چگونه اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم؟

به گزارش بانیما، اگر می خواهید اتاق خواب شما از آن چه هست بزرگتر به نظر برسد، کافیست به چند نکته ساده در دکوراسیون اتاق دقت کنید. در این مطلب مهم ترین ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب را بخوانید.

چگونه اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم؟

اگر اتاق خواب شما کوچک است و دغدغه عظیمتر نشان دادن اتاق خواب خود را دارید، باید به شما بگوییم با به کار گیری 6 ترفند تزییناتی که در این مطلب خبرنگاران به آن ها اشاره نموده ایم، می توانید بدون صرف هزینه اتاق خواب های خانه خود را عظیمتر جلوه دهید. چه به تازگی به خانه جدیدتان اسباب کشی نموده باشید و چه بخواهید اتاق خواب های خانه فعلی خود را طراحی مجدد کنید، همواره تغییر اتاق های کوچک کار چالش برانگیزی است. با ما همراه باشید تا به بهترین شکل این کار را انجام دهید.

1. انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها و سایر وسایل

یکی از نکات مهم در تزئین و طراحی اتاق خواب، انتخاب رنگ دیوار ها در مقابل رنگ سایر وسایلی است که در اتاق استفاده می گردد. توصیه کارشناسان طراحی داخلی برای عظیمتر نشان دادن اتاق خواب این است که رنگ دیوارها، سقف و در و پنجره روشن باشد و رنگ بقیه وسایلی که در آن چیده می گردد تنوع داشته باشد تا از شدت مینمالیستی سبک کاسته گردد.

2. هماهنگی بین رنگ ها

رعایت هماهنگی رنگ وسایلی که در اتاق استفاده شده نیز نکته مهمی است که می تواند به عظیمتر نشان دادن اتاق خواب یاری کند. قالیچه، مبلمان، آثار هنری و اقلام تزیینی دیگر باید سایه روشن های متفاوت داشته باشند تا چشم به سمتشان کشیده گردد.

روری، کارشناس طراحی داخلی، می گوید: اگر اتاق خواب به خوبی تزیین شده باشد، این وسایل اتاق هستند که توجه را جلب می نمایند نه کوچکی آن.

3. استفاده از تخت پایه بلند برای ایجاد کردن فضای اضافی

اگر تختان را عوض کنید و یک تخت پایه بلند خریداری کنید، می توانید از فضای زیر آن برای نگهداری ملحفه ها و لباس ها بهره ببرید. این کار باعث می گردد زمین اتاق خواب نیز کمتر تحت اشغال وسایل به نظر برسد.

این را هم در نظر بگیرید که تخت های حجیم برای اتاق های کوچک اصلا مناسب نیستند.

4. استفاده از فرش کاملا تخت

داشتن یک قالیچه در اتاق خواب همواره گزینه بسیار مناسبی برای تزیین است. قالیچه در روز های سرد زمستان به اتاق خواب گرما می بخشد و اتاق خواب را زیبا می نماید. از همه انواع قالیچه ها بهتر، همان نوع بسیار تخت آن است که با رنگ سفید دیوار های اتاق خواب همخوانی دارد و آنقدر ها حجیم نیست که باعث گردد سایر وسایل اتاق به چشم نیاید.

5. آثار هنری در اتاق خواب

برای آن که به اتاق چهره ای ملایم تر ببخشید، یک اثر هنری برای مثال یک تابلو را جایگزین تاج بلند تخت بکنید. این ترفند ساده باعث می گردد آثار هنری توجه را به خود جلب نمایند و سقف اتاق بلندتر به نظر برسد.

6. آینه در مقابل منبع نور

یک روش منحصر به فرد دیگر برای عظیمتر نشان دادن اتاق خواب این است که یک آینه عظیم را درمقابل منبع نور قرار دهید تا نور را بازتاباند.

روری می گوید: بهترین کار این است که یک آینه قدی را روی دیوار مقابل پنجره نصب کنید. این کار باعث می گردد اتاق دو برابر عظیمتر به نظر برسد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون اتاق خواب، نورپردازی اتاق خواب با ایده هایی خلاقانه را مطالعه کنید.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8341

به "چگونه اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید