جشن سال نو میلادی در استانبول چگونه برگزار می گردد؟

به گزارش بانیما، کشور ترکیه یک کشور زیبا و در عین حال توریستی است که درست در همسایگی ایران قرار گرفته است. یکی از نقاط قوت ترکیه این است که با وجود اسلامی بودن حکومت، اجباری برای مردم در ادای دین وجود ندارد. به همین علت مردم هم در برگزاری جشن ها هیچ محدودیتی ندارند. بعبارتی هم مراسم جشن سال نو میلادی در استانبول برگزار می گردد و هم عید فطر و عید قربان و سایر اعیاد و جشن ها. به همین علت ترجیح بیشتر گردشگران بر این است که در سال نو میلادی نیز در این کشور باشند و خاطراتی زیبا را برای خود رقم بزنند. البته در مدت برگزاری جشن سال نو میلادی در استانبول جشنواره های فراوانی نیز اجرا می شوند.

جشن سال نو میلادی در استانبول چگونه برگزار می گردد؟

استانبول و شب سال نو میلادی

جشن سال نو میلادی جشنی خاص و منحصربه فرد است و حتی بعضی از افراد در ایران هم این جشن را در خانه های خود برگزار می نمایند. اما در کشور استانبول به علت عدم وجود محدودیت در ادیان مختلف، مردم جشن سال نو میلادی را به راحتی و بسیار مفصل در این کشور برگزار می نمایند. جشن کریسمس در استانبول سبب می شود که شهر چهره ای دیگر بخود بگیرد و مردم از ادیان مختلف در این جشن به راحتی شرکت می نمایند. در شب های آخر پیش از سال نو میلادی و خصوصا شب کریسمس شما شاهد اتفاقات جالبی در سطح شهر استانبول خواهید بود.

جشن سال نو میلادی در استانبول

ترکیه کشوری است که در میانه مرز آسیا و اروپا واقع شده است و این امر سبب شده که شهر استانبول نیز دو قسمت بشود، یک قسمت آسیایی و قسمت دیگر اروپایی. به همین علت تضا زیادی در بین ادیان آن دیده می شود و البته مردم با وجود همین تضادها به راحتی در کنار یکدیگر زندگی می نمایند. اغلب مردم ترکیه را مسلمانان تشکیل می دهند اما درصدی از آنان نیز پیرو دین مسیحیت هستند که به سبب آن جشن سال نو میلادی در استانبول بسیار تماشای و مفصل برگزار می شود. تمامی این مسائل دست به دست یکدیگر خواهند داد تا شهر استانبول در شب میلاد مسیح چهره ای دیگر بخود بگیرد.

درست همچون کشورهای اروپایی و آمریکایی در سراسر شهر شما شاهد تزئیناتی به رنگ های سبز و قرمز خواهید بود. در بیشتر نقاط شهر و درست در بیرون از مغازه های شما شاهد درخت های زیبای کریسمس خواهید بود که که همگی نشان از برگزاری متفاوت جشن سال نو میلادی در استانبول هستند. بسیاری از مردم در کنار خیابان یا فروشگاه ها و مغازه های خود آغاز به پخش شیرینی و شربت مینمایند که نشان از شادی آنان برای برگزاری جشن سال نو دارد. حتی در بسیاری از مکان های عمومی مانند میدان تکسیم مردم به جشن و پایکوبی خواهند پرداخت. تمام مردم در کنار هم از جشن سال نو میلادی در استانبول براحتی و در شادی تمام لذت خواهند برد. حتی افرادی را با لباس بابانوئل خواهید دید که به بچه ها هدایای رنگارنگ می دهند.

استانبول و پیشینه دین مسیحیت در این کشور

برگزاری مفصل جشن سال نو میلادی در استانبول سبب شده است که بهانه ای برای مرور تاریخچه دین مسیحیت در این کشور باشد. سال های متمادی کشور ترکیه تحت سلطه و فرمان روم شرقی یا همان دولت بیزانس بوده است. حتی با اندکی وقت صرف کردن و گشت و گذاری کوتاه در سطح شهر متوجه خواهید شد که هنوز آثار و بقایای این دولت در سطح شهر به خوبی قابل رویت است. حتی مسجد ایاصوفیه نیز در ابتدا کلیسا بوده که بعدها به واسطه فتح این کشور بدست دولت عثمانی به مسجد تغییر کاربری پیدا نموده است.

البته در استانبول کلیساهای زیادی نیز دیده می شوند که کلیسای سنت پادوای آنتونی، بزرگترین کلیسای کاتولیک استانبول است در سال 1725 در این شهر ساخته شده است. ناگفته نماند که ساختمان کنونی در سال 1906 بنا شده و البته بطور کامل مورد بازسازی نهاده شد. محل فعلی قرارگیری کلیسا خیابان استقلال است که بسیار پر رفت و آمد و پر تردد است.

به همین علت بسیاری از مسیحیان در شب سال نو میلادی درست راس ساعت 8 شب در این مکان گرد هم جمع شده و سال نو را جشن می گیرند. برای تماشا این مراسم زیبا حتما سری به خیابان استقلال بزنید. در کنار این کلیسا نیز کلیسای سنت آنتونی قرار گرفته است که تاریخ احداث آن به سال 1584 برمی شود. این کلیسا نیز یکی از مهمترین کلیساهای کاتولیک است که قدمت آن به روم باستان برمی شود. جشن سال نو میلادی در استانبول در این کلیسا نیز برگزار می شود که بهتر است در کنار جشن و پایکوبی به مراسم مذهبی برگزار شده در این کلیسا نیز احترام بگذارید.

جشن سال نو میلادی در استانبول و جشنواره مزه ها

این یک موضوع کاملا منطقی است که در شب سال نو تمامی رستوران ها و کافه ها مملو از مردم و یا گردشگران و مسافران باشد و شما نتوانید به راحتی یک گوشه دنج برای خود پیدا کنید. پیشنهاد ما این است که از یک یا دو شب قبل برای خود در یکی از رستوران های مورد نظرتان میزی رزرو کنید. بطور حتم در شبی که جشن سال نو میلادی در استانبول برگزار می شود تمامی بارها، کلاب ها، رستوران ها و کافه ها شلوغ خواهند بود و به همین علت قیمت ها نیز نجومی و سرسام آور هستند. البته ناگفته نماند که سرعت ارائه خدمات نیز بسیار کم خواهد شد و این صبر بیشتری از شما را می طلبد.

در جشن سال نو میلادی در استانبول با گذر از رستوران ها و بارها، به خیابان استقلال می رسیم که هم در آن و هم در میدان تکسیم با قدم زدن در کنار خیابان به راحتی خواهید توانست غذاهای لذیذ مردم استانبول را تست کنید. بوراک، کباب ترکی، سیمت که همگی با قیمت هایی ارزان و کاملا مالی به شما عرضه خواهند شد. در ضمن پیشنهاد می کنیم حتما باقلوای ترک استانبول در کنار قهوه ترک آن را تست کنید که بدون شک ترکیبی بی نظیر را به شما خواهد داد.

جشن سال نو میلادی در استانبول و خریدی خاطره انگیز

درست در زمان جشن کریسمس در استانبول و در زمان برگزاری کریسمس شما می توانید خریدی فوق العاده را تجربه کنید. اگر قصد شما از سفر به استانبول خرید کردن است برترین زمان برای این هدف کریسمس خواهد بود. در این زمان جشنواره های فروش فراوانی در سطح شهر برگزار می شوند که تخفیفات ویژه ای را برای خریداران خود قائل هستند. در این جشنواره ها شما می توانید خیلی بیشتر از 5 و 10 درصد تخفیف داشته باشید. تخفیفات شما حتی ممکن است به 90 درصد هم برسند، پس بدون شک برترین زمان برای سفر به استانبول کریسمس خواهد بود.

تعجب نکنید، فروشگاه های بزرگ در زمان برگزاری جشن سال نو میلادی در استانبول، همزمان با تغییر فصل انبار خود را خالی می نمایند تا برای ورود اجناس نو آماده شوند. به همین علت تخفیفات بی نظیری را بر روی اجناس خود اعمال خواهند کرد که شما غافلگیر می شوید. برندهایی که در حالت عادی شاید نتوان خریدی خوب و مجذوب کننده را از آنان تجربه کرد. حتی جشنواره های فروش بزرگی بر روی اجناس فروشگاه ها اعمال می شوند که با شرکت در آن ها بطور حتم بعد از خرید حسابی خواهید کرد. برندهایی مانند گوچی و ورساچی می توانند با تخفیفات ویژه خود شما را حسابی غافلگیر نمایند.

  • برترین زمان خرید در جشن سال نو میلادی در استانبول

پیشنهاد ما به شما این است که چند روز زودتر اقدام به خرید کنید تا هم بتوانید از تخفیفات بهره ببرید و هم براحتی مدل، رنگ و سایز مورد نظر خود را تهیه کنید. به علت برگزاری جشن سال نو میلادی در استانبول گردشگران زیادی برای استفاده از این تخفیفات به این شهر سفر می نمایند که به همین علت فروشگاه ها و مراکز خرید مورد هجوم زیاد و بالایی قرار می گیرند و در یک کلام در چشم برهم زدنی تمامی اجناس به راحتی غارت خواهند شد. البته تنها مراکز خرید و برندهای بزرگ نیستند که اقدام به فروش های خاص و تخفیفات ویژه می نمایند، حتی در بازارهای سنتی و دستفروش ها نیز شما به راحتی می توانید اجناسی با اقلام بسیار پایین را پیدا کنید و از خرید خود لذت ببرید.

سخن پایانی

جشن سال نو میلادی در استانبول همچون سایر شهرها و کشورهایی که این جشن را برپا مینمایند خاص و تماشای است. ما در این مقاله سعی کردیم تا با به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات خود در این زمینه با شما بتوانیم برترین هدایت و پیشنهادات را برایتان داشته باشیم. بدون شک سفر به استانبول بعلت نزدیکی به ایران، میتواند سفری بسیار مجذوب کننده و بیادماندنی باشد خصوصا اگر در ایام جشن سال نو میلادی در استانبول حضور داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20895

به "جشن سال نو میلادی در استانبول چگونه برگزار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن سال نو میلادی در استانبول چگونه برگزار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید