آکادمی ها چگونه می توانند اینترنت نیم بها دریافت نمایند؟

به گزارش بانیما، مدیرکل مدیریت یکپارچه شبکه ملی اطلاعات گفت: آکادمی ها با ثبت سامانه خود در سایت جی. تو. بی (g2b) می توانند از ترافیک نیم بها استفاده نمایند.

آکادمی ها چگونه می توانند اینترنت نیم بها دریافت نمایند؟

با شیوع کرونا، بسیاری از آکادمی ها به سمت آموزش آنلاین حرکت کردند، آکادمی هایی که بیش از گذشته با هجوم دانش آموزان رو به رو شده اند. تخصیص اینترنت نیم بها و رایگان برای آموزش مجازی، یکی از مواردی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بارها به آن تاکید نموده و قدم های مهمی نیز برداشته است. اکنون ترافیک دانشگاه ها و مدارس در بستر پلتفرم شاد رایگان است و برای دانش آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز بسته های اینترنت رایگان در نظر گرفته شده است.

اسدالله بردپیشه رئیس انجمن صنفی آکادمی های زبان شهر تهران اما در گفت و گو با ایرنا به این نکته اشاره نمود که اینترنت آکادمی ها شرایط خوبی ندارد و به آن ها پهنای باند رایگان یا نیم بها تعلق نگرفته است. همین مسئله مسائل زیادی را فراهم نموده است.

بردپیشه اضافه نمود: قبل از شیوع کرونا در کشور حدود 12 هزار آکادمی فعال زبان داشتیم که تا به امروز چند هزار آکادمی مجبور به تعطیلی شدند. بعد از شیوع کرونا تمام فعالیت آموزشی ما به فضای مجازی منتقل شده و احتیاج است که اینترنت با سرعت و قیمت مناسبی داشته باشیم.

وی اضافه نمود: برای دریافت اینترنت پرسرعت به مراکز مخابراتی درخواست کشیدن فیبر نوری دادیم، اما چون زیرساخت مورد احتیاج وجود ندارد آن ها از ما طلب پول هایی با رقم هایی بین 40 تا 50 میلیون تومان نموده اند که پرداخت آن برای ما مقدور نیست. از طرف دیگر بعضی همکاران درخواست داده اند تا اینترنت شان از ADSL یک VDSL تبدیل گردد که الان ماه هاست در صف انتظار هستند.

رئیس انجمن صنفی آکادمی های زبان شهر تهران گفت: با توجه به این که متولی آموزش زبان خارجه در ایران آکادمی ها هستند، اگر زیرساخت مناسب برای توسعه در اختیار آن ها نباشد و تسهیلاتی برای آن ها در نظر گرفته نگردد، قطعا با مشکل رو به رو می شوند.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته به آکادمی ها توسط وزارت نیرو اضافه نمود: مثلا تعرفه برق برای ما به میزان یک سوم در نظر گرفته است، تا بتوانیم برای رفاه حال زبان آموزان از تهویه بهتر استفاده کنیم، توقع مان این است که وزارت ارتباطات نیز در این راه همراه ما باشد.

بهنام ولی زاده مدیرکل مدیریت یکپارچه شبکه ملی اطلاعات در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: روش اصولی و منطقی برای یاری به مراکز آموزشی و آکادمی ها این است که آن ها برای اتصال کاربران به سایت یا پلتفرم آموزشی مورد نظرشان نسبت به میزبانی آن در دیتاسنترهای داخلی و یا استفاده از بسترهای آموزشی داخلی اقدام نمایند. پس از آن می توانند مشخصات سامانه یا سایت خود را در سایت https:،،g2b.ito.gov.ir به ثبت برسانند.

وی اضافه نمود: پس از ثبت سامانه، اپراتورها موظف هستند ترافیک کاربران سایت های ثبت شده در این سامانه را که دارای میزبانی داخلی هستند با تعرفه نیم بها محاسبه نمایند.

وی درباره تخصیص پهنای باند و اینترنت تعرفه نیم بها به این آکادمی ها اضافه نمود: منطقی نیست که آکادمیی در محل خود دیتاسنتر ایجاد کند، این کار علاوه بر این که غیر استاندارد بوده و منابع انسانی متخصص احتیاج دارد، هزینه های زیادی را به آکادمی تحمیل می نماید. کشیدن فیبر نوری زمینی و هوایی برای اتصال به دیتاسنتر در آکادمی هزینه زیادی دارد.

او اشاره نمود: روش اصولی استفاده از تسهیلات دولتی برای آموزش مجازی در دوران کرونا، راه اندازی سامانه در یک دیتاسنتر و اعلام IP آن به سامانه فوق است. با ثبت انجام این کار تمام افرادی که به سامانه وصل شوند، می توانند از اینترنت نیم بها استفاده نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12508

به "آکادمی ها چگونه می توانند اینترنت نیم بها دریافت نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکادمی ها چگونه می توانند اینترنت نیم بها دریافت نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید