بهترین دانشگاههای پزشکی جهان را بشناسید، رشد اروپا و حضور 5 آسیایی

به گزارش بانیما، دکتر جعفر مهراد در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به این رتبه بندی گفت: دانشگاههای اروپا در این رتبه بندی موضوعی موقعیت ممتازی بدست آورده اند. تعداد دانشگاههای ممتاز اروپا در بین 100 دانشگاه ممتاز دنیا 31 دانشگاه است که نسبت به سال قبل که تعداد آنها 24 دانشگاه بود هفت مورد افزایش نشان می دهد.

بهترین دانشگاههای پزشکی جهان را بشناسید، رشد اروپا و حضور 5 آسیایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی یادآور شد: آلمان در این جدول رتبه بندی 6 دانشگاه و هلند 7 دانشگاه ممتاز دارد. برترین دانشگاه قاره اروپا بعد از دانشگاههای انگلستان و امریکا در رشته های پزشکی و علوم وابسته انستیتو کارولینسکا در سوئد است که رتبه 13 دنیا را در اختیار دارد.

مهراد گفت: رقیب این دانشگاه یعنی دانشگاه اوپسالا برای نخستین بار با کسب رتبه 48 در بین 50 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است. انستیتو کارولینسکا با توسعه نظام نوآوری و همکاری با صنعت بیوتکنولوژی صندلی خود را تحکیم بخشیده است.

استاد گروه اطلاعات شناسی دانشگاه شیراز گفت: در حالیکه دانشگاه آکسفورد رتبه نخست این رتبه بندی موضوعی را بدست آورده است، انگلستان در بین 10 دانشکاه اول دنیا دارای 5 دانشگاه ممتاز است. این کشور در مجموع و در مقایسه با سال قبل که دارای 16 دانشگاه ممتاز بود، اکنون دارای 14 دانشگاه ممتاز است.

وی تاکید نمود: دانشگاههای آمریکا نیز از 36 دانشگاه به 35 دانشگاه در مفایسه با سال قبل کاهش یافته است. دانشگاههای هاروارد، برکلی، استنفورد، جانز هاپکینز، کلمبیا، دوک، یو سی ال ای، ییل، پنسیلوانیا و کورنل 10 دانشگاه نخست آمریکا است که به ترتیب رتبه های 2، 5، 7، 9، 10، 14، 15، 17، 18 و 19 دنیا را در اختیار دارند.

این چهره ماندگار علمی کشور یادآور شد: در آلمان دانشگاههای ال ام یو با رتبه 25، هایدلبرگ با رتبه 28، توبینگن با رتبه 57، فنی مونیخ با رتبه 61، گوتینگن با رتبه 78 و بن با رتبه 100 نسبت به سایر دانشگاههای این کشور و دنیا در گروه دانشگاههای ممتاز این رشته موضوعی قرار دارند.

وی با اشاره به موقعیت دانشگاه های آسیایی تاکید نمود: در قاره آسیا دانشگاههای هنگ کنگ، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی و تایوان تنها دانشگاههایی هستند که در این رتبه بندی پیروز به کسب رتبه های برتر پزشکی و علوم وابسته شده اند. دانشگاه هنگ کنگ دارای رتبه 40 و دانشگاه چینی هنگ کنگ دارای رتبه 80 دنیا است.

مهراد اضافه نمود: در ژاپن نیز دانشگاههای توکیو و کیوتو به ترتیب رتبه های 42 و 53 را بدست آورده اند. دانشگاه ملی سنگاپور تنها دانشگاه این کشور پیشرفته است که در این رتبه بندی پیروز به کسب رتبه 32 دنیا شده است.

وی گفت: در کره جنوبی دانشگاه ملی سئول رتبه 54 و دانشگاه سانگ کیون کوان رنبه 88 دانشگاههای برتر دنیا را در اختیار دارند. دانشگاه ملی تایوان نیز رتبه 93 را بدست آورده است.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام ISC اعلام کرد: در استرالیا دانشگاه ملبورن رتبه 15 دانشگاههای برتر دنیا را در دست دارد. دانشگاه سیدنی رتبه 33، موناش رتیه 35، کوئینزلند رتبه 43، و نیوساوت ولز رتبه 94 را از آن خود نموده اند.

وی اضافه نمود: تعداد دانشگاههای ممتاز فرانسه در بین 100 دانشگاه برتر دنیا در این رتبه بندی موضوعی تنها 3 دانشگاه است: پی یر و ماری کوری رتبه 55، پاریس دکارته و پاریس-سود مشترکا رتبه 73 را بدست آورده اند.

مهراد گفت: کشورهای بلژیک با دانشگاه کو لوون رتبه 41، اتریش با دانشگاه پزشکی وین رتبه 58، فنلاند با دانشگاه هلسینکی رتبه 75، نروژ با دانشگاه اسلو رتبه 83 و جمهوری ایرلند با یونیورسیتی کالج دوبلین رتبه 99 هر کدام تنها دارای یک دانشگاه ممتاز پزشکی و رشته های وابسته اند.

وی اضافه نمود: در دانمارک دانشگاههای کپنهاک رتبه 70،و آرهوس رتبه 100، در سوئیس دانشگاههای زوریخ رتبه 51، برن رتبه71 و باسل رتبه 91، در اسپانیا دانشگاههای بارستونا رتبه 65 و اتونوموس بارسلونا رتبه 97 را در اختیار دارند.

این استاد دانشگاه شیراز گفت: در کانادا دانشگاههای تورونتو رتبه11، مک گیل رتبه 20، مک ماستر رتبه 27، بریتش کلمبیا رتبه 31، موترال رتبه 62 و آلبرتا رتبه 71 را به خود احتصاص داده اند. دانشگاه کیپ تاون در آفریقای حنوبی با رتبه 63 تنها دانشگاه قاره آفریقا در این رتبه بندی موضوعی است.

وی با اشاره به شاخص های رتبه بندی تایمز گفت: این رتبه بندی از 13 شاخص عملکردی استفاده می نماید که در 5 معیار عمده آموزش(محیط یادگیری)، پژوهش (حجم، درآمد و شهرت و اعتبار)، استناد (نفوذ/تاثیر پژوهش)، چشم انداز بین المللی (اعضای هیات علمی و دانشجویان)، درآمد صنعتی (انتقال دانش) گروه بندی می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5190

به "بهترین دانشگاههای پزشکی جهان را بشناسید، رشد اروپا و حضور 5 آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاههای پزشکی جهان را بشناسید، رشد اروپا و حضور 5 آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید