گفتگوی معاون وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش بانیما، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوهای تلفنی جداگانه با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان از آنها خواست که مذاکرات خود را تحت نظر سران گروه میسنک برای حل وفصل بحران قره باغ از سر گیرند.

گفتگوی معاون وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استیفن بیگان معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در گفتگوهای تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان از دو طرف خواست که درگیری ها در منطقه قره باغ را متوقف نمایند و برای حل وفصل اختلافات خود به میز مذاکره بازگردند.

سرویس رسانه ای وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه ای در این خصوص اظهار داشت: استیفن بیگان معاون وزیر امور خارجه در گفتگوهای تلفنی جداگانه با جیجون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و زهراب مناتساکانیان وزیر خارجه ارمنستان نگرانی خود درباره خبر تشدید درگیری نظامی میان دو کشور را ابراز داشت و از دو طرف خواست که با آتش بس فوری و ازسرگیری مذاکرات تحت نظر سران گروه مینسک (آمریکا، فرانسه، روسیه) موافقت نمایند.

بر اساس این بیانیه، معاون وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان تأکید نموده است که هیچ راه حل نظامی برای حل وفصل مناقشه ناگورنو-قره باغ وجود ندارد.

پنج شنبه گذشته ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون رؤسای جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه به عنوان رؤسای مشترک گروه مینسک با انتشار بیانیه مشترکی خواهان توقف فوری درگیری ها در قره باغ شدند.

در این بیانیه مشترک تأکید شد: رؤسای جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه به عنوان رؤسای مشترک گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا تشدید خشونت ها در خط تماس منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را قاطعانه محکوم می نمایند.

در ادامه این بیانیه سران سه کشور روسیه، آمریکا و فرانسه، تشدید تنش ها در منطقه قره باغ را به شدت محکوم نموده و از رهبران ارمنستان و آذربایجان خواستند که بلافاصله و بدون هیچ گونه شرطی مذاکرات را از سر بگیرند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11621

به "گفتگوی معاون وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی معاون وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید