جلسه ستاد باز آفرینی پایدار در گیلان برگزار گردید

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، جلسه استانی ستاد بازآفرینی پایدار عصر پنج شنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان و کلیه فرمانداران و شهرداران شهرستان های این استان برگزار گردید.

جلسه ستاد باز آفرینی پایدار در گیلان برگزار گردید

در این جلسه استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت باز آفرینی پایدار در محدوده ها و محلات شهری اظهار کرد: استان گیلان متراکم ترین استان کشور است که از نظر تعدد شهر در رتبه هشتم کشوری قرار گرفته است.

محمد علی نجفی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و رطوبت بالا در استان، میزان استهلاک در گیلان بالا بوده و این امر ضرورت باز آفرینی محدوده ها و محلات شهری را بیش از پیش معین می نماید.

وی با اشاره به ورود سالانه 34 میلیون گردشگر به گیلان تاکید نمود: حضور گردشگرانی که برای بهره بردن از مواهب طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی گیلان به این استان سفر می نمایند، نشان از لزوم جدیت هرچه بیشتر در حوزه بهسازی و نوسازی بافت شهری و توجه به نگهداری بافت تاریخی و امکانات دهی به روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در فاصله سال های 85 تا 90 میزان مهاجرت روستائیان به شهر در گیلان پنج درصد رشد داشته است گفت: ایجاد شرایط لازم برای ماندگاری روستائیان در روستاها یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیرانه در مورد بازآفرینی و ساماندهی محلات شهری با تاکید بر حاشیه نشینی در محدوده شهرهای بزرگ است.

نجفی در ادامه بر ضرورت ساماندهی بافت فرسوده، تاریخی و محلات حاشیه نشین در شهرهای گیلان تاکید نمود و اضافه کرد: وقوع حوادث و فراهم بودن شرایط لازم برای امداد رسانی سریع و به موقع یکی از مهمترین دلایل ضرورت ساماندهی مناطق و محدوده های شهری است.

وی با مثبت ارزیابی کردن مشارکت دستگاه های اجرایی گیلان در بخش های مختلف بحران، برطرف موانع فراوری و خدمات رسانی به روستائیان بر ضرورت ادامه و تقویت این همکاری ها تاکید نمود.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه سیستم های بانکی در استان متاثر از مسائل سیستم بانکی کشور هستند توضیح داد: با وجود همه مسائل اما خوشبختانه بانک های استان اقدامات موثری در زمینه اشتغالزایی و برطرف موانع فراوری انجام داده اند که به طور حتم در مورد باز آفرینی محلات شهری به خصوص سکونت گاه های غیر رسمی نیز از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، فرماندار و شهردار رشت، فرماندار و شهردار لنگرود و مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان نیز به بیان گزارشی از عملکرد خود در مورد طرح های مرتبط با باز آفرینی محلات و محدوده های شهری پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7729

به "جلسه ستاد باز آفرینی پایدار در گیلان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه ستاد باز آفرینی پایدار در گیلان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید