پروژه اروپایی در معرض خطر شکست قرار گرفته است

به گزارش بانیما، خبرنگاران: نخست وزیر سابق ایتالیا ضمن هشدار درباره قدرت دریافت جنبش های پوپولیستی و ناسیونالیستی در اروپا این اتحادیه را در جهت هماهنگی در معرض تهدید شکست ارزیابی کرد.

پروژه اروپایی در معرض خطر شکست قرار گرفته است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریو مونتی نخست وزیر سابق ایتالیا در تبادل نظر با روزنامه تاگس آنسایگر سوئیس در پاسخ به این پرسش که پروژه همبستگی اروپایی تا چه اندازه در خطر است گفت: یک خطر برای پروژه اروپایی وجود دارد اما نه در سطح اروپایی بلکه بیشتر در بعضی کشورهای عضو این اتحادیه. سیستم های سیاسی ملی اروپایی تمایل دارند به سمت خودشان برگردند. جنبش های پوپولیستی و ناسیونالیستی با توجه به مسائل دولت های اروپایی در راستا منطبق شدن با جهانی سازی قدرتمند تر می شوند. اتحادیه اروپا در معرض تهدید شکست در راستا هماهنگی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بخشی از این مسئله از عدم رشد مالی ناشی می گردد. این مسئله در بخش های معینی تنها به وسیله یک همکاری و همانگی اروپایی قابل حل است. ما برای اینکه شایسته تر برای رقابت شویم به طرح های اروپایی قدرتمند تری احتیاج داریم.

مونتی در بخش دیگری از این تبادل نظرتصریح کرد : شاید راهکار در اینجا باشد که ما دو فرهنگ سیاسی-مالی بسیار متفاوت شمال و جنوب اروپا را بهتر با یکدیگر مرتبط کنیم.

نخست وزیر سابق ایتالیا شرایط امروز در کشورش را نگران کننده دانست و در عین حال گفت که نخست وزیر در راستا درستی گام بر می دارد. وی همان سیاستی را دنبال می نماید که ما در دوران حکومت خود آن را در پیش گرفتیم. برای من در درجه اول این مسئله مهم است که از این روند جلوگیری به عمل آید که ایتالیا ناتوان در پرداخت بدهی ها شده و تحت نظارت یاری کنندگان در تروئیکای اروپایی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود که ایتالیا به اصلاحات فوری احتیاج دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5730

به "پروژه اروپایی در معرض خطر شکست قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه اروپایی در معرض خطر شکست قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید