کنفرانس ویدئویی مقامات اروپایی درباره مبارزه با تروریسم، درخواست ماکرون برای تشکیل شورای امنیت اروپایی

به گزارش بانیما، مقامات اروپایی در یک کنفرانس ویدئویی به مسئله چگونگی تقویت مبارزه با تروریسم در این اتحادیه پرداخته و طرح هایی را برای این منظور ارائه دادند.

کنفرانس ویدئویی مقامات اروپایی درباره مبارزه با تروریسم، درخواست ماکرون برای تشکیل شورای امنیت اروپایی

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا ارزان قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش امروز سه شنبه به پاریس رفته و در آنجا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه ملاقات نموده و بعد از آن در یک ویدئو کنفرانس با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی و اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی شرکت کرد. مارک روته، نخست وزیر ایرلند هم در این نشست ویدئویی با موضوع چگونگی مبارزه مشترک اروپایی با تروریسم شرکت کرد.

روز آدینه هم قرار است وزرای کشور اتحادیه اروپا در نشستی به مسئله مبارزه با تروریسم بپردازند و این مسئله همچنین در نشست بعدی شورای اروپایی در ماه دسامبر مورد مذاکره قرار می گیرد.

ماکرون در نشیت ویدئویی سران اروپایی تهدید ترور را یک واقعیت اروپایی دانست که نیازمند اقدامات سریع و مشترک است. وی خواهان تشکیل یک شورای امنیت اتحادیه اروپا شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ماکرون همچنین خواهان تصویب مقررات مربوط به حذف سریع محتوای تروریستی در اینترنت توسط مجلس اروپایی شدند. یک طرح اصلاحی مهم هم روی میز نهاده شد و رئیس جمهور فرانسه در این باره گفت که باید سیاست مرزی منطقه شنگن مورد بازنگری قرار گیرد تا بتوان از آزادی سفر در اروپا دفاع کرد. وی همراه صدر اعظم اتریش همچنین خواهان تقویت حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا شد.

ماکرون در این باره گفت: ما نمی توانیم مرزهای خود را همچنان باز نگه داریم وقتی که معاهده شنگن را به صورت اساسی اصلاح ننموده ایم.

صدر اعظم اتریش هم از همبستگی های بین المللی بعد از حمله تروریستی وین قدر دانی نموده و بر ضرورت یک اقدام مشترک اروپایی علیه تروریسم تاکید نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کورتس هشدار داد که در سال های آینده بسیاری از عناصر بازگشته از مناطق بحرانی و هواداران داعش از زندان های اروپا آزاد شده و مانند بمب ساعتی عمل خواهند کرد.

وی اضافه نمود: ما باید آزادی این افراد را محدود کنیم تا آزادی ما را محدود نکنند.

صدر اعظم آلمان هم در بیانیه ای در کنفرانس ویدئویی با این مقامات اروپایی با اشاره به حمله تروریستی چندی پیش در درسدن، فرانسه و اتریش این اقدامات را حمله به نوع زندگی اروپاییان دانست. وی در عین حال بر این مسئله تاکید نمود که در اینجا مسئله مبارزه بین اسلام و مسیحیت مطرح نیست بلکه مسئله رویارویی مدل دموکراتیک و تروریسم مطرح است.

وی برای مقابله با تروریسم سیستم ورود و خروج موسوم به (EES) که در سال 2022 باید تکمیل می شد و یک سیستم فناوری اطلاعات است که عبور و مرور اتباع کشورهای ثالث در داخل و خارج از منطقه شنگن را نظارت می نماید مهم دانست.

مرکل همچنین سیستم اطلاعات و مجوز سفر اروپا موسوم به (ETIA) که از سال 2023 لازم الاجرا خواهد شد و مسافران از کشورهای آزاد از صدور ویزا در منطقه شنگن را ثبت می نماید هم با اهمیت دانست.

صدر اعظم آلمان همچنین مذاکره با کشورهای اسلامی درباره مبارزه با تروریسم افراطی را درخواست کرد.

رئیس کمیسیون اروپایی هم از ارائه یک برنامه جدید مبارزه با تروریسم در اروپا در تاریخ 9 دسامبر (19 آذر ماه) اطلاع داد. وی تاکید نمود که ما باید در سه سطح پیشرفت هایی را در زمینه پیشگیری، حفاظت از مرزهای خارجی و اجرای عملیاتی انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12892

به "کنفرانس ویدئویی مقامات اروپایی درباره مبارزه با تروریسم، درخواست ماکرون برای تشکیل شورای امنیت اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس ویدئویی مقامات اروپایی درباره مبارزه با تروریسم، درخواست ماکرون برای تشکیل شورای امنیت اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید