خبرنگاران شبیخون 3 تریلیون دلاری کرونا به بورس های دنیا

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- ویروس کرونا فقط در این هفته، بیش از 3 تریلیون دلار از ارزش بورس های دنیا را از بین برد.

خبرنگاران شبیخون 3 تریلیون دلاری کرونا به بورس های دنیا

بر اساس گزارش رویترز، شیوع گسترده ویروس کرونا در مناطق مختلف دنیا، باعث افزایش ترس و نگرانی نسبت به همه گیری آن شده است. به همین دلیل بازارهای سهام در سراسر دنیا افت جدی داشته اند.

شاخص گسترده پان اروپایی، امروز(پنج شنبه) 2.3 درصد افت کرد. شاخص های مهم بورس های ایتالیا نیز افت گسترده ای داشتند. بسیاری از شرکت های اروپایی نسبت به امکان خسارت جدی به سودآوری شان، هشدار داده اند.

در آمریکا، تا به امروز شرکت اپل نسبت به خسارت گسترده ویروس کرونا به گردش مالی خود گزارش داده بود. حالا مایکروسافت، دومین شرکت تریلیون دلاری این کشور نیز اعلام نموده است که گردش مالی و سود آن ها کاهش جدی خواهد داشت. به همین دلیل، سهام مایکروسافت 4 درصد سقوط کرد.

در این شرایط، ارزش پناهگاه های امن سرمایه گذاری افزایش یافته است. قیمت هر انس طلا، در روز پنج شنبه نیز نیم درصد رشد کرد و به 1.649 دلار رسید. انس طلا در روز دوشنبه با قیمت 1.688 دلاری، رکورد 7 ساله خود را شکسته بود.

ارزش ارزهای امن مانند ین ژاپن و فرانک سوئیس نیز این هفته 2 درصد در مقابل دلار بالا رفت؛ در حالی که ارزش دلار، 0.32 درصد افت کرد.

رویترز می نویسد: تحلیل گران پیش بینی های مربوط به رشد مالی چین و رشد مالی دنیا را کاهش داده اند. سیاست گذاران در آسیا، اروپا و آمریکا نیز برای رکود مالی تندتر، آماده شده اند.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی کووید-19 از 12 دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تا به امروز بیش از 80 هزار نفر را مبتلا نموده و جان بیش از 2 هزار نفر را گرفته است.

نمودار زیر، فرایند شاخص گسترده MSCI در دنیا را نشان می دهد که از زمان گسترش سریع ویروس کرونا، بیش از 278 واحد افت نموده است. در مجموع تنها در یک هفته اخیر، 3 تریلیون دلار از ارزش بورس های دنیا از بین رفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7669

به "خبرنگاران شبیخون 3 تریلیون دلاری کرونا به بورس های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شبیخون 3 تریلیون دلاری کرونا به بورس های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید