حذف آفات باغات با فرومون های جنسی حشرات

به گزارش بانیما، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از فرومون های جنسی حشرات، علاوه بر کاهش میزان مصرف سم در باغات، توانست راهکاری برای فراوری محصولات سالم ارائه کند

حذف آفات باغات با فرومون های جنسی حشرات

جهت دریافت خدمات ویلای یک طبقه مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، اکبر دادرس مرنی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه با فراوری فرومون های جنسی حشرات راهکاری را برای مبارزه با آفات باغی و گیاهی ارائه کردیم، گفت: فرومون ها، غدد مترشحه جنسی حشره ماده هستند که موجب جذب گونه نر می گردد. بر این اساس فرومون های جنسی حشرات در کشاورزی مدرن مورد استفاده قرار گرفته است؛ چرا که با قرار دادن آن بر روی تله های جنسی ماده، گونه نر آن آفت را شکار و از سمپاشی در مزرعه جلوگیری می نماید.

وی فراوری محصولات سالم و ارگانیک را مزایای به کار بردن فرومون ها در باغات کشاورزی دانست و اظهار کرد: اهمیت فراوری محصولات ارگانیک و سالم در کشاورزی و پیشگیری از بیماری های ناشی از استفاده بی رویه سموم کشاورزی، ما را بر آن داشت تا با یاری فرومون های جنسی حشرات به جنگ آفات کشاورزی و باغی برویم.

دادرس با اشاره به چالش های از بین بردن آفت های وارد شده به تنه درختان، یادآور شد: تنها راه مقابله با این نوع آفات استفاده از فرومون های جنسی جلب کننده حشرات است که در هر هکتار به اندازه 15 تا 16 تله کار گذاشته می گردد و با عمر مفید حداقل یک ماه می توان آفت را در مزارع از بین برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9316

به "حذف آفات باغات با فرومون های جنسی حشرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف آفات باغات با فرومون های جنسی حشرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید