خبرنگاران کمک 240 میلیارد ریالی مردمی خراسان رضوی برای مقابله با کرونا

به گزارش بانیما، مشهد- خبرنگاران- مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور اجتماعی گفت: طی مدت پنج ماه مجموعه های مختلف مردمی و غیردولتی این استان بیش از 240 میلیارد ریال برای مبارزه با کرونا کمک کردند.

خبرنگاران کمک 240 میلیارد ریالی مردمی خراسان رضوی برای مقابله با کرونا

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر سیدمرتضی احتشام فر اضافه کرد: این کمکها از ابتدای اسفند ماه پارسال و با 736 مورد مشارکت مجموعه های مختلف مردمی و غیردولتی اعم از سازمان های مردم نهاد، خیریه ها، شرکت های دانش بنیان، واحدهای تولیدی بخش خصوصی، بنگاه های اقتصادی در راستای تقویت حوزه سلامت و مبارزه با بیماری کووید 19، در سامانه مشارکت های مردمی حوزه سلامت به ثبت رسید.

وی ادامه داد: در بازه زمانی اسفند پارسال تا خاتمه تیرماه امسال حداقل مبلغ اهدایی 450 میلیون ریال و حداکثر آن 17 میلیارد و 636 میلیون و 900 هزار ریال بوده است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور اجتماعی گفت: از جمله اقدامات اجرا شده در امور اجتماعی در حوزه مبارزه با کرونا می توان به تهیه و توزیع بسته های معیشتی، آموزشی و فرهنگی، کمک به بیماران خاص در امر درمان، تهیه و توزیع اقلام موردنیاز کادر درمان کرونایی ها در مراکز بهداشتی و درمانی نظیر ملزومات حفاظتی، وسایل حفاظت فردی، ماسک های سه لایه و ان 95، شیلد، گان، محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح و نیز کمک به آموزش و اطلاع رسانی و ضدعفونی معابرشهری، کمک به بیماران تحت پوشش و توزیع ماسک و اقلام حفاظتی در مناطق حاشیه شهر اشاره کرد.

80 درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری این استان در قالب 17 شهرستان دیگر از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده های پزشکی تربت جام و نیشابور بهره می برند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11515

به "خبرنگاران کمک 240 میلیارد ریالی مردمی خراسان رضوی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمک 240 میلیارد ریالی مردمی خراسان رضوی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید