ارتقای 6 پله ای دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه های کشور

به گزارش بانیما، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای 6 پله ای جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی وبومتریک سال 2022 در بین دانشگاه های کشور در شش ماهه اخیر اطلاع داد.

ارتقای 6 پله ای دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه های کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دکتر داود سیف زاده با اعلام این خبر گفت: در آخرین رتبه بندی منتشر شده وبومتریک دانشگاه های دنیا (ژانویه 2022)، دانشگاه محقق اردبیلی با 6 پله ارتقا در ایران، در جایگاه 33 کشور و 2012 دنیا نهاده شد.

وی اضافه نمود: در بین دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه محقق اردبیلی با 6 پله ارتقا نسبت به دوره قبل رتبه 20 را کسب کرد.

سیف زاده اضافه نمود: در این نظام رتبه بندی، از سه شاخص مختلف شامل مجموع استنادات به مقالات نمایه شده دانشگاه در گوگل اسکالر، تعداد مقالات دانشگاه در بین 10 درصد مقالات پراستناد سایماگو و تعداد بک لینک ها به وب سایت دانشگاه استفاده شده است که بهبود 501 پله ای در شاخص بک لینک و 253 پله ای در شاخص مقالات پراستناد، حاصل رشد چشمگیر تولیدات علمی، توسعه قابل توجه زیرساخت های فناوری اطلاعات، افزایش چشمگیر دسترس پذیری سرویس های الکترونیکی دانشگاه و انتشار گسترده یافته های پژوهشی دانشگاه در راستای راهبرد دسترسی آزاد به اطلاعات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رتبه های قبلی دانشگاه، گفت: در طول 3.5 سال اخیر ارتقای رتبه وبومتریک دانشگاه محقق اردبیلی فرایند مداوم رو به رشدی را داشته است؛ به طوری که نسبت به سال 2018 در رده بندی دنیای 733 پله و در ایران 24 پله بهبود جایگاه را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: در رده بندی اخیر، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب رتبه های اول تا سوم کشور را کسب کردند و دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نیز به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم دنیا نهاده شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19720

به "ارتقای 6 پله ای دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای 6 پله ای دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید