پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج افتتاح شد

به گزارش بانیما، با حضور ولی تیموری معاون گردشگری کشور، پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج افتتاح شد.

پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم که شامگاه یکشنبه 16 تیر 98 برگزار گردید، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل میراث فرهنگی و بعضی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

معاون گردشگری کشور در این مراسم با اشاره به حضور استان های مختلف در این جشنواره گفت: ظرفیت های عشایر همچون قطعات پازل فرهنگ ایران را شکل داده است.

تیموری اضافه کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای نمایش فرهنگ ایران زمین رونق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

تیموری گفت: اگر فرهنگ عشایری به خوبی معرفی گردد بزرگ ترین ظرفیت برای گردشگری داخلی به شمار می رود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به جاذبه های گردشگری استان اشاره نمود و گفت: نوروز سال جاری سه روز میهمان مردم یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد بودم و بخش های مختلف را دیدم هر گوشه ای از استان سرشار از زبان مهربانی و میهمان نوازی مردم استان است.

وی ضمن دعوت از مردم ایران برای سفر به کهگیلویه و بویراحمد اعلام نمود: برگزاری این جشنواره بهانه خوبی برای حضور مردم و آشنایی با ظرفیت های گردشگری این استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان گفت: این جشنواره فرصت خوبی است برای شناساندن فرهنگ عشایر ایران زمین به شهروندان و گردشگرانی که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نموده است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در محلی شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: عشایر دارای ویژگی های ممتازی است که قابلیت های فراوانی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد.

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت گردشگر پذیری است.

وی گفت: برگزاری این جشنواره در معرفی ظرفیت گردشگری استان موثر است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3634

به "پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید