کشف گنجینه ای ارزشمند تاریخی در عمارت انگلیسی

به گزارش بانیما، متیو چمپین (Matthew Champion) باستان شناس، تاریخدان و نویسنده برجسته انگلیسی در یک بنا به جا مانده از قرن پانزدهم میلادی در شرق انگلیس، دست به کشفی زد که ارزش تبدیل شدن به یک فیلم ماجراجویانه را دارد. او از کف اتاق زیرشیروانی این بنا، هزاران عتیقه نادر تاریخی از جمله یک دست نوشته 600 ساله، لباس هایی متعلق به قرن شانزدهم، کتاب هایی از قرون وسطی و یک جعبه شکلات خالی پیدا کرد.

کشف گنجینه ای ارزشمند تاریخی در عمارت انگلیسی

لازم به ذکر است اشیا تاریخی کشف شده در شرایط مطلوبی هستند؛ لایه ضخیمی از گردوخاک و یک لایه گچ آهکی در این مدت از آنها در برابر رطوبت محافظت نموده است. یکی از برجسته ترین اقلام این گنجینه، یک دست نوشته قرن پانزدهمی است که به گفته آنا فورست (Anna Forest) متصدی این بنا، تکه ای از یک کتاب دعاست و احتمالا به ادموند بدینگفلد (Sir Edmund Bedingfeld) سازنده عمارت تعلق داشته است.

کشف این گنجینه در جریان یک پروژه ترمیم رخ داد که از سال 2016 به دنبال بروز مسائل ساختاری در سقف این عمارت شروع شد.

چمپین که به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا بیشتر عملیات ترمیم را به تنهایی انجام می داد، در حال کار چشمش به دو سوراخ موش عظیم خورد. در داخل این سوراخ موش ها، 200 عتیقه تاریخی از جمله پارچه و لباس های متعلق به دوره الیزابت، صفحات نُت، تکه هایی از صفحات چاپی و اسناد دست نویس وجود داشت.

کشف دست نوشته 600 ساله و کتاب The Kings Psalms متعلق به سال 1568 که از مهمترین اقلام تاریخی پیدا شده در این بنا هستند. تنها نسخه شناخته شده از کتاب The Kings Psalms در حال حاضر در یکی از کتابخانه های انگلیس نگهداری می گردد.

روزنامه فیگارو نوشت، راسل کلمنت (Russel Clement) رئیس این بنای تاریخی دراین باره می گوید: امید داشتیم در جریان پروژه ترمیم، اطلاعات بیشتری درباره تاریخ این عمارت به دست آوردیم و درخواست بررسی نقاشی ها، کاغذدیواری ها و تحلیل جزئی دیوارها را داده بودیم. اما اکتشافاتی که رخ داد، عظیمتر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11697

به "کشف گنجینه ای ارزشمند تاریخی در عمارت انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گنجینه ای ارزشمند تاریخی در عمارت انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید