خورد بی اساس و جعلی است، زیرا شرکت های کره ای همچنان به همکاری تجاری خود ادامه می دهند. بسیاری از شرکت های کره ای به نفت ایران وابسته هستند، همین طور صنایع شیمیایی و پتروشیمی کره از کمبود نفت ایران متضرر می شوند. ما در حال مذاکره با آمریکا هستیم که بتوانیم معافیت های لازم را برای ادامه خرید نفت از ایران کسب کنیم.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 947

به "درخواست کره جنوبی از آمریکا برای انعطاف در مورد تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کره جنوبی از آمریکا برای انعطاف در مورد تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید