چه کسانی نباید در مراسم شب های قدر شرکت نمایند؟

به گزارش بانیما، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: افراد بالای 65سال و کمتر از 18سال، کسانی که سابقه بیماری های قلبی و ریوی، دیابت کنترل نشده، سابقه فشارخون، آسم یا بیماری زمینه ای ریوی دارند بهتر است در مراسم شب های قدر شرکت نکنند.

چه کسانی نباید در مراسم شب های قدر شرکت نمایند؟

به گزارش خبرنگاران از فارس، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه مراسم تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: تمام کسانی که به هر دلیلی از سلامت کامل برخوردار نیستند، توصیه می گردد در مراسم شب های قدر سال جاری شرکت ننمایند.

وی گفت: افراد بالای 65سال و کمتر از 18سال، کسانی که سابقه بیماری های قلبی و ریوی، دیابت کنترل نشده یا افرادی که سابقه فشارخون، آسم یا بیماری زمینه ای ریوی مانند برونشیت دارند، بهتر است در مراسم شرکت ننمایند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: افرادی که در طول 3هفته گذشته دچار بیماری حاد تنفسی بودند یا کسانی که علائم مشابه کرونا مانند تب، سرفه و تنگی نفس، دردهای عضلانی و سردرد، اختلال چشایی و بویایی دارند، نباید در این مراسم حضور پیدا نمایند.

زالی با اشاره به اینکه افرادی که مبتلا به کرونا بودند و کمتر از 3هفته از بهبودی شان می گذارد نباید در این تجمعات حضور پیدا نمایند، تاکید نمود: افرادی که با مبتلایان با کرونا در تماس بودند، از این ممنوعیت برخوددار هستند.

وی اضافه کرد: کسانی که داروهای تضعیف نماینده سیستم ایمنی یا مدت طولانی کروتن مصرف می نمایند و همچنین کسانی که سابقه سرطان دارند یا مبتلایان به بیماری عروقی، بهتر است در این مراسم شرکت ننمایند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه سه موضوع مهم در انتقال کرونا شامل رعایت فاصله گذاری، زمان تماس افراد و تهویه فضا است، اضافه کرد: هرچه فاصله از یک و نیم متر کمتر باشد به شکل تصاعدی احتمال ابتلا به بیماری کرونا افزایش پیدا می نماید.

زالی بیان داشت: اگر تماس و کنار هم بودن افراد از 15 دقیقه افزایش پیدا کند، احتمال ابتلا به صورت تصاعدی افزایش می یاید؛ بنابراین کوتاه کردن تجمعات مذهبی و ملی نکته بسیار مهمی است که باید رعایت گردد.

وی ادامه داد: این فضاها باید از پنجره های کافی و تهویه مناسب برخوردار باشند. بستن درب ها و روشن کردن کولرها اصلا توصیه نمی گردد، این کار ممکن است سبب بقای بیشتر ویروس گردد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران استفاده از ماسک برای حضور در مراسم شب های قدر را ضروری دانست و گفت: این کار می تواند بخش زیادی از ابتلا را کم کند.

زالی خاطر نشان کرد: معمولا در هنگام تضرع و دعا به دلیل هیجانات ارزنده مثبت دچار ریزش اشک یا ترشحات بینی گردد و ممکن است ماسک خیس و مرطوب گردد؛ توصیه می گردد ماسک جایگزین داشته باشند، در غیر این صورت از چندین لایه دستمال کاغذی در پشت ماسک استفاده نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9643

به "چه کسانی نباید در مراسم شب های قدر شرکت نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی نباید در مراسم شب های قدر شرکت نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید