کرونا در اروپا، از هشدار درباره 100 هزار ابتلای روزانه در آلمان تا تشدید قرنطینه در فرانسه

به گزارش بانیما، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان ابتلای روزانه 100 هزار نفر به کرونا در صورت تداوم شرایط حاد فعلی را قابل تصور دانسته و وزیر بهداشت فرانسه هم تصویر تیره و تاری را از اوضاع این پاندمی در کشور خود ترسیم نموده است.

کرونا در اروپا، از هشدار درباره 100 هزار ابتلای روزانه در آلمان تا تشدید قرنطینه در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انواع موج های جهش یافته کرونا همچنان در اروپا در حال شیوع است و شرایط بسیار سخت و نگران نماینده ای را برای مقامات و شهفرایندان این اتحادیه ایجاد نموده است.

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان امکان ابتلای روزانه حدود 100 هزار نفر به کرونا در کشورش را قابل تصور دانسته و تاکید نمود: اگر اوضاع به وسیله اقدامات ضد کرونایی مهار نگردد چنین سناریویی می تواند به وقوع بپیوندد.

هشدار درباره عواقب وخیم تداوم شرایط کرونایی فعلی در آلمان

ویلر در عین حال کنترل این بیماری در امسال میلادی را پیش بینی کرد.

وزیر بهداشت آلمان هم از تصمیم گیری ها برای کشیدن ترم اضطراری کرونایی در کشور و تداوم محدودیت های سختگیرانه حمایت نموده و گفت: اما تنها اقدامات دولتی کافی نیستند و رفتار شهفرایندان هم معین نماینده است.

وی با توجه به آمارهای روزافزون ابتلا به کرونا درباره فشار قریب الوقوع بالا به سیستم بهداشت و درمان کشور هشدار داده و گفت: در حال حاضر آمارهای کرونایی به سرعت افزایش می یابد و ویروس های جهش یافته شرایط بخصوص خطرناکی را ایجاد می نمایند. اگر این شرایط همچنان ادامه یابد این خطر وجود دارد که سیستم بهداشت و درمان ما در ماه آوریل تحت فشار بالا قرار گیرد. اگر ما سریع تر در مقابل این فرایند نایستیم عواقب آن فاجعه بار خواهد بود.

وی از شهفرایندان خواست روابط خود را کاهش داده و به قواعد مهار کرونا پایبند باشند.

ویلر هم از شهفرایندان خواست که تست های مثبت کرونا را جدی بگیرند و قرنطینه را ترک ننمایند. وی گفت: یک سلاح معجزه آسا علیه کرونا وجود ندارد، اما ابزارهای زیادی برای این منظور در دسترس است. همه این ابزارها باید به صورت موازی به کار گرفته گردد.

وی با اشاره به اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار مسری تر بوده و دوره بیماری سخت تری را ایجاد نموده و زنجیره ابتلاها در شرایط شیوع این ویروس دیگر قابل رد یابی نیست همچنین گفت: ما دیگر نمی توانیم از این موج جلوگیری کنیم، اما باید کوشش کنیم آن را پایدار نگه داریم.

وی با تاکید بر اینکه همچنان دورانی سخت در پیش روی ما قرار گرفته است گفت: علائمی وجود دارد مبنی بر اینکه این سومین موج کرونا بدتر و با موارد مرگ و ابتلای بالا خواهد بود.

وی همچنین گفت: ما باید خود را برای این شرایط آماده کنیم که دوباره افراد بیشتری به سختی بیمار شوند و کلینیک ها مملو از بیمار شده و انسان های بیشتری هم در اثر ابتلا به این بیماری بمیرند.

ویلر همچنین از افزایش بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه خبر داده است.

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که اختلاف بین حامیان و مخالفان اقدامات کرونایی در آلمان همچنان بزرگتر می گردد. بر اساس یک نظر سنجی که به سفارش زد دی اف آلمان صورت گرفته است در فوریه 55 درصد شهفرایندان اقدامات دولتی برای مهار کرونا را درست ارزیابی کردند، اما در حال حاضر تنها 31 درصد شهفرایندان چنین اعتقادی دارند.

بیش از 21 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز (آدینه) از ابتلای 21573 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد و 183 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

تداوم مناقشات بر سر واکسن در اروپا

مناقشات بر سر واکسن در اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد و اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی به شرکت آسترازنکا هشدار داده که دیگر هیچ واکسن فراوری اتحادیه اروپا را صادر نخواهد کرد اگر این شرکت به تعهدات خود برای تحویل واکسن به اتحادیه اروپا عمل نکند.

سران اتحادیه اروپا در نشستی ویدیویی بر ضرورت کنترل صادرات واکسن کرونا تأکید کردند. صدر اعظم آلمان از فراورینمایندگان واکسن خواست به شکل جدی به تعهدات خود عمل نمایند تا اتحادیه اروپا بتواند واکسن را به شکلی عادلانه توزیع کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفت چنانچه شرکت های فراورینماینده واکسن کرونا به تعهدات خود در قبال اتحادیه اروپا عمل ننمایند، مقررات صدور واکسن از قلمرو اتحادیه تشدید خواهد شد.

خانم مرکل همچنین تأکید کرد که جهت پیکار جدی با پاندمی، ضرورت دارد که تقسیم واکسن در اتحادیه اروپا متناسب با میزان گسترش پاندمی انجام گیرد.

هنوز درباره چندوچون توزیع واکسن کرونا در میان کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم قطعی گرفته نشده است.

آنگلا مرکل خبر داد که نمایندگی های کشورهای عضو باید درباره نحوه توزیع 10 میلیون دوز از واکسن بیونتک - فایزر که به زودی در اختیار اتحادیه اروپا قرار می گیرد تصمیم گیری نمایند.

شش کشور عضو اتحادیه اروپا از تقسیم غیرعادلانه واکسن کرونا انتقاد نموده اند. این کشورها عبارتند از: اتریش، جمهوری چک، سلوانی، بلغارستان، کرواسی ولتونی.

قراردادن فرانسه در لیست مناطق پر خطر کرونایی در دستور کار آلمان

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هچنین از قراردادن فرانسه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان به دلیل شمار بالای ابتلا به کرونا در این کشور حمایت نموده و بعد از نشست آنلاین سران اروپایی گفت: این مسئله لزوما با مسئله کنترل های جدید مرزی مرتبط نیست.

کشور آلبانی برای اولین بار واکسن چینی وارد می نماید

کشور آلبانی هم برای اولین بار برای مبارزه با کرونا واکسن از چین وارد می نماید. این کشور از کمبود واکسن رنج می برد.

شرایط حاد کرونایی در فرانسه

وزیر بهداشت فرانسه هم تصویر تیره و تاری از شرایط کرونایی در کشورش را ترسیم نموده و اظهار داشت: شرایط خوب نیست. این پاندمی تقریبا در همه جای کشور سریع تر گسترش می یابد. وی برای سه منطقه دیگر از کشور شرایط قرنطینه ای اظهار داشت.

رسانه های آلمانی خبر داده اند که انستیتو رابرت کخ آلمان می خواهد فرانسه را در لیست مناطق پر خطر کرونایی قرار دهد تصمیمات در این باره امروز (آدینه) اتخاذ خواهد شد.

بیش از 60 میلیون اروپایی اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند

بر اساس آمارهای جدید از حدود 450 میلیون شهفرایند اروپایی حدود 62 میلیون نفر تا به حال اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

18.2 میلیون نفر هم دور دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی این آمارها را در نشست آنلاین روز گذشته سران کشورها اظهار داشت.

تمدید تعلیق واکسن آسترازنکا در دانمارک

دانمارک هم استفاده از واکسن کرونا را به مدت 3 هفته دیگر و تا 18 آوریل به حال تعلیق درآورد. یکی از مقامات بهداشتی این کشور اظهار داشت که در این دوران باید این واکسن مورد ارزیابی بیشتر قرار گیرد.

دانمارک استفاده از واکسن آسترازنکا را در 11 ماه مارس و بعد از انتشار گزارش هایی مبنی بر مرگ یک زن 60 ساله یک هفته بعد از تزریق این واکسن متوقف کرد.

سفرهای هوایی به آلمان تنها به وسیله تست منفی کرونا

از روز سه شنبه سفرهای هوایی به آلمان تنها با ارائه یک تست منفی کرونا امکان پذیر خواهد بود. این خبر را وزیر بهداشت آلمان روز آدینه در سخنانی در برلین اظهار داشت.

اتهامات فرانسه علیه روسیه

فرانسه هم روسیه را متهم نموده است که از واکسن اسپوتنیک وی خود به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می نماید.

وزیر امور خارجه فرانسه روز آدینه اظهار داشت که این واکسن بیشتر یک وسیله تبلیغی و دیپلماسی تهاجمی است تا ابزاری برای همبستگی و یاری پزشکی. وی همچنین چنین اتهامی را به چین هم وارد کرد.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم روز گذشته و قبل از شروع نشست آنلاین سران اروپایی مجددا خواهان اصلاح فرایند تقسیم واکسن در این اتحادیه شده و درباره آسیب هایی که فرایند فعلی می تواند به اتحادیه اروپا وارد کند هشدار داد.

وی تاکید نمود: این یک مسئله برای اتحادیه اروپا است که بعضی کشورها سه برابر واکسن بیشتر را نسبت به کشورهای دیگر دریافت می نمایند. وی درباره وارد شدن آسیب های بی سابقه به اروپا در این شرایط هشدار داده است.

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان هم بر اساس آمارهای مقامات مربوطه به 3248 مورد افزایش پیدا نموده است.

تشدید محدودیت ها در لهستان

با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا لهستان هم اقدامات ضد کرونایی در این کشور را تشدید می نماید. نخست وزیر این کشور اعلام نموده است که لهستان در سخت ترین مرحله این پاندمی قرار گرفته است. محدودیت های جدید قرار است به مدت دو هفته در این کشور اعمال گردد.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4319128 نفر به کرونا مبتلا شده و 126445 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 4424087 نفر به کرونا مبتلا شده و 93378 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3247738 نفر به کرونا مبتلا شده و 74420 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3464543 نفر به کرونا مبتلا شده و 106799 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2732130 نفر به کرونا مبتلا شده و 76116 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14703

به "کرونا در اروپا، از هشدار درباره 100 هزار ابتلای روزانه در آلمان تا تشدید قرنطینه در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از هشدار درباره 100 هزار ابتلای روزانه در آلمان تا تشدید قرنطینه در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید