فراوری بهتر، تغذیه بهتر، محیط بهتر، زندگی بهتر شعار روز جهانی غذا سال 2021

به گزارش بانیما، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : سال جاری FAO شعار روز جهانی غذا سال 2021 را به نام فراوری بهتر، تغذیه بهتر، محیط بهتر، زندگی بهتر نام گذاری نموده است.

فراوری بهتر، تغذیه بهتر، محیط بهتر، زندگی بهتر شعار روز جهانی غذا سال 2021

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، صبور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : براساس گزارش FAO غذایی که انتخاب و مصرف می کنیم نه تنها برسلامتی ما و سیاره ما بلکه بر نحوه عملکرد سیستم های کشاورزی و غذایی اثرگذار است.

او گفت : سیستم پایدار کشاورزی - غذایی سیستمی است که در آن انواع غذا های کافی، مغذی و ایمن با قیمت مناسب برای همه در دسترس است و هیچ فردی گرسنه نیست یا از هیچ نوع سوء تغذیه ای رنج نمی برد.

صبور اضافه کرد : در واقع سیستم های پایدار کشاورزی و غذایی امنیت غذا و تغذیه را برای همه، بدون به خطر انداختن پایه های مالی، اجتماعی و زیست محیطی، برای نسل های آینده فراهم می نماید و منجر به فراوری بهتر، تغذیه بهتر، محیط بهتر و زندگی بهتر برای همه می گردد.

او اضافه کرد : روز دنیای غذا 2021 برای دومین بار در حالی که دنیا با آثار گسترده همه گیری کووید 19 مقابله می نماید برگزار می گردد.

او گفت : با توجه به بحران کمبود غذا در دنیا و دامن زدن انتشار ویروس کروناو تبعات مالی آن در کاهش دسترسی به غذا برای اقشار آسیب پذیر جامعه، روز دنیای غذا که مصادف با 24 مهرماه است، سال جاری با شعار مبارزه همگانی با کرونا، محیط سالم، تغذیه سالم با فراوری و مصرف غذای سالم برگزارمی گردد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18117

به "فراوری بهتر، تغذیه بهتر، محیط بهتر، زندگی بهتر شعار روز جهانی غذا سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بهتر، تغذیه بهتر، محیط بهتر، زندگی بهتر شعار روز جهانی غذا سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید