خبرنگاران توانمندسازی خانواده زندانیان راهبرد اولویت دار حمایتی است

به گزارش بانیما، خمین - خبرنگاران - سرپرست اداره کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: توانمندسازی مهارتی و اقتصادی اعضای خانواده زندانیان یکی از راهبردهای مهم هدفگذاری شده حمایتی است که با جدیت از سوی انجمن حمایت از زندانیان این استان دنبال می شود.

خبرنگاران توانمندسازی خانواده زندانیان راهبرد اولویت دار حمایتی است

علی اسلام خواه روز چهارشنبه در مجمع انجمن حمایت از زندانیان خمین، اضافه کرد: وظایف این انجمن یاری به زندانیان و خانواده های آنان، بازسازی شخصیت و اصلاح و ارشاد مددجویان، بهبود اشتغال، یاری رسانی آموزش حرفه ای است تا این قشر بتوانند با تکیه بر داشته هایشان معیشت خود را تامین کنند.

وی گفت: استقلال اقتصادی انجمن ها و پرداخت درآمدهای حاصله به خانواده زندانیان، برنامه ریزی برای مشارکت خیران، سرمایه گذاری انجمن ها در بخش های اقتصادی درآمدزا ، جلب مشارکت موسسه های خیریه، تلاش برای آموزش مهارت های فنی و شغلی و پرداخت تسهیلات اشتغال به خانواده زندانیان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی را از جمله برنامه های انجمن در سال جاری است.

سرپرست اداره کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی با بیان این که خانواده زندانی در ارتکاب جرم او هیچ نقشی ندارد، گفت: خانواده زندانی بیشتر از خود زندانی با دشواری و مسائل روبه رو است.

اسلام خواه اضافه کرد: وظیفه انجمن ها در مواجهه با این مسئله صرف پرداخت مستمری ماهانه و یاری های نقدی و کالا نیست بلکه اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در راستای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی و توانمندسازی است.

فرماندار خمین نیز در این مجمع با اشاره به ظرفیت خوب خیران در حوزه های مختلف سلامت و مدرسه سازی در این شهرستان گفت: توانمندسازی اقتصادی خانواده زندانیان از مهمترین طرح ها دولت است که در کارنامه دولت تدبیر و امید به ثبت رسیده است.

احمد طهرانی اضافه کرد: به علت نبود سرپرست، انواع آسیب های اجتماعی خانواده های زندانیان را تهدید می کند و حمایت های کمیته امداد و خیرین بخشی از مسائل را رفع می کند و سبب توانمندسازی فکری و فرهنگی و خودکفایی این خانواده ها می شود..

وی با اشاره به حفظ عزت نفس و کرامت انسانی خانواده های زندانیان بیان نمود: در کنار حمایت مادی، تحکیم بنیان این خانواده باید در دستور کار نهادهای حمایتی قرار گیرد.

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب خمین نیز توانمندسازی و جامعه پذیری زندانیان در جلوگیری از تکرار جرایم موثر دانست و گفت: حمایت خیرین مانع بزرگی برای تهدید و ارتکاب جرم توسط خانواده زندانیان است.

خسرو شجاعیان گفت: ویروس کرونا شرایط اقتصادی تمام اقشار مردم را تحت تاثیر قرار داد و خانواده های زندانیان نیازمند به طور ویژه از این ویروس آسیب دیدند.

وی بیان نمود: در شرایط کنونی خانواده های زندانیان در خمین به همت و حمایت بیشتر خیرین انجمن حمایت از زندانیان نیاز دارند.

خمین در جنوب استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11572

به "خبرنگاران توانمندسازی خانواده زندانیان راهبرد اولویت دار حمایتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توانمندسازی خانواده زندانیان راهبرد اولویت دار حمایتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید