شروع کوشش های روسیه و چین برای کاهش سهم دلار در مبادلات تجاری و بانکی

به گزارش بانیما، خبرنگاران: وی تی بی تنها بانک روسی که اجازه فعالیت در چین را دارد نخستین مبادلات ارزی با یوان را به ارزش 20 میلیون یوان معادل 110 میلیون روبل به وسیله شعبه خود در شانگهای انجام داده است.

شروع کوشش های روسیه و چین برای کاهش سهم دلار در مبادلات تجاری و بانکی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، اقدام بانک وی تی بی روسیه در انجام مبادلات ارزی با یوان بخشی از کوشش های مسکو و پکن برای حذف دلار از مبادلات تجاری و بانکی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، سرویس مطبوعاتی وی تی بی بانک امروز چهارشنبه بیان کرد، مبادلات دو جانبه با یوان این بانک را قادر خواهد ساخت تا خدمات بیشتری را به شرکت هایی که در مبادلات تجاری روسیه و چین نقش دارند، ارائه کند. مشتریان وی تی بی بانک در روسیه اکنون قادر خواهند بود تا حساب های خود با پیمانکاران چینی را با یوان به وسیله شعبه این بانک در شانگهای تسویه نمایند.

کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و روسیه پیش از این تمایل خود را برای گسترش همکاری های ارزی و تجاری با ارزهای ملی و کنار گذاشتن دلار آمریکا اعلام نموده اند. این مساله می تواند تاثیر زیادی بر افول هژمونی دلار در بازارهای جهانی داشته باشد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5176

به "شروع کوشش های روسیه و چین برای کاهش سهم دلار در مبادلات تجاری و بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کوشش های روسیه و چین برای کاهش سهم دلار در مبادلات تجاری و بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید