خبرنگاران تهدید امنیت غذایی آفریقا؛ موج دوم هجوم ملخ ها در راه است

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- سازمان ملل متحد هشدار داد که موج دوم هجوم گسترده ملخ ها در راه آفریقا است و 20 برابر بدتر از حمله دو ماه پیش این حشرات به قاره سیاه محسوب می گردد.

خبرنگاران تهدید امنیت غذایی آفریقا؛ موج دوم هجوم ملخ ها در راه است

به گزارش روزنامه گاردین ، سازمان ملل متحد گفت که هجوم گسترده ملخ ها به آفریقا ، امنیت غذایی و اقتصاد کشورهای این قاره را تهدید می نماید.

بنابراین گزارش، هر گروه از ملخ ها که حجمی به اندازه یک مایل مربع را اشغال می نمایند ، قادرند غذای بیش از یکصد هزار تن را ببلعند.

سازمان ملل متحد همچنین اعلام نموده است که کشورهای کنیا ، سومالی و اتیوپی بیشتر از بقیه کشورهای آفریقایی در معرض تهدید ملخ ها قرار دارند.

اوگاندا گفت که هفته گذشته مورد حمله دو موج گسترده از ملخ ها از کنیا شده است. بسیاری از مزارع و محصولات کشاورزی این کشور در اثر حمله ملخ ها از بین رفته است.

ازسوی دیگر مقامات کنیا اعلام نموده اند که شیوع ویروس کرونا و توجه خاص برای مقابله با این بیماری ، مانع از اتخاذ تدابیر جدی و عملی برای رویارویی با هجوم ملخ ها شده است.

دو ماه قبل هشت کشور شرق آفریقا با موج اول هجوم گسترده ملخ ها روبرو شدند که در هفتاد سال گذشته بی سابقه بود. موج اول هجوم ملخ ها، علاوه بر کشورهای آفریقایی، به عربستان هم رسید، اما این بار مراجع بین المللی هنوز درباره اینکه آیا ملخ ها در موج دوم هم به عربستان و منطقه خاورمیانه می رسد یا نه، برآوردی نداشته اند.

این در حالی است که بنابراعلام سازمان ملل متحد ، حمله جدید ملخ ها به آفریقا از هجوم دو ماه پیش بسیار گسترده تر و مخرب تر است .

بنابراین گزارش این ملخ ها می توانند روزانه 90 مایل معادل 150 کیلومتر را طی نمایند.

سازمان ملل هشدار داده است که اگر این مشکل حل نگردد، شرق آفریقا ممکن است با بحران مواد غذایی روبرو گردد.

کوشش ها برای کنترل ملخ ها تا به امروز موثر نبوده است. سم پاشی از آسمان موثرترین راه مقابله با هجوم ملخ هاست، اما کشورهای منطقه منابع لازم برای اجرای این عملیات را در اختیار ندارند.

اکنون بیم آن می رود که ملخ ها که شمار آنها صدها میلیارد رقم زده می گردد، بیشتر تکثیر خواهند شد.

گروه نجات بچه ها که یک نهاد خیریه بین المللی است هشدار داده که حدود 60 درصد جمعیت سودان جنوبی با ناامنی غذایی روبروست و نابودی محصولات کشاورزی توسط این حشرات می تواند به کمبود بیشتر مواد مغذی برای بچه ها منجر گردد.

این سازمان خیریه می گوید حتی بدون هجوم ملخ ها هم بیش از یک میلیون و 300 هزار کودک زیر پنج سال در آفریقا سال جاری از سوءتغذیه شدید رنج خواهند برد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8884

به "خبرنگاران تهدید امنیت غذایی آفریقا؛ موج دوم هجوم ملخ ها در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تهدید امنیت غذایی آفریقا؛ موج دوم هجوم ملخ ها در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید