برای درمان کرونا ضدعفونی کننده تزریق کنید

به گزارش بانیما، به دنبال اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، درباره فواید احتمالی مواد ضدعفونی کننده در درمان کرونا، یکی از تولیدکنندگان اصلی این مواد هشدار داده که این محصولات اکیدا نباید روی بدن انسان استفاده شوند.

برای درمان کرونا ضدعفونی کننده تزریق کنید

اظهارات ترامپ انتقاد شدید پزشکان را به دنبال داشته است.

مواد ضدعفونی نماینده خطرناک هستند و در صورت ورود به سیستم گوارشی می توانند مسمومیت زا باشند. حتی تماس آنها با پوست، چشم یا استنشاق آنها می تواند خطرناک باشد.

در فضای مجازی صدها هزار نفر در این باره نوشته اند که باعث شده مارک های مواد ضدعفونی نماینده در شبکه های اجتماعی داغ شوند.

در بیانیه ای که این شرکت ها صادر نموده اند آمده است: محصولات بهداشتی و ضدعفونی نماینده ما فقط باید آن طور که در نحوه مصرف آنها شرح داده شده استفاده شوند. لطفا شرحات روی بسته محصول و نکات ایمنی آن را بخوانید.

ترامپ چه گفت؟

در نشست خبری روزانه دونالد ترامپ در خصوص ویروس کرونا، ویلیام برایان، سرپرست مدیریت علمی و فنی اداره امنیت داخلی آمریکا نتیجه تحقیق نهادهای دولتی را عنوان کرد که نشان می داد ویروس کرونا در معرض آفتاب و حرارت بسرعت ضعیف می گردد.

این تحقیقات همچنین نشان داده مواد ضدعفونی و سفیدنماینده می توانند این ویروس را در بزاق و بخار تنفس از میان ببرد و الکل ایزوپروپیل حتی با سرعت بیشتری این ویروس را نابود می نماید.

ترامپ گفت درباره نتیجه این تحقیقات باید محتاط بود و توصیه کرد آنالیز بیشتری صورت گیرد.

او به دکتر دبورا بریکس، هماهنگ نماینده واکنش به کرونای کاخ سفید گفت: فرض کنید بدن را در معرض پرتوهای شدید فرابنفش یا پرتو پرقدرتی قرار دهیم. فکر می کنم شما گفتید که این هنوز آنالیز نشده اما می خواهید آنالیز کنید.

و بعد، گفتم که مثلا فرض کنید که اشعه را داخل بدن بتابانید، می گردد از روی پوست و شیوه های دیگر هم این کار را کرد. فکر می کنم گفتید که قرار است این را هم آزمایش کنید. جالب به نظر می رسد.

او ادامه داد که: و بعد هم می بینم که مواد ضدعفونی ظرف یک دقیقه این ویروس را نابود می نمایند، فقط یک دقیقه. آیا راهی هست که در این مورد هم کاری بگردد کرد، مثلا تزریق برای چیزی شبیه پاکسازی؟ آنالیز این هم جالب است

دونالد ترامپ بعد با اشاره به سرش گفت: من پزشک نیستم اما آدمی هستم که کله اش کار می نماید و سپس از دکتر بریکس پرسید آیا قبلا در خصوص درمان کرونا با حرارت و اشعه چیزی شنیده بود؟

دکتر بریکس پاسخ داد نه به عنوان درمان و اضافه نمود: منظورم این است که تب در واقع پدیده خوبی است زیرا به بدن یاری می نماید به میکروب واکنش نشان دهد اما من استفاده از حرارت یا نور را ندیده ام.

دونالد ترامپ گفت: چیز جالبی برای آنالیز است.

یکی از خبرنگاران سوال کرد که آیا اظهارات سرسری رئیس جمهوری باعث انتشار اطلاعات نادرست در میان آمریکاییان نمی گردد؟

اظهارنظر ترامپ چه واکنش هایی را برانگیخته است؟

پزشکان هشدار داده اند که استفاده از این روش ها می تواند کشنده باشد.

دکتر وین گوپتا، متخصص بیماری های ریه، به بی بی سی گفت: تزریق مواد پاک نماینده یا خوردن آنها توصیه ای غیرمسئولانه و خطرناک است. معمولا برای خودکشی از این مواد استفاده می نمایند.

کاشف محمود، پزشکی در چارلستون، ویرجینیای غربی، در توییتر نوشت: به عنوان پزشک، نمی توانم تزریق مواد پاک نماینده به ریه یا استفاده از اشعه ماوراء بنفش در داخل بدن را به عنوان راه درمان کرونا توصیه کنم.

به توصیه های پزشکی ترامپ گوش ندهید.

جان بالمز، متخصص بیماری های ریه در بیمارستان عمومی زوکربرگ، سانفرانسیسکو، هشدار می دهد تنفس گازی که از مواد سفید نماینده متصاعد می گردد می تواند به ریه آسیب بزند. او به خبرگزاری بلومبرگ گفت: استنشاق سفید نماینده کلردار بدترین چیز برای ریه است. نای و ریه را نمی توان در معرض اسپری ضدعفونی قرار داد.

حتی سفیدنماینده رقیق یا الکل ایزوپروپیل هم بی خطر نیست. استفاده از اینها برای درمان کرونا مسخره است.

ترامپ قبلا هم گفته بود شاید هیدروکسی کلروکین، داروی ضد مالاریا، برای کرونا مفید باشد اما اخیرا از اظهار نظر در خصوص این دارو خودداری کرد.

آزمایش این دارو در یکی از بیمارستان های دولتی برای بازنشستگان نظامی نشان داد این دارو در مقایسه با درمان متداول بیشتر تلفات داشته است.

جو بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری امسال، در توییتر نوشت: اشعه ماوراء بنفش؟ تزریق ماده ضدعفونی نماینده؟ این هم شد نظر؟ آقای رئیس جمهوری چیزی که الان ضروری است آزمایش بیشتر است و امکانات محافظتی بیشتر برای کارکنان بخش درمان.

توصیه های دولت آمریکا در مقابله با ویروس کرونا چیست؟

در روزهای گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر آمریکا هشدار داد شهروندان در استفاده از مواد ضدعفونی خانگی که مصرفشان بشدت افزایش یافته، دقت نمایند.

در گزارش هفتگی این مرکز آمده است: از اول ماه مارس امسال مراجعه به درمانگاه ها به خاطر مسمومیت با مواد پاک و ضدعفونی نماینده بشدت افزایش یافته است.

اداره دارو و غذای آمریکا هم هشدار داد که خوردن مواد ضدعفونی خطرناک است و به فروش داروهای معجزه گر تقلبی اشاره نمود که مدعی درمان انواع امراض از اوتیسم تا ایدز و هپاتیت هستند و در بیشتر آنها از مواد ضدعفونی استفاده شده است:

گزارش های دریافتی حاکی از اسهال و استفراغ شدید و کاهش خطرناک فشار خون به خاطر از دست رفتن آب بدن و آسیب به کبد در نتیجه مصرف این مواد بوده است.

هفته گذشته یک قاضی فدرال در آمریکا دستور توقف موقت فعالیت تجاری سازمانی به نام کلیسای پیدایش ثانوی برای صحت و شفا را صادر کرد که محصولی شبیه به سفیدنماینده صنعتی را به عنوان شفابخش کرونا عرضه نموده بود.، بی بی سی

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9090

به "برای درمان کرونا ضدعفونی کننده تزریق کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای درمان کرونا ضدعفونی کننده تزریق کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید