خبرنگاران نشست عظیم تجاری ایران- اروپا در اواخر آذرماه برگزار می گردد

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- مشاور امور بین الملل و توافق نامه های تجاری سازمان توسعه تجارت گفت: همایش عظیم تجاری ایران- اروپا با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری های تجاری، علمی و فن آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران، در اواخر آذرماه امسال به صورت وبینار برگزار می گردد.

خبرنگاران نشست عظیم تجاری ایران- اروپا در اواخر آذرماه برگزار می گردد

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخری اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی، گفت: با همکاری مرکز بین المللی (ITC) و حمایت اتحادیه اروپا، همایش عظیم تجاری ایران-اروپا (Iran-Europe Business Forum) با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری های تجاری، علمی و فن آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران، در روزهای 24، 25 و 26 آذرماه امسال صورت وبیناری برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: در این همایش که با یاری موسسه آمبروزیتی ایتالیا برگزار خواهد شد، شرکت های ایرانی و اروپایی حضور داشته و نشست های تجاری دوجانبه برگزار خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: این همایش و نشست های B to B مربوط به آن، در راستای استراتژی ملی صادرات جمهوری اسلامی ایران در جهت یاری به شرکت های ایرانی برای ورود به بازار اروپا و ایجاد امکان برای تعامل مالی و تجاری آنها با شرکت های اروپایی صورت می گیرد.

مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: شرکت ها برای برگزاری نشست های B to B خود در سایت اینترنتی اختصاصی این نشست بیش از 20 روز (از 11آذر تا اول دی ماه) فرصت خواهند داشت تا نسبت به هماهنگی و برگزاری این نشست ها با شرکای تجاری خود اقدام نمایند. همچنین در سایت اختصاصی این نشست، جستجوی شرکت های موجود و ارسال تقاضا برای برگزاری نشست ها از 11 آذر ماه (اول دسامبر) امکان پذیر خواهد شد.

سیدی با اشاره به اینکه نشست هم اندیشی تجاری در فضای آنلاین اختصاصی (پلتفرم) مربوط به این نشست برگزار خواهد شد، گفت: رویداد اصلی سه روزه شامل نشست های تخصصی در زمینه مباحث مرتبط با روابط مالی و تجاری ایران و اروپا و همچنین نشست های اختصاصی درخصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه های بخش های صنعتی(قطعات خودرو-اقلام پتروشیمی)، بخش های کشاورزی (گیاهان دارویی، میوه و سبزی)، بخش های خدماتی گردشگری وخدمات(ICT) خواهد بود.

وی گفت: علاوه بر این، فعالیت های متنوعی به منظور بهره برداری حداکثری شرکت نمایندگان طراحی شده که از دو هفته پیش از رویداد اصلی شروع شده و تا یک هفته پس از رویداد اصلی در جریان خواهد بود.

مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری اضافه نمود: این برنامه ها شامل برگزاری دوره های آموزشی در جهت ارتقای ظرفیت شرکت های ایرانی، تشخیص و بهبود مهارت های مدیریتی آنها مرتبط با فرآیندهای تجارت جهانی و ایجاد ارتباط تجاری با شرکت های طرف اروپایی و تنظیم دیدار های دوجانبه به وسیله جستجوی شرکت های حاضر در رویداد و پیشنهاد برگزاری نشست ها در پلتفرم اختصاصی نشست است.

سیدی با تاکید بر منحصر به فرد بودن این رویداد برای مجموعه کسب و کارهای ایرانی و اروپایی، گفت: این نشست امکان تبادل ایده ها و تخصص ها و شناسایی و برقراری ارتباط با شرکای تجاری بالقوه را به شرکت های ایرانی و اروپایی می دهد همچنین احیای گفتگوها و ایجاد زمینه اعتماد متقابل بین شرکت ها می تواند به بازسازی روابط تجاری ایران و اروپا منجر شده و روابط مالی بین دو طرف را مستحکم تر بسازد و در عین حال راستا را برای روابط تجاری و سرمایه گذاری گسترده تر هموار کند.

وی اعلام نمود: علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نشست به وب سایت رسمی رویداد به آدرس www.europeiranbusinessforum.com مراجعه نمایند و ضمن دانلود و مطالعۀ بروشور برنامه نشست ها، فهرست سخنرانان، برای حضور در این رویداد ثبت نام نمایند.

آخرین مهلت ثبت نام شرکت های ایرانی و اروپایی تا خاتمه 16آذرماه خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، تجارت خارجی ایران با اروپا در هفت ماه امسال (فروردین تا مهرماه) بالغ بر 15 میلیون و 910 هزار و 816 تن به ارزش هشت میلیارد و 807 میلیون و 879 هزار و 841 دلار بوده است.

حجم صادرات ایران به اروپا در بازه زمانی هفت ماهه امسال بالغ بر پنج میلیون و 605 هزار و 891 تن بوده که ارزش آن برابر با 2 میلیارد و 66 میلیون و 840 هزار و 538 دلار بوده است.

در میان کشورهای اروپایی اصلی ترین مقاصد صادراتی، ترکیه با یک میلیارد و 489 میلیون و 372 هزار و 408 دلار بوده و پس از آن کشورهای روسیه، آلمان و ایتالیا قرار دارند. کمترین میزان صادرات نیز مربوط به اسکاتلند با 13 هزار و 952 دلار بوده است.

ایران به 37 کشور اروپایی از جمله اتریش، آلمان، بوسنی و هرزگوین، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، هلند، سوئد، اسلواکی و نروژ صادرات داشته است.

در بازه زمانی هفت ماهه از 44 کشور اروپایی واردات اجرا شده است که حجم آن بالغ بر 10 میلیون و 304 هزار و 925 تن کالا به ارزش 6 میلیارد و 741 میلیون و 39 هزار و 303 دلار بوده است.

بیشترین واردات از ترکیه با 2 میلیارد و 234 میلیون و 670 هزار و 640 دلار بوده و بعد از آن کشورهای آلمان، روسیه و انگلستان قرار دارند.

ایران در مجموع از 44 کشور اروپایی نظیر انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، چک، سوئیس، سوئد، اتریش، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، ایرلند، کرواسی، هلند، پرتقال، لهستان، اوکراین و روسیه واردات انجام داده است.

ارزش کل تجارت خارجی کشور در هفت ماهه امسال به 38 میلیارد و 278 میلیون دلار رسید. وزن کل کالاهای مبادله شده در این مدت 85 میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.5 درصد کاهش را نشان می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13029

به "خبرنگاران نشست عظیم تجاری ایران- اروپا در اواخر آذرماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نشست عظیم تجاری ایران- اروپا در اواخر آذرماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید